تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع سرامیک و کاشی در صنعت ساختمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سرامیک ها به دلیل تنوع در مدل، طرح و کیفیت مناسب برای تمامی محیط های داخلی می باشند. عوامل مختلفی مانند دوام، لغزندگی، مقاومت در برابر لک، جذب آب در انتخاب انواع سرامیک کف موثر است. 
به همین دلیل انتخاب سرامیک مناسب می تواند کمی پیچیده باشد، داشتن کمی اطلاعات در این زمینه این انتخاب را آسان می کند.در سرامیک کاری از ابزارهای مختلفی از جمله همتراز کاشی و سرامیک استفاده می شود که برای تراز شدن کاشی و سرامیک ها ضروری است.در ادامه شما را با انواع مختلف سرامیک و کاشی آشنا می کنیم:

محصولات سرامیکی از جنبه های مختلف به چهار دسته اصلی و هر دسته را می توان به چند گروه دیگر تقسیم کرد که بر اساس نوع نصب به صورت جداگانه و گروهی دسته بندی می شوند.

[تصویر:  Frame-26-1.jpg]

بسته به محل استفاده، آنها را به سرامیک دیوار (کاشی گرانیت، چینی، مونوپروز) و سرامیک کف (سرامیک با جذب آب کم، گرانیت و چینی) تقسیم می کنند.

کفپوش های سرامیکی بر اساس پوشش سطحی به دو دسته لعابدار و بدون لعاب و بر اساس درجه بندی درجه یک، دو و سه تقسیم می شوند. در صورتی که سطح بیرونی سرامیک با لعاب پوشانده شود، علاوه بر افزایش دوام و زیبایی، نظافت آن نیز راحت تر خواهد بود.

استفاده از پودربندکشی در سرامیک کاری

از پودر بندکشی نانو در سرامیک کاری و کاشی کاری برای پوشاندن درزها و جلوگیری از نفوذ آب به داخل آن استفاده می شود.از انواع مختلف آن نظیر ضداسید و نانو و انتی باکتریال در محیطهای گوناگون استفاده می شود و بکارگیری نوع آن بستگی به محیط اش دارد.

سرامیک گرانیت

سرامیک گرانیت ترکیبی از خاک رس با خواص خاص و بدون کربنات به ویژه کربنات کلسیم است که در طی فرآیند پخت با افزودن رنگدانه به طرح به دست می آید. از آنجایی که این محصول فاقد لعاب می باشد، برای صیقل دادن شیشه و سطح نهایی با سنگ زنی صیقل داده می شود. طرح های رایج انواع سرامیک های نمکی و فلفلی روکش و قالب های روستایی می باشد.

[تصویر:  g664-luo-yuan-red-granite-tiles39370275886-1.jpg]

سرامیک پرسلان

پرسلان نوعی سرامیک است که دمای پخت بالایی دارد. با پخت در دمای بالا ماهیت شیشه و تخلخل کم به این نوع سرامیک داده می شود. پرسلان ضخیم تر از سرامیک های معمولی است و جذب آب کمتری دارد. به همین دلیل یکی از بهترین انواع سرامیک کف هستند. سرامیک های چینی به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب تولید می شوند.


[تصویر:  %D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%88-%D9%85%D...%D9%86.jpg]

سرامیک موزاییک

سرامیک معرق نوعی سرامیک با قطعات کوچک لعابدار یا بدون لعاب است که در طرحها و رنگهای مختلف به ضخامت چند میلی متر و در ابعاد 300*600 میلی متر ساخته می شود. شکل آنها معمولا مربع، مستطیل، شش ضلعی، هشت ضلعی و..

[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcT-3r5U7wy62l1zOIlB25U...A&usqp=CAU]


انواع کف سرامیک و کاشی لعابدار

کاشی لعاب دار سرامیکی نازک با روکش لعاب شیشه ای است که در رنگ های متنوع به صورت ساده و گلدار تولید می شود. کاشی های لعابدار اغلب برای پوشش آشپزخانه و حمام استفاده می شود. کاشی های لعاب دار به شکل مربع یا مستطیل و با ضخامت های متفاوت بسته به نوع کاربری تولید می شوند.