تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط نام نویسی جذب اختصاصی قضات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هر ساله قوه قضاییه از میان کسانی که با نمرات خوب از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده باشند عده ای را برای تصدی منصب قضا انتخاب می کند. این داوطلبان بدون آنکه در آزمون کتبی شرکت کنند به مرحله مصاحبه علمی راه پیدا می کنند.  شرایط ثبت نام در جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400 به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود.


از آنجایی که قضاوت یکی از مشاغل بسیار مهم در هر جامعه ای است باید گزینش بسیار دقیقی برای انتخاب قاضی از میان علاقه مندان صورت گیرد. در راستای این مسئولیت مهم، هر ساله قوه قضاییه از دو طریق جذب عمومی و جذب اختصاصی اقدام به استخدام قضات می کند.
منظور از جذب عمومی، برگزاری آزمونی با عنوان آزمون قضاوت است و داوطلبان تنها در صورت قبولی در این آزمون می توانند به مرحله مصاحبه و تحقیقات راه پیدا کنند. اما در فرآیند جذب اختصاصی، قوه قضاییه از میان کسانی که در دانشگاه های معتبر و با نمرات خوب فارغ التحصیل شده اند عده ای را برای تصدی این منصب گزینش می کند و متقاضیان واجد شرایط بدون شرکت در آزمون کتبی قضاوت به مرحله مصاحبه علمی راه پیدا می کنند.
برای شرکت در فرآیند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضا تعدادی شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد و تنها داوطلبانی که واجد تمام شرایط هستند، می توانند در این فرآیند ثبت نام کنند بنابراین اطلاع دقیق از این شرایط قبل از هرگونه برنامه ریزی و اقدام برای ثبت نام ضروری است. در ادامه به بیان جزئیاتی در مورد شرایط ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1400 می پردازیم.


شرایط عمومی ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰
برای هر گزینشی شرایطی وجود دارد که علاقه مندان پیش از اقدام برای ثبت نام باید از آن ها مطلع شوند. داوطلبان برای ثبت نام جذب اختصاصی قضاوت ۱۴۰۰ باید تمام شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام را داشته باشند. در ادامه شرایط عمومی ثبت نام جذب اختصاصی قضات را بیان می کنیم.

تابعیت ایرانی

اعتقاد و التزام به دین اسلام

ایمان و عدالت، حسن شهرت، اخلاق و امانت داری داشته باشد.

طهارت مولد

سلامت جسمی و روانی برای انجام کار قضایی داشته باشد.

سابقه محکومیت کیفری موثر نداشته باشد.

اعتیاد به دخانیات ، موادمخدر و روانگردان نداشته باشد.

در روز ثبت نام حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام داشته باشد.

در گروه های هواداری غیرقانونی یا مخالف اسلام وابستگی، عضویت، سابقه فعالیت یا هواداری نداشته باشد مگر آنکه توبه او محرز شود.

التزام به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه

کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی یا معافیت دائم داشته باشد.

مدرک کارشناسی حقوق، کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق، کارشناسی فقه و حقوق، کارشناسی ارشد معارف و حقوق در تمام گرایش ها، کارشناسی ارشد پیوسته الهیات معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر مورد پذیرش است.

در بالا تمام شرایط عمومی ثبت نام در فرآیند جذب اختصاصی قضات که در دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات آمده است را بیان کردیم. اما اگر داوطلبان قصد دارند که در ثبت نام آزمون قضاوت 1400 شرکت کرده و از شرایط آن مطلع شوند، می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون قضاوت

شرایط اختصاصی ثبت نام جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰
در فرایند جذب اختصاصی 1400 هر دو دسته داوطلبان حوزوی و دانشگاهی واجد شرایط می توانند در زمان ثبت نام جذب اختصاصی قضات به سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضا مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را انجام دهند. شرایط لازم برای اقدام به ثبت نام برای جذب اختصاصی به شرح زیر هستند:

الف) داوطلبان دانشگاهی: کسانی که در یکی از دانشگاه های زیر تحصیل کرده و معدل لازم را کسب کرده باشند می توانند بدون نیاز به گزینش در آزمون کتبی در مصاحبه علمی ثبت نام کنند.

دانشگاه های گروه اول= دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه مفید قم+ فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق از این دانشگاه ها با کسب حداقل معدل 16

دانشگاه های گروه دوم= دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه کاشان، دانشگاه تبریز، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه قم+ فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با کسب حداقل معدل 17

کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق در هر گرایشی با حداقل معدل 16 از هر کدام از دانشگاه های گروه اول باشند.

کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق و معارف اسلامی با حداقل معدل 16 از هر کدام از دانشگاه های گروه اول و حداقل معدل 17 از دانشگاه های گروه دوم باشند.

کسانی که دارای مدرک کارشناسی حقوق که در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته هر یک از گرایش ها از دانشگاه های گروه دوم و با داشتن حداقل معدل 17 فارغ التحصیل شده باشند.

دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در هر یک از رشته های حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، به شرطی که مدرک کارشناسی این داوطلبان هم در یکی از رشته های نام برده باشد.

کسانی که رتبه یک تا ده آزمون های وکالت کانون های استانی باشند.

کسانی که رتبه یک تا پنجاه آزمون های وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه و آزمون وکالت کانون وکلا مرکز باشند.

وکلای کانون وکلا دادگستری یا مرکز وکلا قوه قضاییه که پنج سال سابقه کار متوالی و موثر با تایید کانون یا مرکز وکلا داشته باشند.

ب ) داوطلبان حوزوی: کسانی که هم دارای مدرک دانشگاهی و هم دارای مدرک حوزوی یا دارای مدرک حوزوی به شرح زیر باشند:

دارای مدرک سطح دو حوزوی و مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل 16 باشند.

دارای مدرک سطح دو حوزوی در گرایش حقوق و قضاء اسلامی با حداقل معدل 16 باشند.

دارای مدرک سطح سه یا سطح چهار در گرایش های فقه و اصول یا حقوق و قضاء اسلامی باشند.

در صورتی که شما تمام این شرایط را داشته باشید می توانید در سامانه برای جذب اختصاصی ثبت نام کنید و بدون شرکت در آزمون کتبی مستقیما پس از زمان اعلام نتایج جذب اختصاصی ۱۴۰۰ وارد مرحله مصاحبه علمی شوید. اما اگر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید اما واجد این شرایط نیستید کار شما کمی سخت تر می شود و باید ابتدا در آزمونی به نام آزمون قضاوت پذیرفته شوید. برای مشاهده دفترچه و اطلاع از شرایط، نحوه ثبت نام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت در این آزمون می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت

[تصویر:  instagram.gif]


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی قضات پاسخ دهند.


[تصویر:  8.gif]


سوالات متداول

1- شرایط سنی برای ثبت نام جذب اختصاصی قضاوت به چه صورت است؟
داوطلبان باید در روز ثبت نام حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام داشته باشند و برای اطلاع از سایر شرایط لازم برای ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان منصب قضاء می توانید مقاله را مطالعه کنید.

2- قوه قضاییه به چند طریق اقدام به جذب قاضی می کند؟
قوه قضاییه از دو طریق جذب عمومی و جذب اختصاصی اقدام به استخدام قضات می کند که شرایط برای ثبت نام جذب اختصاصی به طور کامل در مقاله توضیح داده شده است.

3- داوطلبان برای ثبت نام در فرآیند جذب اختصاصی قضات باید در کدام یک از رشته های دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشند؟
مدرک کارشناسی حقوق، کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق، کارشناسی فقه و حقوق، کارشناسی ارشد معارف و حقوق در تمام گرایش ها، کارشناسی ارشد پیوسته الهیات معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر برای ثبت نام در فرآیند جذب اختصاصی مورد پذیرش است که توضیحات مفصل آن در مقاله صورت گرفته است.
منبع : شرایط نام نویسی جذب اختصاصی قضات
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru