تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مراحل ثبت شرکت عمرانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مراحل ثبت شرکت عمرانی

پس از تصمیم گیری شخص برای ثبت یک شرکت عمرانی، مراحلی زیر برای ثبت یک شرکت عمرانی وجود دارند:
     1. گام اول. در ابتدا فرد متقاضی می بایست اطلاعات کلی در مورد شرکت عمران، ثبت شرکت و قوانین حاکم بر ثبت شرکت بدست آورد. سپس اعضایی که قرار است هیئت مدیره را تشکیل دهند، مشخص می شوند و میزان سرمایه ای که قرار است برای این امر در نظر گرفته شود، تعیین می گردد. همچنین محل شروع فعالیت شرکت و وظیفه هر یک از اعضا نیز شرح داده می شود.

     2. گام دوم. سپس متقاضی ثبت شرکت یا وکیل به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کند و کلیه اطلاعات الزامی را در اختیار آنها قرار می دهد و اطلاعات مربوط به پرونده نیز در سامانه بارگذاری می گردد. در این گام، باید نام انتخاب شده برای ثبت شرکت عمرانی نیز تعیین تکلیف شود.

     3. گام سوم. در این مرحله باید تمام مدارک درخواست شده برای ثبت شرکت عمرانی به اداره تکمیل شود و تحویل داده شود. روند تحویل این مدارک، هم به صورت حضوری و هم از طریق اداره پست امکان پذیر است.

     4. گام چهارم. پس از مدتی تایید و یا عدم تایید اطلاعات درخواست داده شده از سوی اداره به متقاضی ثبت شرکت داده می شود. اگر درخواست تایید شده باشد، باید به صورت حضوری به اداره مراجعه شود و مدارک به تایید و امضای شخص برسد. در صورت عدم تایید درخواست نیز باید نسبت به رفع نقص موجود و ارائه درخواست مجدد اقدام کرد.

     5. گام پنجم. در نهایت چنان چه طی کردن مراحل فوق الذكر با موفقیت صورت پذیرد، لازم است یک آگهی تحت عنوان این موضوع که شرکت جدید تاسیس شده است، در یکی از روزنامه های رسمی اعلام شود. پس از درج آگهی نیز، شرکت به صورت رسمی می تواند آغاز به کار نماید و خدمات رسانی ها و فعالیت های متعهد شده را انجام دهد.

نقل‌قول: منبع: موسسه ثبت شرکت فکر برتر