تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: وکیل ملک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وکیل ملک ، به وکیلی گفته می شود که در دعاوی مربوط به املاک غیر منقول ، اقدام به وکالت ملکی می نماید . از جمله وظایف وکیل ملک ، می توان به وکالت در دعاوی ملکی و دفاع از حقوق موکلین خود در دعاوی، همچون الزام به تنظیم سند رسمی ، خلع ید ، تصرف عدوانی ، مزاحمت ، ممانعت از حق ، فروش مال غیر ، مطالبه وجه التزام ، تقسیم املاک مشاع ، ابطال یا فسخ قرارداد و غیره اشاره نمود . برای انتخاب بهترین وکیل ملک ، می توانید در سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه یا سایر سایت ها جستجو نمایید .


امروزه ، بخش عظیمی از دعاوی که در مراجع حقوقی مطرح می شوند ، در حوزه املاک می باشند . در یک مفهوم خلاصه ، می توان گفت که منظور از ملک ، اموال و دارایی هایی است که غیر منقول می باشند و از جمله مهم ترین آنها ، می توان به زمین ، خانه ، آپارتمان اشاره نمود که با توجه به قیمت بالای املاک ، پرونده های حقوقی مهمی در این حوزه مطرح می شود .
پرونده های مربوط به املاک ، بسیار متنوع و گسترده بوده و دعاوی متفاوتی در حوزه ملکی مطرح می شود که انجام وکالت ملکی در خصوص آنها ، نیازمند آگاهی و دانش حقوقی ویژه ای در این حوزه می باشد . بنابراین ، نظر به اهمیت ویژه مالکیت افراد ، در چنین دعاوی ای ، پیشنهاد می شود که افراد ، با ارائه وکالت به یک شخص متخصص ، دعاوی ملکی خود را در دادگاه پیگیری کنند تا حقوق آنها تضییع نشود .
با توجه به اهمیت این مساله ، در ادامه این مقاله ، ابتدا به این سوال ، پاسخ داده که وکیل ملک کیست و پس از تحلیل کردن وظایف این گروه از وکلا ، به بررسی پاسخ این سوال پرداخته که چگونه یک وکیل ملکی خوب پیدا کنیم .


وکیل ملک کیست
بر اساس قانون ، زمانی که شخصی ، دیگری را نماینده خود می کند تا از طرف وی ، امر یا امور حقوقی را انجام دهد ، عقد وکالت شکل گرفته است . عقد وکالت ، در امور مختلفی ممکن است مطرح شود ؛ مثل دادن وکالت کاری به شخص دیگر برای مراجعه به نهادها ، وکالت به سردفتر برای جاری کردن عقد نکاح ، یا وکالت دادن به وکیل دادگستری ، برای پیگیری کردن یک پرونده در مراجع قضایی .
اشخاصی که به وکالت از اصحاب دعوی ، در دادگاه حاضر شده و به دفاع از آنها می پردازند ، یا وکیل پایه یک دادگستری هستند یا وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه . این وکلا ، با داشتن پروانه وکالت ، اصولا در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری که در مراجع قضایی مطرح هستند ، امکان وکالت کردن دارند و به این لحاظ ، محدودیتی نخواهند داشت .
با این حال ، برخی از وکلا هستند که به صورت تخصصی ، در حوزه املاک ، به وکالت از افراد مشغول هستند که به آنها ، وکیل ملک یا وکیل ملکی گفته می شود . به همین دلیل ، در پاسخ به این سوال که وکیل ملکی کیست ، باید گفت وکیل ملکی ، به وکلای دارای پروانه گفته می شود که در حوزه وکالت ملکی ، به فعالیت مشغول هستند .
البته ، وکلای ملکی ، مانند سایر وکلا ، می توانند در پرونده های دیگر ، همچون دعاوی خانوادگی یا دعاوی کیفری از قبیل قتل ، سرقت و غیره نیز وکالت کنند ؛ اما به این دلیل به آنها وکیل ملکی گفته می شود که اصولا از پذیرش پرونده های دیگر حقوقی خودداری کرده و به صورت تخصصی ، در دعاوی ملکی ، مشغول به فعالیت هستند ؛ مانند وکیل خانواده که به صورت تخصصی ، به وکالت در دعاوی خانوادگی مشغول است .
این مساله، سبب شده است که وکیل ملک ، در کلیه پرونده های حقوقی در حوزه املاک ، دانش و اطلاعات حقوقی مفیدی به دست آورده و به رویه قضایی دادگاه ها در حوزه رسیدگی به دعاوی ملکی ، تسلط داشته باشد که این موضوع ، نقش مهمی در موفقیت وکیل ملکی در پرونده های مطروحه ، خواهد داشت؛ در ادامه ، مهم ترین وظایف وکلای ملکی را توضیح خواهیم داد.
حتما بخوانید: وکیل کیست

