تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، از تاریخ 13 آذر 1400 تا 29 ماه دی ماه سال جاری انجام می گیرد. داشتن کارنامه تاکسی رانی از شرایط لازم، برای ثبت نام می باشد. ثبت نام از طریق عضویت در باشگاه رفاه تاکسی رانان انجام می گیرد که عضویت در این سامانه، از طریق استفاده از اپلیکیشن مربوطه و یا ورود مستقیم به این سامانه، امکان پذیر است.


بیمه، یکی از دغدغه های رفاهی تمامی اصناف جامعه می باشد. در خصوص صنف رانندگان تاکسی نیز ، طرح بیمه تکمیلی، از سوی اداره رفاه سازمان تاکسیرانی، در نظر گرفته شده است که دارای دو سطح می باشد. سطح اول، بیمه تکمیلی رانندگان، نوع بیمه پایه می باشد که حداقل خدمات را ارائه می دهد. اما در سطح دوم، خدمات بیشتر بر اساس نیاز تاکسیرانان، به آن ها ارائه می شود. رانندگان، می‌ توانند بر اساس نیاز خود، یکی از دو سطح بیمه تکمیلی را برای خود و خانواده تحت پوشش‌ شان، انتخاب و ثبت نام نمایند.
ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، دارای مهلت زمانی مقرر بوده و همچنین، شرایط و نحوه ثبت نام ویژه خود را دارد که این ثبت نام، لزوما باید با عضویت در باشگاه تاکسیرانان انجام گیرد. یکی از شرایط دریافت این بیمه، داشتن کارنامه تاکسی رانی، است. بنابراین، با توجه به اهمیت این مسائل، لازم است که این موضوع بررسی شود.
بنابراین، در این مقاله قصد داریم، در ابتدا زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی را توضیح داده؛ سپس در ادامه، شرایط و سامانه ثبت نام را بررسی کرده و نهایتا، در مورد نحوه ثبت نام صحبت کنیم. اگر در خصوص این موضوع، سوالاتی دارید، در این مقاله همراه ما باشید.


زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

هزینه های درمان، یکی از دغدغه های تمامی اقشار جامعه می باشد. صنف تاکسیرانان نیز از این اصل، مبرا نبوده و آنها نیز دغدغه مسائل رفاهی خود را دارند. به همین دلیل، در کنار طرح هایی مانند طرح ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، اداره رفاه سازمان تاکسیرانی، نیز امکان ثبت نام بیمه تکمیلی، برای رانندگان تاکسی و خانواده هایشان را در نظر گرفته است. 

در رابطه با زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، باید گفت، که پیش ثبت نام بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی، از 13 آذر ماه سال 1400 آغاز شده است و تا 29 دی ماه سال جاری ادامه دارد. بعد از پایان مدت، امکان ویرایش و حذف طرح، جز برای تولد فرزند جدید و یا افزایش تعداد نفرات خانواده مانند ازدواج ، امکان پذیر نمی باشد. بیمه تکمیلی، در نوع اول و پایه، رانندگان تاکسی، برای همه رانندگان تاکسی که کارنامه تاکسیرانی ( پروانه معتبر ) دارند، رایگان می باشد و مبلغ از طریق سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌ شود، 
حتما بخوانید:  بیمه تکمیلی درمان چیست

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در بخش قبل، در خصوص زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی صبحت کردیم و گفتیم که زمان ثبت نام تا 29 دی ماه ادامه دارد. در این بخش، قصد داریم در خصوص شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی توضیح دهیم. این شرایط عبارتند از:

رانندگان تاکسی، باید دارای کارنامه تاکسی رانی ( پروانه معتبر ) باشند. 

رانندگان تاکسی، نباید دارای بیمه تکمیلی از سایر ارگان‌ ها باشند و در صورت اقدام به ثبت نام، از لیست حذف می شوند.

داشتن بیمه پایه یعنی بیمه تامین اجتماعی الزامی نیست. بنابراین، رانندگانی که بیمه پایه ای ندارند هم می‌ توانند اقدام به دریافت به بیمه تکمیلی کنند.
 استفاده از طرح بیمه تکمیلی نوع اول و پایه، برای همه رانندگان تاکسی که کارنامه تاکسیرانی دارند، رایگان است و مبلغ از طریق سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌ شود؛ اما در صورتی که این افراد ، قصد داشته باشند خانواده‌ های خود را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند، لازم است هزینه بیمه تکمیلی آنها را پرداخت نمایند.

 نحوه ثبت نام از طریق لینکی که برای رانندگان پیامک شده انجام می گیرد؛ بنابراین، لزوما مالک شماره موبایل باید راننده تاکسی باشد.

 گفتیم که دو طرح در خصوص بیمه تکمیلی وجود دارد. رانندگان تاکسی که طرح 2 را انتخاب کردند می‌بایست، مبلغ ما به التفاوت طرح یک و دو که مبلغ 412 هزار تومان است، را پرداخت نمایند.

 بیمه شده اصلی (راننده تاکسی) اگر در طول مدت قرارداد بیمه تکمیلی، فوت نماید ویا  بازنشسته شده  و همچنین ازسیستم تاکسیرانی خارج شود، پوشش بیمه خود و اعضای خانواده شخص راننده، مشروط بر اعلام کتبی وی و یا افراد تحت تکلفش به سازمان و شرکت بیمه گر تا پایان سال بیمه ای می تواند ادامه یابد.

منظور از افراد خانواده، همسر ، فرزندان پسر و دختر و پدر و مادر تاکسیران است.

 فرزندان پسر، حداکثر تا سن 20 سالگی تمام و درصورت اشتغال به تحصیل (دوره دانشگاهی) تا سن 25 سالگی تمام و برای رشته های پزشکی تا سن 26 سالگی تمام (با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل) و فرزندان دختر تا زمان ازدواج می توانند، تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند.

اگر فرزندان بیمه شده، دچار معلولیت ذهنی یا از کارافتادگی کلی باشند (بدون آنکه شرط سنی در نظر گرفته شود)، تامین هزینه های درمان سایر بیماری های آنان ( به جز معلولیت واز کارافتادگی) با تایید پزشک معتمد بیمه گر، تحت پوشش خواهد قرار گرفت.

درصورت نیاز، افراد بیمه شده برای مراجعه به مراکز درمانی، معرفی نامه به صورت آنلاین و از طریق سامانه صماد برای افراد بیمه شده صادر می شود. 

بنابراین، با توجه به توضیحات بالا، برای ثبت نام و دریافت بیمه تکمیلی، داشتن شرایط بالا الزامی بوده و اگر راننده تاکسی متقاضی، هریک از شرایط بالا را نداشته باشد، از لیست حذف می شود. به عنوان مثال، متقاضی، در صورت داشتن بیمه تکمیلی از سایر ارگان ها، از لیست حذف شده و همچنین مبلغ واریزی آنها، در زمان ثبت نام به آنها پرداخت نمی شود.

بیشتر بخوانید: بیمه تکمیلی انفرادی

[تصویر:  instagram.gif]


معرفی سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در بخش قبل، در خصوص شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، صبحت کردیم و گفتیم که رانندگان نباید از هیچ ارگان دیگری بیمه تکمیلی دریافت کنند. در این بخش، قصد داریم، سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی را معرفی نماییم. 

سامانه باشگاه رفاه تاکسیرانان، به آدرس taxiclub.tehran.ir، مرکز اطلاع رسانی و ارائه تمامی خدمات مختص تاکسی رانان می باشد. رانندگان تاکسی، می‌ توانند از طریق اپلیکیشنی که از طریق پیامک برای آنها ارسال شده یا به طور مستقیم و از طریق مرورگر دستگاه خود، وارد سایت باشگاه رفاه تاکسیرانان شده و نسبت به خرید بیمه و  ثبت نام بیمه تکمیلی خود و خانواده‌ هایشان اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که سامانه باشگاه تاکسیرانان، علاوه بر امکان ثبت نام بیمه تکمیلی، دارای بخش هایی، همچون خدمات سلامت، خدمات خودرویی، خدمات تخفیفی همچون بهره مندی از تخفیفات برخی فروشگاه ها می باشد. این سایت، هرروزه، اخبار مربوط به تاکسیرانان را نیز اعلام می کند.

بیشتر بخوانید: استعلام بیمه تکمیلی

نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

در بخش قبل، در خصوص سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم درباره نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی صحبت کنیم. نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، همچون  ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، به سه صورت می باشد. تاكسيرانان متقاضی، می توانند از طريق سایت باشگاه رفاه تاکسیرانان یا با مراجعه به دفاتر هماهنگی امور اداری یا از طریق ورود به اپلیکیشن در تلفن همراه خود، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام بیمه درمان تکمیلی اقدام نمایند. در این بخش از مقاله، مراحل ثبت نام از طریق مراجعه به سایت باشگاه تاکسی رانان، از طریق راهنمای تصویری توضیح داده شده است.

در مرحله اول، آدرس سامانه باشگاه تاکسی رانان به نشانی taxiclub.tehran.ir را در مرورگر خود سرچ نمایید تا وارد صفحه اصلی سایت شوید.


[تصویر:  1641299357_ثبت%20نام%20بیمه%20تکمیلی%20رانندگان%20تاکسی%20_.jpg]


در مرحله دوم، بعد از ورود به سایت، صفحه را پایین بکشید. سپس، بر روی بخش بیمه تکمیلی کلیک نمایید.

[تصویر:  1641299604_ثبت%20نام%20بیمه%20تکمیلی%20رانندگان%20تاکسی2.jpg]


در مرحله سوم، وارد بخش شرایط دریافت بیمه تکمیلی می شوید. بعد از مطالعه شرایط و نکات، در پایین صفحه، بر روی بخش درخواست ثبت نام کلیک نمایید.

[تصویر:  1641303923_ثبت%20نام%20بیمه%20تکمیلی%20رانندگان%20تاکسی3.jpg]


در این مرحله وارد بخش ورود می شوید. ، اگر در گذشته ثبت نام نکرده اید، باید در این بخش بر روی قسمت آبی ثبت نام کلیک نمایید.

[تصویر:  1641303945_ثبت%20نام%20بیمه%20تکمیلی%20رانندگان%20تاکسی4.jpg]

در این مرحله، شما وارد بخش ثبت نام شده اید، که باید شماره همراه و کدملی خود را در کادر های مربوطه وارد نمایید. بعد از تایید این مرحله، وارد بخش اصلی ثبت نام شده که باید اطلاعات خود را وارد کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.


[تصویر:  1641303958_ثبت%20نام%20بیمه%20تکمیلی%20رانندگان%20تاکسی5.jpg]


همچنین، رانندگان تاکسی می‌ توانند از طریق اپلیکیشنی که از طریق پیامک، برای آنها ارسال شده، در ابتدا اپلیکشن مورد نظر را دانلود کرده و با وارد کردن اطلاعات خود، وارد باشگاه رفاه تاکسیرانان شده و نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی خود و خانواده‌ هایشان اقدام نمایند. البته لازم است این نکته در نظر گرفته شود که مالک شماره موبایل، حتما باید مالک ماشین باشد.

برای ورود به سامانه باشگاه تاکسیرانان بر روی این لینک کلیک نمایید.

در ادامه بخوانید:  ثبت نام بیمه تکمیلی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی پاسخ دهند.



[تصویر:  5.gif]


سوالات متداول

1- امکان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تا چه زمانی است؟
امکان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تا 29 دی ماه 1400 می باشد که این موضوع در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

2- شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چه موارد است؟
رانندگان تاکسی نباید دارای بیمه تکمیلی از سایر ارگان ها باشند که این از شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی است که این موضوع در متن مقاله توضیح داده شده است.

3- ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی از چه طریقی انجام می گیرد؟
ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی از طریق عضویت در باشگاه رفاه تاکسی رانان صورت گرفته که این موضوع در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.
منبع : ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی