تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حالت خواب در بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حالت خواب در بارداری یکی از اصلی ترین دغدغه خانم های باردار است. آیا می دانید پوزیشن های مناسب خواب در دوران بارداری چه پوزیشن هایی هستند؟ به طور کلی هر کسی به یک نوع حالت خاص عادت دارد تا بخوابد. خوابیدن یکی از مراحل ریلکس شدن بدن و اعضای آن است.
اما در دوران بارداری همه چیز کمی متفاوت می شود. پوزیشن خواب در بارداری باید به گونه ای باشد که هم خانم باردار احساس راحتی کند و هم به جنین در شکم مادر آسیبی نرسد. در این بخش تصمیم داریم بهترین حالت های خوابیدن در بارداری و بدترین آن را به شما معرفی کنیم.

اهمیت حالت خواب در بارداری
آیا می دانید حالت خواب در بارداری چه اهمیتی دارد؟ اگر به تازگی باردار شده اید و می خواهید عادت های غلط خوابیدن را ترک کنید، قطعا این کار برای شما سخت است. ممکن است حتی چند شب خوابتان نبرد یا کلافه شوید. اما در نهایت باید این را در نظر بگیرید که وضعیت و حالت خواب شما در رشد و سلامت جنین تاثیر می گذارد.
همچنین کسانی که در ماه های آخر حاملگی هستند، به دلیل اندازه شکم در بارداری نمی توانند به هر حالتی بخوابند. بنابراین اگر قبلا با وضعیت و حالت خاصی می خوابیدید، متاسفانه باید بگوییم در 9 ماه بارداری باید آن را تغییر دهید. زیرا بعضی از پوزیشن های خواب برای دوران بارداری اصلا مناسب نیستند.
آیا می دانید چرا حالت خواب در بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد؟ شاید برایتان جالب باشد تا بدانید پوزیشن خواب در بارداری فقط مختص سلامت جنین نیست؛ بلکه سلامت خودِ شما نیز در میان است. بعضی از پوزیشن های خواب ممکن است باعث بالا زدن اسید معده و ابتلا به سوزش معده شما شود. همچنین گاهی ممکن است به تنگی نفس، درد پشت و گاهی اوقات نیز بی خوابی در بارداری مبتلا شوید. بنابراین بهتر است تا حالت خواب خود در دوران بارداری را تنظیم کنید.
به طور کلی در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن شما ممکن است دائم احساس خواب آلودگی کنید. از طرفی هم به دلیل بزرگتر شدن رحم و تشکیل جفت و جنین در آن تکرر ادرار پیدا می کنید. بنابراین شما باید در پوزیشنی بخوابید که احساس راحتی داشته باشید و به هیچ عنوان اذیت نشوید. زیرا بروز نشانه های اولیه بارداری در بدن شما به اندازه کافی درگیرتان می کند. اما آیا می دانید چه پوزیشنی برای خوابیدن در دوران بارداری مناسب است؟ در ادامه همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.
حتما بخوانید: پوزیشن سکس دوران بارداری



[تصویر:  2.gif]


بهترین حالت های خواب در دوران بارداری
حال که متوجه اهمیت حالت خواب در بارداری شدید، قطعا می خواهید بدانید که بهترین حالت خوابیدن در بارداری چه حالتی است؟ قبل از اینکه سراغ معرفی بهترین حالت برای خوابیدن در بارداری برویم، باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که قطعا حالت خواب در ماه های اول بارداری با ماه های آخر یکسان نیست؛ زیرا سایز شکم و سایر تغییرات فیزیکی بدن باعث تغییر وضعیت و حالت خوابیدن می شود. بنابراین با درنظر گرفتن این موضوع به بررسی پوزیشن های مناسب خواب در ماه های مختلف بارداری می پردازیم.
خوابیدن به پهلوی چپ
بهترین حالت خواب در بارداری، خوابیدن به پهلوی چپ است. فرقی ندارد که سن بارداری شما چقدر باشد، بهترین پوزیشن خواب از 1 روزگی تا 9 ماهگی جنین، خوابیدن به پهلوی چپ است. در سه ماه اول بارداری به دلیل اینکه تغییر وضعیت فیزیکی در شما اتفاق نیفتاده است، می توانید به حالت های دیگر هم بخوابید. اما بهتر است از همان ابتدا این نحوه خوابیدن را تمرین کنید که در ماه های بعدی با مشکل روبرو نشوید.
به خاطر داشته باشید خوابیدن به پهلوی چپ در بارداری فواید بسیار زیادی برای شما در بر دارد. این پوزیشن خواب مانع بروز ورم بارداری می شود و سوزش و سنگینی معده را نیز از بین می برد. به همین علت شما می توانید این مدل خوابیدن را از همان ماه های ابتدایی تمرین کنید.
[تصویر:  1640697212_%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA%20%D...%DB%8C.jpg]
خوابیدن به پهلوی راست
قطعا هیچ انسانی نمی تواند در طول خواب شبانه خود در یک وضعیت باقی بماند. خصوصا خانم های باردار که ممکن است به دلایل مختلف نتوانند خواب راحتی داشته باشند، نمی توانند در یک وضعیت ثابت باقی بمانند. بنابراین یکی دیگر از بهترین پوزیشن ها و حالت خواب در بارداری، خوابیدن به پهلوی راست است.
البته این را به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید برای مدت طولانی روی پهلوی راست باقی بمانید؛ زیرا در این صورت وزن رحم روی کبد می افتد و این موضوع ممکن است باعث بروز مشکلات متعددی از جمله دل درد و سوزش سر دل شود. بنابراین شما باید مبنای حالت خوابتان را روی پهلوی چپ قرار دهید و فقط برای تغییر وضعیت و جابجایی کمی هم بر پهلوی راستتان بخوابید. به خاطر داشته باشید مدت زمان خوابیدن روی پهلوی راست باید کمتر از خوابیدن روی پهلوی چپ باشد. همچنین یک بالش نرم زیر پایتان قرار دهید و پایتان را روی آن بگذارید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. خصوصا اگر در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید. این پوزیشن به شما کمک می کند تا با وضعیت شکمتان بتوانید بهتر استراحت کنید.
حتما بخوانید: ترشحات در بارداری

بدترین پوزیشن های خواب در بارداری
آیا می دانید بدترین پوزیشن خواب در دوران بارداری چه پوزیشنی است؟ به طور کلی بدترین پوزیشن ها و حالت خواب در بارداری، برای سلامت شما و جنین خطرات آفرینند. زیرا گاهی ممکن است خونرسانی به جنین متوقف شود و بدون آنکه متوجه شوید، جنین در شکم شما جانش را از دست بدهد. به همین خاطر باید به حالت خواب خود توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه بدترین پوزیشن های خواب در بارداری را برایتان عنوان خواهیم کرد.
دمر خوابیدن یا به شکم خوابیدن
یکی از بدترین و خطرناک ترین حالت خواب در بارداری، دمر خوابیدن است. افراد زیادی قبل از حامله شدن عادت دارند تا روی شکم بخوابند. اما این را به خاطر بسپارید این پوزیشن از روز اول تا روز آخر بارداری به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست و اگر به آن عادت دارید، باید فورا آن را ترک کنید.
خوابیدن روی شکم در دوران بارداری برای خودِ شما نیز دردسرهایی به همراه دارد. این کار باعث کمردرد و گرفتگی عضلات گردن می شود. همچنین با بالا رفتن سن بارداری و بزرگتر شدن شکم، خطر سقط جنین وجود دارد. بنابراین به هیچ وجه دمر نخوابید. حتی اگر ابتدا به پهلو می خوابید و آرام آرام از روی عادت به دمر خوابیدن تغییر وضعیت می دهید، بهتر است از یک بالش نرم استفاده کنید و آن را کنارتان بگذارید تا وضعیت تان تغییر نکند.
به پشت خوابیدن یا طاق باز خوابیدن
یکی دیگر از بدترین پوزیشن خواب در بارداری، به پشت خوابیدن است. اگر در گذشته عادت داشتید به پشت بخوابید و هیچ انحنایی به بدنتان ندهید، باید این عادت را ترک کنید؛ زیرا در بارداری برای شما دردسرساز می شود. طاق باز خوابیدن خونرسانی و اکسیژن رسانی به جنین را کم می کند. این موضوع باعث می شود تا خون و مواد مغذی به جنین نرسد.
همچنین گردش خون در بدن جنین و در بدن شما ضعیف می شود و این موضوع اصلا خوب نیست. زیرا با مرور زمان احتمال دارد رگ ها و عروق شما دچار انسداد و گرفتگی شود. به همین علت باید پوزیشن خود را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید این حالت خوابیدن در بارداری در سه ماهه آخر باعث کمر درد بارداری و آسیب و فشار زیادی به ستون فقرات و کمر نیز می شود. به همین علت ممکن است بعد از زایمان شما با آسیب ها و مشکلات جدی در مورد ستون فقرات روبرو شوید. پس به حالت خواب در بارداری توجه کنید و هرگز به پشت نخوابید.
در ادامه بخوانید: دل درد پریودی در بارداری


[تصویر:  mosahabfamily.png]




سوالات متداول

1- ✔️ اهمیت حالت خواب در بارداری چیست؟
✔️ پوزیشن و حالت خواب در بارداری باید به گونه ای باشد که خانم باردار احساس راحتی کند که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ بهترین حالت های خواب در دوران بارداری چیست؟
✔️ قطعا حالت خواب در ماه های اول بارداری با ماه های آخر یکسان نیست و در متن مقاله بهترین پوزیشن های خواب مطرح شده است.


3- ✔️ بدترین پوزیشن های خواب در بارداری چیست؟
✔️ به طور کلی بدترین پوزیشن ها و حالت خواب در بارداری، برای سلامت مادر و جنین خطرات آفرینند که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.
منبع : حالت خواب در بارداری
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru