تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تمدید مجدد پروانه نظام مهندسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افرادی که سه سال از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسیشون گذشته در صورت دارا بودن تمام شرایط عمومی و اختصاصی تمدید پروانه، می تونن به صورت اینترنتی، از طریق سایت نظام مهندسی استان محل زندگی خودشون پروانه نظام مهندسی رو تمدید کنن و در زمان های تعیین شده بعدی، مراحل دیگه تمدید این پروانه رو انجام بدن.

مهندسان زیادی برای دریافت پروانه نظام مهندسی  در آزمون های نظام مهندسی شرکت می کنن و بعد از تلاش های زیاد این پروانه رو دریافت می کنن. طبق ماده 22 اجرایی قانون نظام مهندسی، پروانه نظام مهندسی در سراسر کشور تا مدت محدودی اعتبار داره.
تمدید این پروانه نیازمند به ارائه مدارک در 2 گروه مدارک عمومی و تخصصی و پرداخت هزینه مربوط به تمدید پروانه هستش. تمدید پروانه نظام مهندسی به صورت بومی و از طریق سازمان های نظام مهندسی هر استان انجام میشه و افراد عضو، باید بعد از ورود به سایت نظام مهندسی استان محل زندگی خودشون، درخواست خودشون رو در خصوص بر تمدید این پروانه، به همراه مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی ثبت کنن.
افرادی که دارای شرایط لازم برای تمدید پروانه نظام مهندسی سال 1400 هستن، می تونن درخواست خودشون رو به نظام مهندسی محل سکونت خودشون بدن و اگه دارای شرایط لازم بودن پروانه نظام مهندسی اون ها مجددا تمدید و فعال میشه. در این مقاله به طور کامل درباره تمدید پروانه نظام مهندسی و شرایط اون توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

تمدید پروانه نظام مهندسی
همه شما می دونین که شرط دریافت پروانه نظام مهندسی اینه که، شما ابتدا در آزمون های نظام مهندسی مربوط به رشته خودتون شرکت کنین و حداکثر 50 درصد از سوال های آزمون رو درست جواب بدین. در این صورت می تونین تحت شرایطی پروانه نظام مهندسی رو دریافت کنین و از مزایای اون استفاده کنین، اما متاسفانه با اینکه تلاش های زیادی برای دریافت پروانه نظام مهندسی انجام میشه، باز هم این پروانه فقط مدت محدودی اعتبار داره و افراد باید بعد از گذشت تاریخ اعتبار مجددا اون رو فعال کنن.

همون طور که گفتیم، طبق آخرین قوانین، پروانه نظام مهندسی تنها 3 سال برای همه افراد اعتبار داره؛ یعنی همه افراد با هر رشته و تخصصی که پروانه دارن، بعد از 3 سال باید تمدید پروانه نظام مهندسی خودشون رو انجام بدن، چون که بعد از گذشت 3 سال از تاریخ صدور، دیگه این پروانه اعتبار قانونی نداره و قابل استفاده نیست.

برای تجدید پروانه نظام مهندسی 1400 مدت زمان مشخصی وجود داره و شما فقط 1 ماه فرصت دارین که پروانه نظام مهندسی خودتون رو تمدید کنین و البته برای تمدید اون هم شرایط خاصی وجود داره. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون نظام مهندسی می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی

نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی
قبلا افراد باید برای تجدید پروانه نظام مهندسی خودشون به مراکز مربوطه مراجعه می کردن و ساعت هایی زیادی رو برای تمدید پروانه نظام مهندسی وقت می گذاشتن و در نهایت پروانه خودشون رو بر حسب شرایطی تمدید می کردن، اما در حال حاضر با توجه به سایتی که در بالا ذکر کردیم که همون سایت نظام مهندسی ساختمان استان تهران هست، افراد می تونن بدون هیچ گونه مراجعه حضوری و تنها با مراجعه سایت نظام مهندسی استان تهران به آدرس members.tceo.ir پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن.

البته برای تمدید پروانه نظام مهندسی ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی مدارکی که ذکر شد، رو باید آماده کنین و شما باید مدارک رو به صورت اسکن شده در سامانه قرار بدین! نحوه تمدید و تجدید پروانه نظام مهندسی طبق روال زیر هست.

[list]
[*]نحوه تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ به صورت آنلاین
[/list]
ابتدا شما باید به سایت members.tceo.ir مراجعه کنین و در بالای سمت چپ سایت، بر روی گزینه ورود اعضاء کلیک کنین.

نام کاربری شما همون شماره عضویت و رمز عبورتون به صورت پیش فرض کد ملی خودتونه که کافیه این اطلاعات رو وارد کنین و روی گزینه ورود کلیک کنین.

بعد از اون از امکانات مربوط به پنل کاربری خودتون، درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی رو بزنین و تمامی اطلاعات مربوطه رو وارد کنین.

دقت کنین که اگه پروانه نظام مهندسی شما بیش از 3 ماه اعتبار داشت، شما نمیتونین فرآیند تجدید پروانه نظام مهندسی رو انجام بدین.

در مراحل آخر ثبت نام شما باید اعلام کنین که آدرس محل سکونت شما عوض شده یا نه. در صورتی که آدرس محل سکونت شما عوض شده بود، باید مدارک مربوط به محل سکونت جدید رو با پست پیشتاز به امور عضویت سازمان بفرستین و منتظر بمونین که مدارک مربوط به آدرس شما تایید بشه. بعد از اینکه تایید شد به شما اطلاع رسانی میشه که برای مراجعه حضوری به سازمان اقدام کنین و تمامی مدارک مورد نیاز رو ارائه بدین.

افرادی که آدرس محل سکونتشون عوض نشده هم باید مدارک مربوطه رو با پست پیشتاز ارسال کنن و منتظر اعلام مراجعه حضوری باشن. داوطلبایی که قصد دارن در آزمون نظام مهندسی شرکت کنن، برای دریافت اطلاعات درباره زمان برگزاری این آزمون می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.
بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

شرایط عمومی تمدید پروانه نظام مهندسی
افرادی که سه سال از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسیشون گذشته، اگه واجد شرایط باشن، می تونن درخواست مربوط به تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدن. وظیفه بررسی شرایط بر عهده خود سازمان نظام مهندسیه. برای تمدید پروانه نظام مهندسی افراد باید دارای یک سری شرایط عمومی و شرایط اختصاصی باشن. در واقع، اگه افرادی که میخوان پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، اگه که دارای شرایطی که سازمان نظام مهندسی اعلام میکنه، نباشن، نمی تونن روند مربوط به تمدید پروانه رو انجام بدن. شرایط عمومی که معمولا برای تجدید پروانه نظام مهندسی لازمه، شرایط زیر هستن.

افراد باید حتما مدارک مربوط به آدرس محل سکونت خودشون رو ارائه بدن و اگه آدرس محل سکونت اون ها تغییر کرده بود، باید مدارک جدید رو ارائه بدن. در ادامه ذکر میکنیم که چه مدارکی.

افرادی که قصد تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ رو دارن، باید حتما کمتر از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه نظام مهندسی خودشون مونده باشه؛ یعنی افرادی که بیش از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه نام مهندسیشون مونده، نمی تونن درخواست تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدن.

برای همه افرادی که قصد تجدید پروانه نظام مهندسی رو دارن، اجباریه که فرم رفتار اخلاقی و حرفه ای مربوط به مهندسان رو دریافت کنن و اون رو پر کنن. ارائه این مدرک برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی اجباری هست.

تمامی افرادی که قصد دارن پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، باید این نکته رو در نظر داشته باشن که قوانین مربوط به صدور پروانه نظام مهندسی دقیقا مطابق قوانین جدیده! یعنی اگه در زمانی که شما پروانه نظام مهندسی رو دریافت کردین، یک سری قانون متفاوت وجود داشته، اما الان که می خواین پروانه خودتون رو تمدید کنین یک سری قوانین جدید تر وجود داره، شما باید طبق شرایط جدید درخواست تجدید پروانه نظام مهندسی رو بدین.

برای آشنایی با سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی خوندن مقاله زیر به داوطلبای این آزمون پیشنهاد میشه.
بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی
شرایط اختصاصی تمدید پروانه نظام مهندسی
به غیر از شرایط عمومی ذکر شده برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی یک سری شرایط اختصاصی هم برای تمدید پروانه نظام مهندسی وجود داره که در ادامه اون ها رو ذکر می کنیم.

طبق قانونی که از سوی سازمان نظام مهندسی در سال 1397 تصویب شده، همه افرادی که قصد دریافت پروانه نظام مهندسی رو دارن باید در دوره مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت کنن. همونطور که گفتیم برای تمدید پروانه نظام مهندسی هم افراد باید طبق شرایط به روز اقدام به درخواست کنن. بنابراین، اگه قصد تمدید پروانه نظام مهندسی رو دارین، باید حتما در دوره مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت کنین، البته اگه تا الان شرکت نکردین.

افرادی که پروانه اشتغال به کار مهندسی رو دارن، ولی می خوان دانشنامه ارشد یا دکتری هم در پروانه اون ها ذکر بشه؛ باید مدارک مربوط به تحصیل خودشون رو در دفتر ثبت اسناد رسمی ثبت کنن و تصویر مربوط به اون رو ارائه بدن. افرادی که صلاحیت اجرا دارن و قصد دارن پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن، حتما باید دوره مربوط  به مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) را گذرانده باشن. اگه فردی این دوره رو نگذرانده باشه، باید به سازمان راه و شهرسازی محل سکونت خودش مراجعه کنه و نامه حذف صلاحیت رو دریافت کنه.

افراد باید در زمان ارائه مدارک مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ حضور داشته باشن. 

افرادی که دارای مهر شهرسازی هستن، باید در هنگام ارائه مدارک مربوطه حتما این مهر رو به همراه داشته باشن.

افرادی که در دوره های مبانی سلامت، ایمنی و بهداشت یا همون HSE شرکت کردن، باید تمامی مدارک مربوط به این دوره ها رو ارائه مطابق به شیوه نامه ها ارائه بدن.

اگه فردی بخواد پروانه نظام مهندسی خودش رو تمدید کنه باید حتما پروانه نظام مهندسی قبلی رو تحویل بده.

با خوندن مقاله زیر از منابع رشته های مختلف آزمون نظام مهندسی مطلع میشین.
بیشتر بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی

مدارک لازم جهت تمدید پروانه نظام مهندسی
برای تجدید پروانه نظام مهندسی، افراد می تونن با داشتن مدارک زیر، پروانه نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ خودشون رو تمدید کنن. دقت کنین که بعضی از مدارک که کپی هستن، حتما باید در برگه A4 چاپ شده باشن.

فرم درخواست تمدید پروانه اشتغال به كار مهندسي تکمیل شده

دو قطعه عکس تمام رخ 6 در 4 زمینه سفید که با شئونات اسلامی گرفته شده باشه و بیشتر از 6 ماه از تاریخ آن نگذشته باشه.

اصل پروانه نظام مهندسی قبلی

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه از تمام صفحات

اصل و کپی از کاتر معافیت از خدمت یا کارت پایان خدمت

ارائه و تکمیل فرم مربوط به نمونه مهر و امضاء

کپی از تمامی مدارک تحصیلی معتبر مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

تسویه حساب در سازمان نظام مهندسی استان محل سکونت

اصل رسيد بانكی به مبلغ 200 هزار تومن که به حساب مربوط به سازمان نظام مهندسی محل سکونت خودتون واریز میشه.

پرداخت اینترنتی و ارائه رسید آن مورد قبول نیست.

در صورتی که آدرس محل سکونت فرد تغییر کرده، ارائه اصل و تصوير سند مالكيت همراه با برگه عوارض نوسازی یا مبايعه برای تطبیق نشانی يا اجاره نامه رسمی آدرس جديد به نام فرد الزامی هست.

پاكت پستی پشت نویس شده که آدرس محل سکونت فرد در پشت آن نوشته شده باشه.

اگه هنوز نمیدونین باید از کجا کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندس خودتون رو دریافت کنین و یا نمیدونین که کی منتشر میشه، می تونین مقاله زیر رو مطالعه کنین.
بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

سایت تمدید پروانه نظام مهندسی
برای کاهش مراجعات حضوری مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی و راحتی حال افرادی که قصد تمدید پروانه خودشون رو دارن، یک سایتی برای تمدید و صدور پروانه طراحی شد. از اردیبهشت ماه سال 1399 سازمان نظام مهندسی استان تهران سایت نظام مهندسی ساختمان استان تهران رو به عنوان تمدید پروانه نظام مهندسی افراد معرفی کرد.

این سایت تمام امور مربوط به تجدید پروانه نظام مهندسی رو به صورت آنلاین انجام میده و دیگه نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مربوط نیست. آدرس سایت تمدید پروانه نظام مهندسی استان تهران members.tceo.ir هست که افراد با مراجعه به این سایت می تونن به راحتی مراحل مربوط به تمدید پروانه نظام مهندسی رو انجام بدن. در ادامه ذکر میکنیم که چطور میشه در این سامانه پروانه نظام مهندسی رو تمدید کرد.

سایت سازمان نظام مهندسی استان تهران به آدرس members.tceo.ir تنها برای تمدید کردن پروانه نظام مهندسی نیست و افرادی که برای اولین بار قصد دریافت پروانه رو دارن، می تونن با شماره سریال قبولی در آزمون نظام مهندسی و کد ملی وارد سامانه بشن و مراحل مربوط به صدور پروانه نظام مهندسی رو انجام بدن.

البته باید بدونین که تمامی مدارک مربوط به تمدید کردن پروانه نظام مهندسی در سال 1400 در همین سایت باید ارائه بشه، بنابراین، قبل از اینکه درخواست تمدید پروانه نظام مهندسی رو در این سایت بدین، حتما مدارکی که ذکر شد رو آماده کنین.

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز مشاوره جهت تمدید پروانه نظام مهندسی داشتین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین.

داوطلبایی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کردن، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج آزمون می تونن مقاله زیر رو به طور کامل مطالعه کنن
در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی


سوالات متداول

1- ✔️ چه کسایی باید پروانه نظام مهندسی خودشون رو تمدید کنن؟
✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، افرادی که به مدت سه سال از دریافت پروانه آنها گذشته باید برای تمدید اون اقدام کنن.

2- ✔️ برای تمدید پروانه نظام مهندسی چه شرایطی لازمه؟
✔️ از جمله شرایط لازم اینه که برای تمدید پروانه نظام مهندسی باید حتما کمتر از سه ماه از تاریخ اعتبار پروانه افراد مونده باشه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ تمدید پروانه نظام مهندسی به چه نحوی باید انجام شه؟
✔️ این فرایند به صورت اینترنتی انجام میشه که نحوه تجدید این پروانه به طور کامل در این مقاله گفته شده.
منبع : تمدید مجدد پروانه نظام مهندسی
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт