تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین و پرکاربردترین سنگ های تراورتن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در ساخت انواع بناها بخصوص در قسمت نما ساختمان ها از انواع سنگ تراورتن استفاده میشود. بستگی به محلی که ساختمان ساخته میشود و بسته به طرح نمای ساختمان از سنگ های مختلفی از تراورتن میتوان استفاده کرد. یکی از معروفترین سنگ های ساختمانی تراورتن عباس آباد است. این سنگ از انواع مرغوب تراورتن است. معدن است سنگ در شهر محلات است و بسیار مورد استقبال واقع شده است.
مورد بعدی از سنگ های تراورتن که بسیار پر استفاده و محبوب است تراورتن دره بخاری است. معدن این سنگ تراورتن نیز در ساتان مرکزی قرار دارد. این سنگ در دو نوع موج دار و بی موج تولید میشود. سورت رنگی این سنگ از کرم تا سفید رنگ است. علااوه بر نمای ساختمان این سنگ در قسمت های داخلی ساختمان نیز استفاده میشود.

[تصویر:  atashkooh-h.sh-01-600x802.jpg]


تراورتن حاجی آباد یکی از انواع تراورتن است که دارای تنوع رنگی و نقشی فراوانی دارد. این سنگ نسبت به دو نوع تراورتن قبلی که معرفی شد ارزانتر است. این نوع تراورتن هم از نظر قیمتی و هم از نظر رنگی بشدت متنوع است. ممکن است مدل هایی از این سنگ موجود باشد که قیمت آن با سنگ هایی نظیر عباس آباد برابر باشد و ممکن است مدل هایی از این سنگ هم موجود باشد که بسیار ارزان قیمت باشد. رنگ این نوع تراورتن بیشتر در سورت رنگی کرم است.
سنگ پرکاربرد بعدی از لحاظ رنگی کمی متفاوت است. تراورتن شکلاتی یکی دیگر از انواع پر کاربرد تراورتن است. معدن این سنگ در شهر کاشان واقع شده است. این سنگ علاوه بر نمای ساختمان در دیوار های داخلی ساختمان نیز استفاده میشود. به دلیل مقاومت بالای این سنگ و همچنین قیمت مناسب آن از این سنگ در کف ساختمان نیز استفاده میشود