تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: منابع آزمون لیسانس به رشته پزشکی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱، همزمان با اطلاعیه ثبت نام در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام میشه. متقاضیای واجد شرایط باید بعد از ثبت نام در این سایت، منابع و تعداد سوالات این آزمون را بررسی کرده و برنامه ریزی خود رو برای مطالعه تا زمان برگزاری آزمون انجام بدن.


فارغ التحصیلای کارشناسی در یکی از رشته های علوم تجربی و رشته های ریاضی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی 1401 را دارن، می تونن پس از ثبت نام در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آزمون آماده شن. از آنجا که ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق آزمون لیسانس به پزشکی محدوده، پس شرط قبولی در این رشته، مطالعه منابع آموزشی متناسب با این رشتهست.
از آنجا که ذهن اکثر متقاضیای این آزمون درگیر اطلاع از منابع آزمون کارشناسی به پزشکیه، افراد متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی ۱۴۰۱، باید به منابع آزمون لیسانس به پزشکی توجه کنن. برای موفقیت در این آزمون، لازمه منابع آزمون علوم پایه دانشجویان پزشکی را مطالعه کنن. همچنین، داوطلبان باید تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آن ها را نیز در نظر بگیرن.
زمان ثبت نام و منابع آزمون لیسانس به پزشکی، طبق یک اطلاعیه در سایت معاونت آموزشی دانشگاه تهران  اعلام میشه. داوطلبای واجد شرایط می تونن بعد از اعلام منابع برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام کنن. از آنجا که ذهن اکثر متقاضیای این آزمون درگیر اطلاع از منابع آزمون کارشناسی به پزشکیه، قصد داریم در ادامه مقاله به تعداد سوالات و زمان پاسخگویی و منابع آزمون لیسانس به پزشکی 1401 بپردازیم.

منابع آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱
داوطلبایی که در مقطع کارشناسی رشته های دیگه قبول شدن، در صورت علاقه به رشته های پزشکی می تونن در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن. همچنین این داوطلبا باید واجد شرایط تحصیلی و سنی این آزمون هم باشن.

همه داوطلبای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401، باید برای موفقیت در این آزمون، منابع ذکر شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران رو در اولویت قرار بدن و با مطالعه و برنامه ریزی درست از زمان باقی مانده تا روز آزمون استفاده کنن.

طبق اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی تهران،منابع آزمون لیسانس به پزشکی شامل 4 بخشه که در قسمت زیر به صورت خلاصه شرح داده میشه.

بخش اول در حیطه مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتی، که شامل چند زیر مجموعه از جمله بیوشیمی، ژنتیک، بافت شناسی عمومی و جنین شناسی، فیزیولوژی و آناتومی سیستم های بدن، ایمونولوژی، باکتری و ویروسه( میکروب شناسی) . منابع پیشنهادی در این بخش منابع علوم پایه دانشجویان پزشکیه.

بخش دوم، مباحث شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی که شامل شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی، فیزیک پزشکی. سوالات آزمون کتبی این بخش، از منابع جامع شیمی آلی و عمومی( تالیف دکتر رشید قنبرپور و مهندس آیدا خواجه) و فیزیک پزشکی برای دانشجویان پزشکی با سرپرستی دکتر عقابیان طرح میشه.

بخش سوم در حیطه مبانی بیولوژیک، روانشناختی و جامعه شناختی رفتار، که شامل روانشناختی مقدماتی و جامعه شناختی مقدماتیست. منابع این بخش از قبیل جامعه شناختی عمومی (دکترمنوچهر محسنی)، روانشناسی عمومیه(حمزه گنجوی).

بخش چهارم، مهارت های استدلال و تفکر نقاد در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی، که منبع اشاره شده راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد( دکتر اکبر سلطانی و مریم آقازاده).

داوطلبای واجد شرایط می تونن با مطالعه متن مقاله زیر برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی از زمان برگزاری این آزمون مطلع بشن.
بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی
در جدول زیر تموم منابع آزمون لیسانس به پزشکی همراه با مولفین، برای متقاضیان این آزمون گفته شده تا داوطلبا بتونن برای تهیه و مطالعه این منابع اقدام کنن.

ردیف
بخش امتحانی
مواد امتحانی
تعداد سوال های احتمالی
منابع پیشنهادی
1
مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتی
بیوشیمی (8)
85
منابع علوم پایه
ژنتیک (10)
بافت شناسی عمومی و جنین شناسی (9)
فیزیولوژی (19) و آناتومی سیستم های بدن (17)
ایمونولوژی (10)
باکتری و ویروس ( میکروبشناسی ) (12)
2
شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی
شیمی عمومی
15
جامع شیمی آلی و عمومی ( تالیف دکتر رشید قنبرپور و مهندس آیدا خواجه ) - فیزیک گزشکی برای دانشجویان پزشکی با سرپرستی دکتر عقابیان
شیمی آلی (4)
شیمی معدنی (4)
فیزیک پزشکی با گرایش پایه (7)
3
مبانی بیولوژیک ، روانشناختی و جامعه شناختی رفتار
روان شناختی مقدماتی
25
جامعه شناختی عمومی ( دکتر منوچهر محسنی ) - روانشناسی عمومی ( دکتر حمزه گنجوی )
جامعه شناختی مقدماتی
4
مهارت های استدلال و تفکر نقاد
در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی 
25
راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد ( دکتر اکبر سلطانی و مریم آقازاده )


اطلاعات گفته شده در جدول بالا طبق سال گذشته ست، به محض اعلام منابع آزمون لیسانس به پزشکی 1401 در این مقاله اطلاع رسانی میشه.

داوطلبا برای اطلاع از قبولی در رشته پزشکی بدون شرکت در کنکور سراسری می تونن به متن مقاله زیر مراجعه کنین.
در ادامه بخوانید: پزشکی بدون کنکور
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای و ابهامای شما در خصوص منابع آزمون لیسانس به پزشکی 1401 پاسخ دهن. شما می تونید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسا در ارتباط باشین

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱
یکی از مواردی که برای داوطلبا در زمینه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱ اهمیت داره، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آن هاست. از این جهت لازمه متقاضیا از تعداد سوالات طرح شده برای هر درس اطلاع داشته باشن تا بتونن با برنامه ریزی درست برای هر درس زمان مناسبی را برای پاسخگویی به سوالات آزمون لیسانس به پزشکی در نظر بگیرن.

در آزمون لیسانس به پزشکی، مجموعا صد و پنجاه سوال اختصاصی در نظر گرفته شده، که زمان لازم برای پاسخگویی به این سوالات 150دقیقه برآورد شده. همونطور که در این مقاله منابع آزمون لیسانس به پزشکی در 4 بخش گفته شد، لازمه متقاضیا به تعداد سوالات در هر بخش نیز توجه کنن. پس در جدول زیر تعداد سوالات در هر بخش آورده شده.

[تصویر:  1607842794_bell.png]
نام درس
تعداد سوالات
فیزیولوژی
9
آناتومی 
17
میکروب شناسی
12
بیوشیمی
8
ژنتیک
10
بافت شناسی
9
ایمنی شناسی 
10
شیمی عمومی و آلی
8
فیزیک پزشکی
7
روانشناسی و جامعه شناسی
25
مهارت های استدلال و تفکر نقاد
25

همچنین، متقاضیا با توجه به حجم زیاد منابع این آزمون باید علاوه بر شناخت منابع آزمون لیسانس به پزشکی 1401، از ضرایب دروس هم مطلع بشن. برخی از دروس گفته شده در این مقاله دارای اهمیت بالایی هستن، که به عنوان مثال دروسی مانند فیزیولوژی، میکروب شناسی و آناتومی ضریب 3 از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داوطلبا می تونن برنامه مطالعاتی خود را طبق اهمیت دروس و تعداد سوالات در نظر بگیرن.

داوطلبا برای اطلاع از جزئیات زمان نتایج آزمون لیسانس به پزشکی می تونن به متن مقاله زیر مراجعه کنن.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی


سوالات متداول

1- ✔️ برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی چه منابعی باید مطالعه شه؟
✔️ منابع این آزمون توسط سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام میشه، برای جزئیات بیشتر می تونید به متن مقاله مراجعه کنین.

2- ✔️ آزمون لیسانس به پزشکی شامل چند سوال میشه؟
✔️ آزمون لیسانس به پزشکی شامل 150 سواله، که در ادامه برای مشاهده تعداد سوالات متفاوت از هر منبع می تونین به متن مقاله مراجعه کنین

3- ✔️ از هر منبع در آزمون لیسانس به پزشکی چه تعداد سوال مطرح می شه؟
✔️ از آنجا که تعداد سوالات برای هر منبع متفاوته، برای مشاهده تعداد سوالات به متن مقاله مراجعه کنین.
منبع : منابع آزمون لیسانس به رشته پزشکی