وظایف وکیل ملک شامل چه مواردی است
همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد ، داشتن وکیل ملک ، به معنای آن است که وکیل دارای پرونده ، به صورت تخصصی ، مبادرت به وکالت ملکی نموده و در این حوزه ، از تخصص و مهارت های ویژه ای برخوردار است . اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود ، آن است که وظایف وکیل ملکی چیست و اصولا وکالت ملکی ، در چه اموری مطرح می شود ؟
در پاسخ به این سوالات ، باید گفت که وظایف وکیل ملک ، مانند سایر وکلا می باشد ؛ به این معنا که وکیل ملک نیز ، موظف است که طبق مفاد وکالت نامه و در حدود اختیارات وکیل ، در دعوی ملکی ، به دفاع از موکل خود پرداخته و برای احقاق حقوق وی تلاش نماید ، به طور منظم اقدام به پیگیری پرونده موکل نموده ، در جلسات دادرسی ، حضور یافته ، در صورت لزوم ، اقدام به تنظیم لایحه نماید و موکل را در جریان اقدامات انجام شده ، قرار بدهد .
علاوه بر این ، از جمله وظایف وکیل ملکی ، می توان به انعقاد قرارداد با موکل خود و تعیین مبلغ دقیق حق الوکاله اشاره نمود . وکیل ملکی ، باید از گرفتن هرگونه وجه دیگری از موکل ، خودداری نموده و در قبال اسناد و وجوهی که از موکل دریافت می کند ، به وی رسید بدهد . در انجام وظایف فوق ، وکلا در برابر موکلین خود ، پاسخ گو و مسئول قلمداد می شوند .
اما علاوه بر وظایف عادی که تمام وکلا دارند ، در حوزه وکالت ملکی ، وکیل ملکی ، می بایست از تخصص خود در حوزه امور مربوط به املاک ، برای دفاع از موکل ، استفاده کند . لذا در این قسمت ، برخی از مهم ترین دعاوی که اقامه آنها ، جزء وظایف وکیل ملکی محسوب می شود را مورد اشاره قرار می دهیم :
در دفاع از موکل در دعاوی ملکی ، از جمله عقد بیع یا خرید و فروش ، عقد اجاره ، عقد رهن ، عقد صلح و سایر عقودی از این قبیل ، که در ارتباط با یک ملک یا مال غیر منقول منعقد شده است و میان طرفین ، اختلافاتی مطرح می شود ، وظیفه وکیل ملکی ، این است که به صورت مستدل و با استناد به قوانین و مقررات جاری ، از موکل خود دفاع نماید تا به حق خود ، برسد .
به عنوان نمونه ، در صورتی که مستاجر ، ملک را تخلیه نمی کند ، در صورتی که یکی از طرفین ، اقدام به تصرف عدوانی ملک دیگری نموده است ، یا اقدام به مزاحمت یا ممانعت از حق نموده است ، همچنین در صورت کلاهبرداری ، فروش مال غیر یا جعل سند ملکی ، وکیل ملک ، می تواند با اقامه دعوی در دادگاه ، مشکلات مربوطه را مورد پیگیری قرار دهد .
علاوه بر این ، در صورتی که فروشنده ، از تحویل یا تخلیه مورد معامله ، خودداری کرده و یا اینکه از مراجعه به دفترخانه و تنظیم سند رسمی ملک ، امتناع می نماید ، استفاده از وکالت ملکی ، می توان به دعوی الزام به تنظیم سند رسمی کمک کند . همینطور ، زمانی که در خصوص تقسیم ملک ، میان شرکای املاک مشاع اختلافاتی ایجاد می شود ، یا حتی زمانی که در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت و ساز میان طرفین قرارداد اختلافاتی ایجاد می شود ، با ارائه وکالت ملکی به وکیل ملک ، می توان به پیگیری دعاوی مربوطه پرداخت .
بیشتر بخوانید: وکیل پایه یک دادگستری

[تصویر:  instagram.gif]


چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم
در قسمت های قبل ، به بررسی مفهوم وکیل ملک یا وکالت ملکی پرداخته و سپس ، مهم ترین وظایف وکیل ملک را مورد بررسی قرار دادیم . همانطور که گفته شد ، در دعاوی ملکی و به ویژه دعاوی مرتبط با  الزام به تنظیم سند رسمی و گرفتن سند ملکی ، توصیه می شود که افراد ، از وکیل ملک استفاده نمایند و این موضوع ، به دلیل بهره مندی از تخصص وکیل ملکی می باشد . بنابراین ، ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم ؟
به طور کلی ، پیدا کردن و انتخاب یک وکیل خوب ، برای بسیاری از اشخاص ، ممکن است دغدغه ساز باشد . به همین دلیل ، سامانه جستجوی وکیل راه اندازی شده است که تمام افراد ، با مراجعه به آن ، می توانند از میان وکلای دارای پروانه در کانون وکلای دادگستری یا مرکز وکلای قوه قضاییه ، اقدام به پیدا کردن وکیل نمایند . برای انتخاب وکیل پایه یک دادگستری ، باید به وب سایت کانون مربوطه مراجعه نمود و جستجوی وکیل از مرکز وکلای قوه قضاییه ، از طریق سایت www.23055.ir امکان پذیر می باشد .
اما علاوه بر این ، اگر قصد دارید یک وکیل ملک خوب پیدا کنید ، می بایست به صورت تخصصی تر ، اقدام به جستجوی وکیل مورد نظر نمایید . پیدا کردن وکیل ملک خوب ، می تواند از طریق پرس و جو کردن از اقوام ، دوستان یا آشنایان باشد ؛ به صورتی که اگر قبلا تجربه استفاده از وکالت ملکی توسط یک وکیل خوب را داشته اند ، وی را به شما معرفی نمایند .
در غیر این صورت ، می توانید با جستجو در اینترنت ، سایت ها و موسسات حقوقی که اقدام به ارائه خدمات وکالت ملکی می نمایند ، یک وکیل خوب ملکی پیدا کرده و با اطلاع از شرایط مورد نظر برای وکالت ملکی ، با وی قرارداد وکالت منعقد نمایید . البته ، لازم به ذکر است که علاوه بر گرفتن وکیل ملکی ، می توانید از خدمات وکیل تلفنی نیز استفاده کنید ؛ به این صورت که اگر سوال یا ابهامی در ارتباط با پرونده ملکی خود دارید ، ضمن تماس با وکیل مورد نظر ، اطلاعات لازم را به دست آورید .
در ادامه بخوانید: تعرفه حق الوکاله وکیل دادگستری
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل ملک در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل ملک پاسخ دهند .


[تصویر:  7.gif]


سوالات متداول

1- وکیل ملکی کیست ؟  
وکیل ملکی به وکلایی گفته می شود که به صورت تخصصی اقدام به وکالت کردن در حوزه امور ملکی می نمایند و از کلیه قوانین و مقررات ناظر بر حوزه املاک اطلاع کافی دارند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید .

2- وظایف وکیل ملکی چیست ؟
از جمله مهم ترین وظایف وکیل ملکی می توان به وکالت در پرونده های مربوط به املاک و دفاع از حقوق موکل و تنظیم لایحه دفاعیه و در صورت لزوم تجدید نظر خواهی از رای صادره و مواردی از قبیل اشاره نمود که شرح آن در مقاله آمده است .

3- چگونه یک وکیل ملک خوب پیدا کنیم ؟
با جستجو در سایت کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضاییه می توان وکیل خوب پیدا کرد همچنین برخی موسسات حقوقی به صورت تخصصی وکالت ملکی انجام می دهند که با جستجو در اینترنت می توان با آنها آشنا شد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است .
منبع : وکیل ملک
سلام به دوستان عزیزان هر سوالی در مورد بهترین وکیل ملکی دارید می توانید که به وب سایت برترین وکیل مراجعه کنید.
یکی از معمول ترین دعاوی در ایران، دعاوی ملکی هستند. در این بین بسیاری از افراد به قوانین ملکی آشنا نیستند و به همین جهت امکان احاقه حق خود را ندارند. وکیل ملکی خوب در تهران به پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری ملکی می پردازد، بنابراین باید تخصص و دانش کافی در زمینه املاک را داشته باشد به این صورت که به قوانین و آیین نامه های ملکی آشنا بوده و بتواند از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. با توجه به گستردگی دعاوی ملکی می توان گفت که از پرونده های پیچیده نیز محسوب می شوند.

سایت برترین وکیل سعی دارد که بهترین وکلای ملکی در تهران را معرفی کند.
https://bartarinvakil.com/best-real-esta...in-tehran/
وکیل خوب برای زمین کسی است که در امور ملکی و اموال غیر منقول فعالیت می کند و در این پرونده ها تبحر کافی دارد. اگر به دنبال یک وکیل خوب برای زمین هستید حتماً پرونده خود را به یک وکیل ملکی بسپارید. وکلای ملکی در زمینه پرونده های اراضی تجربه بسیاری دارند و تمام قوانین و پیچیدگی های مربوط به آن را می دانند. این وکلا می توانند در سریع ترین زمان ممکن پرونده ملک شما را به نتیجه برسانند و عدالت را در حق شما اجرا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت برترین وکیل همراه باشید.
https://bartarinvakil.com/best-lands-lawyer-in-tehran/
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт