تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱ کی است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[b]زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱، هفته اول اسفندماه سال جاری است. [/b]با توجه به این که کنکور سال گذشته هم در اسفند برگزار شد، [b]بعید است تعویق کنکور دکتری 1401 مطرح باشد![/b]

Heart
[b]
از اخبار آزمون دکتری جا نمونی!
 ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! 
[/b]
[b]کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … [/b][b]و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …[/b]

Heart
زمان آزمون دکتری 1401

به گزارش [b]پی اچ دی تست[/b]، پذیرش در مقطع دکتری درقالب دو مرحله سنجش علمی (آزمون متمرکز) و مصاحبه علمی و سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) برگزار می‌شود.

[تصویر:  PhD_PhDTest.ir_.jpg]
1- شرکت در آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.
2- اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش
3- انتخاب رشته در سایت سنجش برای دانشگاه‌های سراسری و در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای واحدهای دانشگاه آزاد
4- اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری (دعوت به مصاحبه) به صورت مجزا از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد
5- شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها
6- اعلام نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش.
[b]زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱[/b]، ۶ اسفند ماه است. بنابراین لازم است داوطلبان [b]کنکور دکتری 1401[/b] در اسفند ماه در جلسه آزمون حاضر شوند.
آیا آزمون دکتری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود؟
بر اساس اعلام سازمان سنجش، آزمون دکتری نیمه‌متمرکز تنها در داخل کشور برگزار می‌شود.

زمان کنکور دکتری 1401 دانشگاه آزاد
از سال 96، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و بهداشت و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
[b][تصویر:  konkoor-2.jpg][/b]در نتیجه برگزاری[b] آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1401[/b]، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می‎شود.
آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم هستند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‎شود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
بنابراین، دانشگاه آزاد در مقطع دکتری آزمون جداگانه‌ای ندارد و[b] زمان برگزاری کنکور دکتری 1401 [/b]سراسری و آزاد یکسان است.
کلیه داوطلبان آزمون دکتری جهت ورود به دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند.
اگر شما هم داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۱ هستید خواندن مطلب [b]برنامه ریزی آزمون دکتری[/b] را از دست ندهید!
لازم است داوطلبان پیش از آزمون، نسبت به دریافت کارت آزمون دکتری اقدام کنند.
تاریخ آزمون دکتری 1401 پردیس های بین الملل
چند سالی که پذیرش دکتری پردیس تنها از طریق کنکور دکتری نیمه متمرکز صورت می‌گیرد. اما پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها امکان پذیرش از طریق آزمون اختصاصی را نیز دارند.
جزئیات زمان ثبت نام دکتری پردیس و زمان بندی برگزاری آزمون، از طریق وب سایت دانشگاه ها اطلاع رسانی می‌شود.
پذیرش در واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ آزاد نیز از طریق آزمون اختصاصی صورت می‌گیرد.
تاریخ آزمون دکتری 1401 وزارت بهداشت
به گزارش [b]پی اچ دی تست[/b]، تقویم برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت در سال 1401 منتشر شد. بر این اساس، زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت 1401 روزهای 2 و 3 تعیین شده است. همچنین زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1401 در خردادماه است.
ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱
[b]ثبت نام آزمون دکتری 1401 [/b]از 1 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. کلیه داوطلبان[b] آزمون دکتری 1401[/b] دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری 1401 نسبت به ثبت نام جهت شرکت در[b] آزمون دکتری 1401[/b] اقدام نمایند.
با توجه به این که برگزاری [b]کنکور دکتری 1401[/b] دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری است، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام دکتری 1401 شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.
همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در [b]آزمون دکتری 1401[/b] وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.
گفتنی است احتمال تمدید ثبت نام دکتری 1401 نیز وجود دارد.
زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت
آزمون دکتری وزارت بهداشت که توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود، ویژه رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی است. زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 نیز هنوز اعلام نشده است.
اما مرکز سنجش آموزش پزشکی، دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده است.
آزمون مرحله اول (کتبی) دکتری تخصصی وزارت بهداشت سال تحصیلی 1401-1402 دارای دو دفترچه شامل یک دفترچه سوالات تخصصی هر رشته با دروس ضرایب به شرح جداول اعلام‌شده و یک دفترچه عمومی شامل درس زبان با 30 سوال و ضریب 3 و درس استعداد تحصیلی با 30 سوال ضریب 1 خواهد بود.
 
زمان پذیرش دکتری بدون آزمون
دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری از طریق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. متأسفانه زمان انتشار فراخوان‌ها روند مشخصی ندارد.
همه فراخوان‌های دکتری بدون کنکور در [b]سایت پی اچ دی تست[/b] و [b]شبکه‌های اجتماعی آن[/b] اطلاع‌رسانی می‌شود.
جزئیات پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد، از طریق مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود. برای اطلاع از جزئیات شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.
نحوه برگزاری کنکور دکتری 1401
به محض اطلاع از نحوه برگزاری[b] آزمون دکتری در سال 1401[/b] در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.
در سال گذشته، با توجه به شرایط شیوع کرونا، سازمان سنجش داوطلبان را به سه دسته تقسیم کرد:
[list]
[*]دسته اول مبتلای قطعی به کرونا بودند که در بیمارستان بستری بوده و اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت بود.
[*]دسته دوم مبتلا به کرونا بوده و در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند.
[*]دسته سوم داوطلبانی بودند که مبتلا نبوده و در سلامت به سر می‌بردند.
گروهی از داوطلبان که مبتلای قطعی به کرونا بودند و در بیمارستان بستری بودند، اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار داشت. وزارت بهداشت با هماهنگی با سازمان سنجش، آمار این داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار گرفت. این دسته از داوطلبان روزی که کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش قرار گرفت، باید به باجه رفع نقص مراجعه می کردند.[/list]
[تصویر:  konkoor-coronavirus.jpg]در این صورت خود داوطلب یا بستگان درجه یک داوطلب به همراه مدارک هویتی باید به باجه رفع نقص که اسامی آنها همزمان با توزیع کارت در اختیار داوطلب قرار داده شد، مراجعه کردند و تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه و گواهی بیمارستان مبنی بر ابتلای داوطلب به بیماری کرونا به باجه رفع نقص ارائه دادند.
در این صورت سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلای قطعی که در بیمارستان بستری بودند مطلع شده و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در بیمارستان محل بستری افراد برگزار شد. این کار با رعایت نهایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.
[b]دسته دوم داوطلبانی بودند که مبتلا به کرونا بودند اما در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند و علائم حاد نداشتند.[/b] این افراد هم باید تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه و گواهی بیمارستان‌های مورد تأیید وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای قطعی را همراه داشتند و یا خودشان یا بستگان درجه یک آنها، تصویر کارت و گواهی را به باجه رفع نقص کارت آزمون مراجعه کرده و گواهی را ارائه می دادند.
به این ترتیب در مورد این گروه هم سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلا که در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند مطلع شده و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در یک مرکز جداگانه از حوزه‌های امتحانی برگزار شد. این کار با رعایت نهایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و عوامل اجرایی هم توجیهات لازم را دریافت کردند.
نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری سال گذشته که دچار بیماری کرونا [b]شده بودند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه بودند)[/b] این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمود[b].[/b]
[b]این داوطلبان لازم بود [/b]با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان [b](بخش آزمون دکتری)[/b] [b]فرم خوداظهاری را تکمیل نموده[/b] و [b]گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا [/b][b](تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) [/b]را در بخش مورد نظر بارگذاری نمودند.
نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دوره دکتری به چه صورت است؟
در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل [b]دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی)[/b] است.
عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام [b]دکتری 1401[/b] درج می‎گردد. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در [b]آزمون دکتری سال 1401[/b] همانند آزمون پنج سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.
سرفصل ها و منابع امتحانی کنکور دکتری
سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری سراسری و آزاد از سوی سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شده است:
 
داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین منابع آزمون دکتری جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری اقدام نمایند.
ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا 1401
تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری هر یک به میزان 50 درصد خواهد بود. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی [b]کنکور دکتری 1401[/b]، 50 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد خواهد بود.
در پذیرش داوطلبان [b]دکتری 1401[/b] دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی 30 درصد می‌باشد.
مواد و رشته های امتحانی کنکور دکتری 1401
سازمان سنجش سرفصل های امتحان [b]دکتری 1401[/b] را اعلام نمود تا داوطلبان این آزمون بتوانند برنامه ریزی لازم برای آمادگی آزمون دکتری 1401 را انجام دهند. با این حال اگر مایل هستید زودتر از این موارد اطلاع کسب کنید می‌توانید دفترچه سال گذشته را بررسی کنید.
برای دانلود دفترچه آزمون دکتری 1400 کلیک کنید.
نحوه‌ و زمان پرینت کارت آزمون دکتری [b]1401[/b] 
[b]زمان انتشار کارت دکتری 1401[/b] هنوز اعلام نشده است.
داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و[b] با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای[/b][b] (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) [/b][b]و یا اطلاعات ثبت‌نامی[/b] [b](شماره پرونده و کد پیگیری)[/b] از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه نمایند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.
برای شرکت در جلسه آزمون،[b] همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. [/b]ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته قابل پرینت و دریافت می‌باشد.
مراحل بعد از زمان برگزاری کنکور دکتری 1401
معمولاً یک تا دو ماه بعد از[b] زمان آزمون دکتری[/b] (آزمون کتبی)، کارنامه نمرات آزمون منتشر می‌شود.
این کارنامه شامل نمره تراز و درصد کسب­‌شده در هر یک از درس‌­های امتحانی، نمره‌تراز کل و رتبه کسب‌شده توسط داوطلب و نیز مجاز شدن و یا نشدن وی جهت انتخاب رشته‌محل‌های دوره‌ روزانه و سایر دوره‌ها شامل دوره‌های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان است.
این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال 96 با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‎های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش حاوی نتیجه آزمون جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می‎باشد.

پس از انتشار کارنامه اولیه، کلیه مراحل پذیرش دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ازجمله انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه و برگزاری مصاحبه به صورت مستقل برگزار می‌شود.
بنابراین، زمان انتخاب رشته [b]دکتری 1401[/b] به طور جداگانه برای داوطلبان دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان[b] آزمون دکتری 1401 دانشگاه آزاد اسلامی[/b] از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود.
پس از انتخاب رشته و با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، لازم است داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری حاضر کنند. زمان مصاحبه‌های دکتری دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و نیز وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
مصاحبه های دکتری دانشگاه‌های سراسری 99 و 1400 با توجه به شیوع کرونا اغلب به صورت مجازی برگزار شد. اما بودند دانشگاه‌هایی که مصاحبه را به صورت حضوری برگزار کردند.
در سال 99 و 1400 با توجه به شیوع کرونا، مصاحبه های دکتری دانشگاه ازاد نیز به صورت مجازی برگزار شد.
شهریه دکتری 1401

یکی از عوامل مهمی که در تعیین رشته‌محل‌های مدنظر داوطلبان جهت تحصیل در دوره [b]دکتری 1401[/b] مؤثر است، میزان شهریه است.
جهت اطلاع از شهریه تحصیل در دوره دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

منبع: زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru