تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خرید مواد ترمیمی و زیبایی بلیچینگ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استاندارد سفیدکردن دندان با تکنولوژی بلیچینگ


سفید کردن مینای دندان با استفاده از بلیچینگ به‌صورت نامحدود نبوده و درجه مشخصی از سفیدی را پوشش می‌دهد. در واقع بیمار باید میزان سفیدی نسبی دندان­ها  از بلیچینگ را دانسته و تصوری همچون دندان‌های کامپوزیت شده یا لمینتی نداشته باشد. 
حد استاندارد بلیچینگ، بازگشت رنگ طبیعی دندان‌ها بوده و حتی‌ المقدور سعی می‌شود دچار تفاوتی فاحش با رنگ دندان‌های معمولی نداشته باشد. بلیچینگ دارای طبقه‌بندی رنگ دندان بوده و تا مرحله B1 به‌عنوان روشن‌ترین حالت در دایره رنگ‌های طبیعی دندانی پیش می‌رود.


تأثیر بلیچینگ بر دندان‌های کامپوزیتی یا روکش شده

پیش از انجام بلیچینگ، چکاپ دندانی نزد دندان‌پزشک ضروری است. به‌طور عام بررسی جنس روکش‌های دندانی یا پرکردگی‌ها، لمینت ها و کامپوزیت‌ها قبل از سفید کردن دندان‌ها واجب و ضروری است. 
برخی از این مواد در مقابل ژل‌های بلیچینگ مقاومت بالایی دارند و امکان سفیدسازی آن‌ها وجود ندارد. به همین علت بررسی تخصصی و مشاوره دندانپزشکی لازم بوده و نیازمند توجه مضاعف است. 
از سری دندان‌هایی که قابل ‌تغییر رنگ نیستند می توان به لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت، ترمیم‌های کامپوزیتی، لمینت های سرامیکی، روکش‌ها فلزی سرامیک یا PFM و روکش‌های تمام سرامیک اشاره کرد.

در صورت سفیدسازی دندان‌های طبیعی، این موارد به رنگ قبل باقی‌مانده و تفاوت محرزی با سایرین پیدا خواهند کرد. دندان‌پزشکان برای رفع این معضل راهکارهای منحصربه‌فرد خود را خواهند داشت. به‌عنوان مثال تغییر رنگ دندان‌های کامپوزیتی با مواد جدید یا روشن‌تر؛ همچنین تغییر روکش‌های به جهت هماهنگی با رنگ دندان‌های بلچینگ شده جدید و اصلاح لبخندی زیباتر.
بلیچینگ در دندانپزشکی

انجام بلیچینگ در مطب‌های دندانپزشکی، عاقلانه‌ترین و ایمن‌ترین روش برای سفید کردن مینای دندان است. دندان‌پزشکان با استفاده از ژل‌های تخصصی حاوی غلظت مشخص و تائید شده ای از هیدروژن پراکسید، اقدام به بلیچینگ کرده مانع از آسیب به مینای دندان یا مسمومیت‌های دارویی می‌شوند. واقعیت این است که استفاده از علم تخصصی تأثیرات بسیار گسترده‌تری بر سلامتی فردی دارد تا صرفاً استفاده از نتایج کوتاه‌مدت زیبایی.

به همین علت توصیه ما به شما بهره‌گیری از بلیچینگ در مطب و زیر نظر دندان‌پزشک است. متخصص صرفاً به استفاده از 35 تا 40 درصد مواد شیمیایی برای این کار پرداخته و کلیه جوانب ایمنی، زیبایی و سلامتی را در نظر خواهد گرفت. 
ذکر این نکته ضروری است که پیش از بلیچینگ در مطب، لثه‌ها با مواد محافظ پوشانیده و ایزوله سازی می‌شوند تا هیچ‌گونه آسیبی به بافت آن‌ها وارد نگردد. سپس دندان‌های ژل زده شده توسط دستگاه‌های مخصوص (دستگاه های بلیچینگ)، در برابر گرما، نور یا دمای طبیعی قرار گرفته و مواد سفید کننده آزاد می‌گردند. تغییر رنگ مینای دندان از این قسمت آغاز می‌شود.

در این مقاله در مورد سفید کردن دندان‌ها توسط ژل‌های مخصوص حاوی پراکسید هیدروژن و سایر مواد دارویی ایمن که به نام بلیچینگ شناخته می‌شود، صحبت کردیم. در طول زمان مینای دندان دچار تغییر رنگ شده و این اتفاق دلایل بیرونی و درونی خاص خود را دارد. بلیچینگ در دندانپزشکی می‌تواند به ایمنی و افزایش کارایی آن منجر شده و افزون بر آن طول عمر بالاتری داشته باشد. 
برای خرید بهترین کیت های بلیچینگ دندان و سایر مواد ترمیمی و زیبایی دندان می توانید به سایت دنتیوا مراجعه کنید. این سایت در زمینه فروش تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارد.