تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پرونده مالیاتی کارتخوان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان 1400، پرونده ای الکترونیکی است که دارندگان دستگاه کارتخوان، موظف هستند که این پرونده را در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل داده تا به وسیله آن، اطلاعات تمامی تراکنش های دستگاه کارتخوان به صورت برخط در اطلاع آن سازمان قرار بگیرد. برای دریافت و ثبت نام کد مالیات دستگاه پز، مودیان باید به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را در بخش پیش ثبت نام تکمیل نمایند.


در سال 1398، قانونی، تحت عنوان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در آن، تمامی افراد دارای دستگاه کارتخوان، مکلف شده بودند که با ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور و تشکیل پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان، اطلاعات تراکنش های آنها به صورت برخط در اختیار سازمان مالیات کشور قرار داده می شود.
 ثبت نام کد مالیات دستگاه پز، از جوانب مختلفی دارای اهمیت است. از جمله موارد اهمیت ثبت نام و دریافت کد مالیاتی، می توان به این موضوع اشاره کرد که عدم ثبت نام مودی، سبب می شود که تمامی دستگاه‌ های کارتخوان بانکی و درگاه‌ های پرداخت الکترونیکی که تعلق آنها به دارنده دستگاه، به تایید نرسیده و دارای پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال شوند.
با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم، در ابتدا، مفهوم پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان ۱۴۰۰ را بررسی کنیم. سپس در ادامه، نحوه ثبت نام کد مالیات دستگاه پز را بیان کرده و نهایتا، نحوه دریافت کد مالیاتی مربوط به این دستگاه را توضیح دهیم. اگر در خصوص این موضوع سوالاتی دارید، همراه ما باشید.


پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان

دستگاه کارتخوان، دستگاهی است که به وسیله آن، افراد می توانند در هر زمان و در هر مکان از طریق آن و با استفاده از کارت بانکی خود، پول جابه جا کنند و یا از موجودی خود مطلع شوند. در سال 1398، قانونی، تحت عنوان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

به موجب ماده 11 این قانون، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موظف است به هر یک از پایانه های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد. پس از تخصیص شناسه مذکور، کلیه تراکنش­ های انجام شده از طریق حساب های بانکی متصل به دستگاه های کارتخوان بانکی و نیز درگاه های پرداخت الکترونیکی، به عنوان تراکنش­ های بانکی مرتبط با فعالیت شغلی صاحب حساب بانکی، محسوب می شود. همچنین، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، ایران موظف است در چهارچوب قانون و مقررات مربوطه، اطلاعات این تراکنش­ های بانکی را به منظور تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی، به صورت برخط، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

بنابراین، با توجه به توضیحات بالا باید بگوییم پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان 1400، پرونده ای الکترونیکی است که دارندگان دستگاه کارتخوان موظف هستند که این پرونده را در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل دهند تا به وسیله آن، اطلاعات تمامی تراکنش های دارندگان دستگاه کارتخوان به صورت برخط در اطلاع سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد. 

همچنین، تبصره 1 ماده مذکور، نیز در خصوص ضمانت اجرای عدم اتصال دستگاه های کارتخوان بانکی (pos) و عدم تشکیل پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان ۱۴۰۰ ، این چنین مقرر کرده است که اگر تعلق دستگاه های کارتخوان، به دارنده دستگاه کارتخوان، توسط سازمان امور مالیاتی تایید نشده باشد، در این حالت، دستگاه غیر فعال شده و اتصال آن به شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع می شود.

حتما بخوانید: نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

نحوه ثبت نام پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان
در بخش قبل، در خصوص پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان ۱۴۰۰ توضیح دادیم و گفتیم که از سال 1398 به بعد، به موجب تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، تراکنش تمامی دستگاه های پز، باید به صورت برخط، در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار بگیرد. در این بخش قصد داریم، نحوه ثبت نام پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان 1400 را به وسیله یک راهنمای تصویری، خدمت شما عزیزان توضیح دهیم.

برای ثبت نام پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان، ابتدا، باید وارد سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir شوید. 

[تصویر:  1641638321_1%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]



پس از کلیک بر روی لینکی که آدرس آن tax.gov.ir می باشد، وارد صفحه اصلی سامانه سازمان امور مالیاتی کشور می شوید. سپس، بر روی گزینه پیش ثبت نام و ثبت نام مالیاتی کلیک کنید.

[تصویر:  1641638348_2%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]


در این صفحه، خلاصه روند ثبت نام نمایش داده می شود. بعد از مطالعه مطالب این صفحه، به منظور ثبت نام پرونده مالیاتی کارتخوان 1400 ، برروی دکمه قرمز رنگ ورود به ثبت نام کلیک نمایید.

 [تصویر:  1641638377_3%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]


در این صفحه، نوع مودی مالیاتی ( شخص حقیقی یا حقوقی) را مشخص کرده و کد امنیتی و شماره ملی یا شناسه ملی مودی را در کادرهای مربوطه وارد نمایید و در انتها، بر روی دکمه ورود به ثبت نام، کلیک نمایید.

[تصویر:  1641638394_4%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]


اکنون وارد صفحه پیش ثبت نام، مطابق تصویر زیر می شوید. کد پستی و شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه پیش ثبت نام جدید، کلیک نمایید

[تصویر:  1641638432_5%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]


در این مرحله از ثبت نام مالیات پرونده مالیاتی کارتخوان 1400، بر روی دکمه « پیش ثبت نام جدید » کلیک نمایید. سپس، یک نام کاربری و رمز عبور، به شماره همراه شما پیامک شده که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن ثبت نام است.

[تصویر:  1641638444_6%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%...201400.jpg]

پیامک ارسالی، حاوی این محتوا می باشد : " مودی گرامی ….. ضمن تشکر از تکمیل اطلاعات پرونده الکترونیک به اطلاع می رساند، شما هم اکنون، می توانید از کلیه خدمات الکترونیک مالیاتی استفاده نمایید. اطلاع ثبت نام شما در اداره مالیاتی، بررسی و در صورت نیاز با شما تماس گرفته خواهد شد. شماره پیگیری شما عبارت است از ……. سازمان امور مالیاتی کشور"
بیشتر بخوانید: درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir

[تصویر:  instagram.gif]


نحوه دریافت کد مالیاتی دستگاه کارتخوان
در بخش قبل، در خصوص نحوه ثبت نام کد مالیات دستگاه پز توضیح دادیم و گفتیم برای ثبت نام باید به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه شود. در این بخش، قصد داریم در رابطه با نحوه دریافت کد مالیاتی دستگاه کارتخوان توضیح دهیم. در ادامه، مراحل دریافت کد مالیاتی را به صورت یک راهنمای تصویری در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

پس از انجام مراحل پیش ثبت جدید و بعد از کلیک بر روی پیش ثبت نام جدید، صفحه زیر برای شما به نمایش گذاشته می شود که باید تمامی عبارت قرمز رنگ تکمیل شده و سپس تایید گردند.

[تصویر:  1641645213_%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A...00%201.jpg]


سپس در مرحله بعدی، بایستی اقامتگاه قانونی و محل کسب را برروی نقشه به صورت دقیق مشخص نمایید.

[تصویر:  1641645225_%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A...00%202.jpg]


در این قسمت، تمامی اطلاعات اجباری را باید تکمیل و تایید نمایید. به عنوان مثال، باید عنوان واحد که همان نام فروشگاه است را یادداشت کنید و سپس، نوع شغل و اتحادیه صنفی را مشخص نمایید.

[تصویر:  1641645261_%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A...00%203.jpg]


در این مرحله باید، وضعیت مشمولیت مالیات ارزش بر افزوده را تعیین نمایید.




در این مرحله، اطلاعات را تایید کرده و با انتخاب گزینه تایید اطلاعات، کد رهگیری را دریافت نمایید.




در صفحه جدید، کد رهگیری مالیاتی برای شما نمایش داده می شود.




در این بخش از مراحل دریافت کد مالیاتی دستگاه کارتخوان، کد رهگیری و اطلاعات نمایش داده شده را تایید نمایید؛ کد رهگیری که در این صفحه نمایش داده شده می شود، همان کد مالیاتی می باشد.


بنابراین، با توجه به توضیحات بالا، اشخاص متقاضی برای دریافت و استعلام پرونده مالیاتی خود باید به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایند. تمامی دارندگان دستگاه های کارتخوان، در صورتی که پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان را در این سامانه تشکیل ندهند، دیگر نمی توانند از دستگاه خود استفاده کرده و این دستگاه غیر فعال می شود.

در ادامه بخوانید: ثبت نام اظهارنامه مالیاتی


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان چگونه است؟
نحوه ثبت نام پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان بدین شکل است که افراد متقاضی باید وارد سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir شوند و از طریق بخش پیش ثبت نام اقدام نمایند که این موضوع در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

2- نحوه دریافت کد مالیاتی دستگاه کارتخوان به چه صورت است؟
نحوه دریافت کد مالیاتی دستگاه کارتخوان بدین شکل است که افراد بعد از انجام پیش ثبت نام باید مراحل دریافت کد را تکمیل کرده که این مراحل در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

3- پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان چیست؟
پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان پرونده ای الکترونیکی است که به وسیله آن اطلاعات تمامی تراکنش های دارندگان دستگاه کارتخوان به صورت برخط در اطلاع سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد که این موضوع در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.
منبع : پرونده مالیاتی کارتخوان
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru