تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دفترچه کنکور ارشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبانی که قصد پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را دارند باید در طی فرآیند ثبت نام تا اعلام نتایج ارشد 2 دفترچه به نام های دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته ارشد را دریافت نمایند. دفترچه ثبت نام ارشد به صورت مشترک برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می شود، اما دفترچه انتخاب رشته به صورت مجزا منتشر می گردد.


دفترچه های کنکور کارشناسی ارشد در طی دو مرحله به دست داوطلبان می رسد. دفترچه شماره 1 که به آن دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیز می گویند همزمان با آغاز ثبت نام در سایت سنجش منتشر می شود. این دفترچه دارای شرایط و نکاتی بوده که برای همه داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک است.


دفترچه ثبت نام ارشد 1401 در 16 آذر منتشر شد.
برای دانلود دفترچه کلیک کنید
برای دانلود اصلاحات کلیک کنید

دفترچه شماره 2 که به دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد معروف است برای دانشگاه های سراسری در سایت سنجش و برای دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر داوطلبان با این فرآیند به ارائه لینک دریافت مستقیم دفترچه های ثبت نام ارشد 1401 و انتخاب رشته آن می پردازیم.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
چند سالی است که ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و کلیه داوطلبان در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت می کنند. از این رو سازمان سنجش به منظور اطلاع داوطلبان از شرایط و ضوابط آزمون دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را منتشر کرده و بر روی سایت خود به آدرس sanjesh.org قرار می دهد.

این نسخه از دفترچه شامل شرایط ثبت نام کنکور ارشد، مقررات وظیفه عمومی، سهمیه ها و تسهیلات، نحوه ثبت نام، المپیاد های علمی دانشجویی و لیست رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد بوده و هم زمان با آغاز فرایند ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.


دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401
[list]
[*]نویسنده: سایت سنجش
[*]حجم: 10MB
[*]منبع: سنجش
[/list]دانلود فایل

دانلود اصلاحات دفترچه ثبت نام ارشد 1401

مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1401

مدرک تحصیلی : داشتن مدرک‌ کارشناسی – کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای (یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی) با فارغ التحصیلی حداکثر تا 31 شهریور
برای رشته هایی که پذیرش آن ها در نیمسال دوم است فرد می تواند حداکثر تا 30 بهمن نیز فارغ التحصیل گردد.
داشتن مدرک سطح 3 حوزه علمیه اصفهان یا خراسان و یا اخذ مدرک تا پایان 31 شهریور 1401
وضعیت نظام وظیفه: داشتن کارت پایان خدمت ، معافیت دائم یا معافیت تحصیلی
معدل : داشتن معدل 12 و یا بالاتر برای دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31 شهریور به بعد فارغ التحصیل شده اند.
محرومیت ثبت نام ارشد برداشته شده و پذیرفته شدگان سال گذشته می توانند در ارشد 1401 ثبت نام کنند.

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پس از دانلود و مطالعه دقیق دفترچه شماره یک می بایست فرم پیش نویس ثبت نام کارشناسی ارشد را تکمیل کرده و برای ثبت نهایی اطلاعات خود به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد

[تصویر:  academy1.gif]

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۱
پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 کارنامه اولیه این آزمون منتشر شده و به بررسی وضعیت علمی متقاضیان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می پردازد. داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه شده اند، می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرکت کرده و رشته محل های مورد علاقه خود را اولویت بندی کنند.

از این رو سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ضمن معرفی شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله لیست رشته های کنکور ارشد را ارائه می دهد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند دفترچه شماره دو این آزمون را دانلود کرده و بخش های مختلف آن اعم از کلیات، شرایط و ضوابط، جدول کد رشته محل ها و شرایط اختصاصی موسسات و دانشگاه ها را مطالعه نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد 1400
[list]
[*]نویسنده: سایت سنجش
[*]حجم: 10MB
[*]منبع: سایت سنجش
[/list]دانلود فایل

داوطلبانی که قصد انجام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 را دارند می توانند برای آشنایی بیشتر با این مرحله به مطالعه مقاله زیر پرداخته و سپس اقدام به انجام انتخاب رشته نمایند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد


[تصویر:  arshad.gif]



دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
هر چند آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار شده و داوطلبان نتایج اولیه خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده می کنند، اما از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

هم زمان با آغاز این فرایند دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نیز در سایت مذکور منتشر شده و به بررسی قوانین و مقررات، هزینه انتخاب رشته، نحوه تکمیل فرم اینترنتی و لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می پردازد.

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 1400
[list]
[*]نویسنده: سایت آزاد
[*]حجم: 10MB
[*]منبع: سایت آزاد
[/list]دانلود فایل

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص زمان انتشار دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 را به مخاطبان اعلام کرده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تلفنی تحصیلی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید از اخرین اخبار مرتبط در این حوزه مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]




آخرین اخبار مرتبط با کنکور ارشد 1401


23 آذر ۱۴۰۰

زمان ثبت نام ارشد 1401 تا 27 آذر تمدید شد و اصلاحات دفترچه ثبت نام نیز منتشر گشت.


16 آذر ۱۴۰۰

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 در سایت سنجش منتشر شد.

14 آذر ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 از این هفته آغاز می شود. متقاضیان ارشد دانشگاه آزاد نیز می بایست در این زمان به نام نویسی و تکمیل فرم در سایت سنجش بپردازند.


22 آبان ۱۴۰۰

دفترچه ثبت نام ارشد همزمان با آغاز نام نویسی این فرآیند از طریق سایت سنجش منتشر می شود که در آن لیست رشته های مجاز ارشد درج شده است.

12 آبان ۱۴۰۰

ثبت نام ارشد از 16 آذر ماه آغاز می شود. شرط تجانس رشته در انتخاب مجموعه امتحانی ارشد باطل شده و داوطلبان با هر مدرک تحصیلی می توانند در رشته مورد علاقه خود شرکت کنند.

28 شهریور ۱۴۰۰

زمان ثبت نام کنکور سراسری از 16 لغایت 23 آذر ماه سال جاری خواهد بود و زمان برگزاری آن در روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت 1401 می باشد.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org منتشر می شود؟
✔️ خیر، ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و تنها یک دفترچه ثبت نام برای داوطلبان منتشر می شود.


2- ✔️ آیا منابع کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه ثبت نام این آزمون درج می شود؟
✔️ خیر، کنکور کارشناسی ارشد منابع مشخصی نداشته و داوطلبان بدین منظور باید از تجارب افراد آگاه استفاده نمایند.


3- ✔️ لیست رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری از چه طریقی قابل دریافت است؟
✔️ داوطلبان برای مشاهده این لیست باید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری را دانلود کنند.
منبع : دفترچه کنکور ارشد