تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدرک دوره سلتا CELTA چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدرک زبان انگلیسی CELTA یکی از معتبرترین مدارک آموزش زبان انگلیسی می باشد. این مدرک برای متقاضیان تدریس زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت می باشد. از آنجایی که CELTA مدرکی بین المللی است، افراد با در دست داشتن این مدرک در هر کشوری می توانند به تدریس زبان انگلیسی بپردازند.




زبان انگلیسی به جهت آنکه زبان بین المللی می باشد، در طی سال های اخیر به عنوان زبان دوم مورد توجه تمامی مردم دنیا بوده است. به همین جهت نیاز بود که عده ای از مردم این زبان را به سایرین تدریس کنند. از این رو برای آنکه سطح علمی مدرسین مورد تایید قرار بگیرد، دوره ای تحت عنوان دوره CELTA در نظر گرفته شده است.
CELTA به معنی Certificate in English Language Teaching to Adults دوره ای برای دریافت تاییدیه جهت تدریس زبان انگلیسی در سراسر دنیا می باشد. به دلیل اهمیت این دوره در ادامه این مقاله توضیحات جامعی از جزییات ثبت نام و شرکت در دوره CELTA را ارائه خواهیم کرد.

ثبت نام در دوره CELTA
داوطلبان محترم برای ثبت نام در دوره آموزشی CELTA ابتدا می توانند با مراجعه به سایت studycelta.com روش های کسب آمادگی برای این دوره را بررسی نمایند و همچنین از طریق وب سایت کمبریج، با مراکز مجاز برای برگزاری دوره های آموزشی سلتا آشنا شده و مرکز مورد نظر را انتخاب نمایند.

مراحل ثبت نام به اینگونه می باشد که ابتدا در مرحله پیش ثبت نام از شما اطلاعات اولیه و شخصی را دریافت می کنند. سپس یک تست کتبی برای شما ارسال می شود و از شما تقاضا می شود که یک عدد رایتینگ نیز بنویسید. پس از آن به صورت تماس از طریق واتساپ یا اسکایپ از شما یک اینترویو خواسته می شود که در صورت قبولی در این مرحله، شما می توانید شهریه را پرداخت نمایید.


اگر داوطلبی در یک یا چند ارزیابی در طول دوره رد شود، مجاز به ادامه دوره نخواهد بود و می بایست دوباره از ابتدا در دوره ثبت نام کند و مراحل را از اول طی کند.

مزیت های ثبت نام در دوره CELTA

مدرک مادام العمر می باشد و نیاز به تمدید ندارد

دوره ها توسط اساتید حرفه ای بین المللی تدریس می شوند

مدرک سلتا مستقیم از طرف دانشگاه کمبریج صادر می شود و بسیار معتبر است

مدرسان دارای مدرک سلتا می توانند در هر نقطه از دنیا مشغول به کار شوند

همچنین اگر شما متقاضی شرکت در آزمون آیلتس زبان انگلیسی می باشید، میتوانید با مراجعه به لینک زیر و مطالعه مقاله مربوط به آن، اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

حتما بخوانید: آزمون آیلتس IELTS

[تصویر:  academy1.gif]

اعتبار مدرک CELTA
برای تدریس زبان انگلیسی در سراسر دنیا، مهم ترین و معتبر ترین مدرک، CELTA می باشد که متقاضیان می توانند با شرکت در دوره CELTA این مدرک را دریافت نمایند. آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به عنوان تنها آموزشگاه ثبت شده در British Council در ایران، برگزار کننده دوره های آموزشی CELTA در ایران می باشد.

اما باید توجه داشت که برگزاری دوره ها در ایران تا پیش از پاندمی کرونا صورت می گرفت و در شرایط خاص کنونی یعنی تقریبا از ماه فوریه 2020 که معضل ویروس کرونا پاندمیک و جهانی اعلام شد، دانشگاه کمبریج به عنوان یکی از مجریان کورس های تیچرز ترینیگ در دنیا در اقدامی جالب تصمیم به برگزاری کورس سلتا به صورت fully-online گرفت.

داشتن مدرک سلتا موجب جلب اعتماد موسسات و آموزشگاه ها و همچنین زبان آموزان به مدرسین می شود زیرا این دوره بسیار جامع بوده و پیش نیاز آن سطح زبان بالا می باشد و بنابراین گرفتن مدرک سلتا کار ساده ای نیست و فردی که موفق به کسب آن می شود، قطعا از مهارت و سواد بالایی در زمینه آموزش زبان انگلیسی برخوردار است.

همچنین اگر شما متقاضی شرکت در آزمون CPE زبان انگلیسی می باشید، میتوانید با مراجعه به لینک زیر و مطالعه مقاله مربوط به آن، اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

بیشتر بخوانید: آزمون CPE


[تصویر:  zaban.gif]



شرایط شرکت در دوره CELTA
اولین شرط برای شرکت در دوره CELTA حداقل سن 20 سال و داشتن آیلتس 7.5 می باشد. همچنین داوطلبان می بایست اندکی مهارت تدریس را داشته باشند. زیرا در مراحل ثبت نام از افراد یک اینترویو و آزمون ورودی گرفته خواهد شد که در صورت قبولی می توانند در دوره شرکت نمایند.

همانطور که اشاره شد امروزه به دلیل شرایط بیماری کرونا و سختی های رفت و آمد، این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و داوطلبان می توانند پس از قبولی در آزمون های اولیه، به صورت آنلاین در دوره CELTA شرکت نمایند.

دوره CELTA برای افرادی مناسب است که تجربه کافی برای تدریس زبان انگلیسی نداشته و برای شروع کار خود در مراکز و موسسات آموزش زبان نیاز به مدرک معتبر و بین المللی دارند. همچنین افراد با در دست داشتن مدرک CELTA می توانند ویزای کار دریافت کرده و در صورت جذب نیرو در کشورهای دیگر، به تدریس حرفه ای زبان انگلیسی بپردازند.

همچنین اگر شما متقاضی شرکت در آزمون FCE زبان انگلیسی می باشید، میتوانید با مراجعه به لینک زیر و مطالعه مقاله مربوط به آن، اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

بیشتر بخوانید: آزمون FCE

[تصویر:  zaban.gif]



مباحث دوره CELTA
دوره CELTA به صورت کاربردی و پروژه محور می باشد و با آزمون های دیگر که منابع خاصی برای مطالعه دارند مثل منابع آزمون آیلتس متفاوت است. دراین دوره داوطلبان با مدل های مختلف آموزش برای مهارت های گوناگون و مدیریت کلاس و طریقه آماده سازی طرح درس (Lesson Plan) آشنا می شوند، که جزییات آن در زیر آورده شده است.

6 ساعت تدریس در کلاس هایی متشکل از زبان آموزان بزرگسال که در نهایت نحوه تدریس آنها توسط اساتید دوره ارزیابی می شود

6 ساعت مشاهده تدریس مدرسان خبره و سایر همکلاسی های خود

ارائه پورتفولیویی شامل موارد مربوط به نحوه تدریس

ارائه 4 مقاله 750 تا 1000 کلمه ای

تحلیل و رفع مشکلات زبان آموزان بزرگسال

فراگیری کامل مهارت های آموزش زبان

فراگیری تحلیل زبانی جهت اهداف آموزشی

تسلط یافتن به شیوه های تاثیرگذاری آموزش و کلاس درس

این دوره دارای آزمون نهایی نمی باشد و در نهایت پس از گذراندن موارد بالا و ارزیابی های صورت گرفته، مدرک CELTA با یکی از رتبه های PASS A , PASS B , PASS به داوطلبان اعطا می گردد. که به طور حدودی 20 تا 25 درصد افراد رتبه PASS B، 3 تا 5 درصد از افراد رتبه PASS B و باقی افراد رتبه PASS را دریافت خواهند کرد.

همچنین اگر شما متقاضی شرکت در آزمون BEC زبان انگلیسی می باشید، میتوانید با مراجعه به لینک زیر و مطالعه مقاله مربوط به آن، اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

بیشتر بخوانید: آزمون BEC

هزینه ثبت نام در دوره CELTA
هزینه CELTA به صورت میانگین حدود 1095 تا 1399 پوند می باشد. این مبالغ مربوط به سال 2021 می باشد و در صورت اعلام هزینه دوره سلتا در سال 2022 در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. اما پیش از ثبت نام در دوره سلتا به نکات زیر توجه داشته باشید:

هزینه CELTA در کشورهای مختلف، متفاوت است.

دوره CELTA به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود که هزینه این دو دوره با یکدیگر متفاوت است.

همچنین اگر شما متقاضی شرکت در آزمون CAE زبان انگلیسی می باشید، میتوانید با مراجعه به لینک زیر و مطالعه مقاله مربوط به آن، اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورید.

در ادامه بخوانید: آزمون CAE

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام دوره سلتا را برای داوطلبان توضیح داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آرین اخبار مربوط به این حوزه را دریافت نمایید.


سوالات متداول

1- ✔ آیا دوره سلتا آزمون نهایی دارد؟
✔ خیر. همانطور که در متن مقاله آمده دوره CELTA به صورت پروژه محور می باشد و شرکت کنندگان در طول دوره ارزیابی می شوند.


2- ✔ آیا دوره سلتا حضوری برگزار می شود؟
✔ در حال حاضر دوره CELTA هم به صورت حضوی و هم آنلاین می باشد که جزییات آن در متن مقاله آمده است.


3- ✔ دوره سلتا مناسب چه کسانی است؟
✔ دوره سلتا برای کسانی که می خواهند وارد راه تدریس زبان انگلیسی شوند مناسب است. جزییات این مطلب را می توانید در متن مقاله مطالعه نمایید.
منبع : مدرک دوره سلتا CELTA چیست
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт