تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نام نویسی بورسیه دولتی ترکیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متقاضیان تحصیل در ترکیه برای استفاده از فرصت تحصیل رایگان در این کشور می توانند در بورسیه دولتی ترکیه ثبت نام نمایند. سن، معدل و سوابق تحصیلی از جمله عوامل موثر در گزینش نهایی بوده که داوطلبان می بایست اطلاعات لازم را در زمان مقرر شده برای بررسی توسط کمیته تصمیم گیری در سایت turkiyeburslari.gov.tr ثبت کنند.


تحصیل در ترکیه به عنوان کشوری خوش آب و هوا در همسایگی ایران، برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج جذابیت زیادی دارد، با این حال ممکن است بعضی از افراد به رغم دارا بودن سوابق تحصیلی درخشان نتوانند هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را تقبل کنند. خبر خوب برای دانشجویان و دانش آموزان با استعداد این است که هر سال امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی ترکیه به عنوان فرصت مناسبی برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور، فراهم می شود.
بورسیه کلی تحصیلی دولتی ترکیه (Turkiye Burslari) یک برنامه بین المللی است که از طرف دولت این کشور با هدف پذیرش دانشجویان از سرتاسر جهان، تامین مالی شده و تمام هزینه های تحصیل پذیرفته شدگان اعم از شهریه دانشگاه، خوابگاه، هزینه رفت و آمد و بیمه درمانی را تحت پوشش قرار می دهد.
بورسیه دولتی ترکیه امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور را فراهم می کند که این موضوع در کنار رایگان بودن تحصیل برای پذیرفته شدگان بورسیه، باعث محبوبیت فراوان این برنامه در میان دانشجویان بین المللی شده و رقابت سختی بر سر دریافت آن وجود دارد. اطلاع از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه برای پیروزی در این رقابت ضروری است؛ از این رو در ادامه جزئیات این بورسیه اطلاع رسانی است.

شرایط بورسیه دولتی ترکیه 2022
حدود 50 دانشگاه در ترکیه پذیرای دانشجویان بین المللی بورسیه شده هستند و بورسیه دولتی ترکیه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بر می گیرد. پیش از شروع تحصیل در هر یک از این مقاطع یک دوره یک ساله آموزش زبان ترکی برای افرادی که با زبان ترکی آشنا نیستند، برگزار می شود.

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را داشته و به زبان ترکی استانبولی تسلط دارند می توانند با ارائه مدرک آزمون تومر بدون گذراندن دوره زبان، تحصیل در رشته مورد نظر خود را شروع کنند. دریافت بورسیه دولتی ترکیه شرایط خاصی دارد که پیش از اقدام به ثبت نام، می بایست آن را مطالعه کرده و در صورت دارا بودم تمام شرایط، ثبت نام خود را انجام دهید. شرایط بورسیه کلی دولتی ترکیه عبارتند از:

افراد تبعه ترکیه امکان ثبت نام در بورسیه دولتی ترکیه را ندارند.

متقاضیان تحصیل دوره کارشناسی در ترکیه باید معدل دیپلم حداقل 14 را کسب کرده باشند.

متقاضیان تحصیل دوره کارشناسی ارشد و دکتری باید در مقطع قبلی معدل حداقل 15 را کسب کرده باشند.

افرادی که درخواست تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه را دارند، باید معدل دوره دبیرستان آن ها حداقل 18 باشد.

سن متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی باید کمتر از 21 سال، متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد کمتر از 30 سال و متقاضیان دوره دکتری باید کمتر از 35 سال باشد.

متقاضیان می بایست تا قبل از 21 سپتامبر 2022 فارغ التحصیل شوند.

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ترکیه، برای اطلاع از شرایط و نحوه ادامه تحصیل خود در ترکیه می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در ترکیه

[تصویر:  academy1.gif]

زمان ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه 2022
ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه یک بار در سال و به صورت اینترنتی انجام می شود. برای شرکت در این بورسیه نیازی به شرکت در آزمون ورودی یوس (YOS) نیست و متقاضیان می توانند برای تمام دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی، یک بار فرم ثبت نام را در سایت رسمی بورسیه کلی ترکیه به نشانی turkiyeburslari.gov.tr به صورت رایگان تکمیل نمایند.



زمان ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه 2022 از 21 دی ماه تا 1 اسفندماه است.

زمانبندی پذیرش دانشجو از طریق بورسیه دولتی ترکیه معمولا توسط سایت رسمی ترکیه بورسلاری اعلام می شود. بر این اساس جدول زمانبندی بورسیه ترکیه 2022 به شرح زیر است:

تاریخ
روند ثبت نام
21 دی 1400
شروع ثبت نام بورسیه تحصیلی ۲۰۲۲ ترکیه
1 اسفند 1400
اتمام ثبت نام بورسیه تحصیلی ۲۰۲۲ ترکیه
3 اسفند 1400
شروع بررسی مدارک ارسالی
11 اسفند 1400
شروع مصاحبه ها
11 اردیبهشت 1401
پایان بررسی مدارک
1 تیر 1401
پایان مصاحبه ها
10 تیر 1401
شروع اعلام نتایج قبولی
10 تیر 1401
شروع مراحل اخذ ویزا
30 مرداد 1401
پایان مراحل احذ ویزا
10 شهریور 1401
ورود دانشجویان پذیرفته شده به ترکیه
8 مهر 1401
پایان ورود دانشجویان

[تصویر:  1613551443_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%8...%DB%8C.jpg]

ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که آزمون یوس چیست؟ برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: آزمون یوس ترکیه

مدارک لازم برای ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه 2022

آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه اهمیت زیادی داشته و کامل بودن این مدارک شانس پذیرفته شدن در این بورسیه را بالا می برد. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام بورسیه را بر شمرده ایم:

مدارک شناسایی معتبر فرد شامل پاسپورت و کارت شناسایی

کارنامه قبولی کنکور در صورت موجود بودن

مدرک تحصیلی اخذ شده به همراه تمامی ریز نمرات از مقطع دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی

توصیه‌نامه‌های اساتید دانشگاهی (تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

مدارک بین‌المللی موجود: TOFEL ، GRE ، IELTS ، GMAT

عکس رنگی پرسنلی به صورت اسکن شده در ابعاد ۴*۶

پروپوزال پژوهشی برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری

برای تحصیل در کشور های دیگر شما نیاز به اطلاعات کافی در خصوص شرایط تحصیل در آن کشور دارید. بنابراین می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید و از شرایط تحصیل در ترکیه مطلع شوید. 

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در ترکیه

نحوه ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه 2022
برای قضاوت دقیق و انتخاب مناسب ترین گزینه ها برای اعطای ترکیه بورسلاری ۲۰۲۲، در زمان ثبت نام اطلاعات کامل داوطلبان درخواست می شود. پس از مراجعه به سایت بورسیه دولتی ترکیه می بایست در سایت حساب کاربری تشکیل داده و مراحل ثبت اطلاعات را یک به یک طی کنید. در ادامه جهت رفاه حال داوطلبان راهنمای تصویری ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه ارائه شده است:

۱به سایت رسمی ترکیه بورسلاری turkiyeburslari.gov.tr مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه Register یک حساب کاربری بسازید.

[تصویر:  1613571425_burlari1.png]

۲سپس مجددا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد صفحه شخصی خود شوید. در سمت راست این صفحه لیست بخش هایی که باید برای ثبت نام تکمیل شوند قرار داده شده است.

[تصویر:  1613571464_burlari9.png]

۳اولین مرحله ثبت نام، تکمیل اطلاعات فردی است اطلاعاتی مانند کد ملی، وضعیت تاهل، محل تولد و غیره در این قسمت باید وارد شود.

[تصویر:  1613577236_burlari2.png]

۴در مرحله دوم اطلاعات خانواده داوطلب از جمله نام پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر و مجموع درآمد خانوار پرسیده می شود.

[تصویر:  1613571563_burlari3.png]

۵در مرحله بعدی باید اطلاعات تماس و نشانی محل سکونت خود را وارد کنید.

[تصویر:  1613571632_burlari4.png]

۶گزینه بعدی سوابق تحصیلی است که می بایست فایل گواهی مقاطع قبل و اطلاعات کامل آن را وارد نمایید.

[تصویر:  1613571786_burlari5.png]

۷پرسش بعدی در مورد دانش زبان خارجی داوطلب است. زبان مادری، زبان دوم و میزان تسلط به زبان ترکی در این بخش باید وارد شود.

[تصویر:  1613571854_burlari6.png]

۸سوابق کاری نیز در انتخاب بورسیه کلی دولتی ترکیه اهمیت دارد. در این بخش باید اطلاعات محل کار و CV خود (که نحوه نوشتن CV از قواعد خاصی پیروی می کند.) را در صورت وجود وارد کنید.

[تصویر:  1613571895_burlari7.png]

۹در مرحله بعد در صورتی که در آزمون های بین المللی نظیر GMAT، GRE، TOEFL و غیره شرکت کرده اید، گواهی نامه خود را در این قسمت بارگذاری نمایید.

[تصویر:  1613571952_burlari8.png]

آیا می دانستید که بورسیه های دولتی تنها به کشور ترکیه محدود نمی شود؟ به عنوان مثال دولت روسیه نیز برای داوطلبان بین المللی بورسیه هایی در نظر گرفته که با ثبت نام در سایت مخصوص آن می توانید شانس خود را برای دریافت بورسیه دولتی روسیه امتحان نمایید.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی روسیه

[تصویر:  1480677076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AC.gif]



پس از به پایان رسیدن ثبت نام بورسیه کلی دولتی ترکیه، اطلاعات داوطلبان واجد شرایط توسط کمیته های متخصص بر اساس مجموعه گسترده ای از معیارها از جمله وضعیت علمی، علایق تحصیلی، اهداف شغلی و غیره بررسی می شود. پس از آن نامزدهای واجد شرایط برای مصاحبه اعلام می شوند.

مرحله بعدی شرکت در مصاحبه است که توسط نمایندگان ترکیه در بیش از 100 کشور برگزار می شود. کمیته انتخاب نتایج مصاحبه نامزدهای معرفی شده توسط کمیته های مصاحبه را ارزیابی می کند و در نهایت فهرست پذیرفته شدگان بورس تحصیلی ترکیه اعلام می شود.

شما می توانید علاوه بر بورسیه دولتی ترکیه می توانید در مورد بورسیه سایر کشورها نظیر کانادا و روسیه نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

در ادامه بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله در مورد بورسیه دولتی ترکیه (ترکیه بورسلاری) سوالاتی در ذهن دارید می توانید راهنمایی های لازم را از مرکز مشاوره هیوا دریافت کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در کانال تلگرامی تحصیل در خارج از کشور هیوا عضو شوید و اخبار مربوط به بورسیه ها را دریافت نمایید.


سوالات متداول

1- ✔️ چه زمانی می توان برای اخذ بورسیه دولتی ترکیه اقدام کرد؟
✔️ ثبت نام برای دریافت بورسیه دولتی ترکیه معمولا در ماه ژانویه آغاز می شود که تاریخ دقیق آن در متن مقاله موجود است.


2- ✔️ شرایط لازم برای ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه شامل چه مواردی است؟
✔️ برای پذیرش بورسیه دولتی ترکیه شرایطی مانند سن، معدل و زمان فارغ التحصیلی در نظر گرفته می شود که جزئیات دقیق این شرایط را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید.


3- ✔️ از چه طریق می توان برای دریافت ترکیه بورسلاری اقدام کرد؟
✔️ ثبت نام ترکیه بورسلاری در سایت رسمی آن انجام می شود که آدرس این سایت و راهنمای گام به گام و تصویری ثبت نام بورسیه دولتی ترکیه در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : نام نویسی بورسیه دولتی ترکیه
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru