تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه تعیین کلاس کانون زبان ایران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تعیین نوع کلاس کانون زبان بر اساس علایق دانش آموز و انواع زبان های آموزشی موجود در کانون زبان از جمله زبان های انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسه و ... می باشد. زمان تشکیل کلاس ها نیز معمولا دوبار در هفته بوده که پیش از آغاز هر کلاس در سایت کانون زبان به زبان پژوهان اعلام می شود.


موسسه کانون زبان ایران یکی از قدیمی ترین مجموعه های آموزشی زبان های مختلف می باشد که دارای شعبه های مختلفی در سراسر کشور است. مدرک موسسه کانون زبان به نسبت سایر موسسات معتبرتر بوده و به همین دلیل دانش آموزان و یا حتی بزرگسالان زیادی بر حسب علاقه خود قصد شرکت در دوره های آموزشی کانون زبان را دارند.
کانون زبان ایران برای آموزش انواع زبان های خارجه دارای کلاس های آموزشی با سطوح مختلف مبتدی، متوسطه و پیشرفته بوده و پیش از آغاز هر ترم روز و ساعت حضور در کلاس ها را از طریق سایت کانون زبان تعیین کرده و به اطلاع زبان پژوهان می رساند. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعیین کلاس های کانون زبان در ادامه به بررسی لیست دوره ها و جدول زمانی برگزاری کلاس های آموزشی کانون زبان می پردازیم.

نحوه تعیین کلاس کانون زبان ایران
کانون زبان ایران از معتبرترین موسسات آموزشی در کشور بوده که تحت نظارت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال فعالیت است. در این موسسه آموزش انواع زبان های روز دنیا برای دختران و پسران وجود داشته و در انتهای هر دوره مدرکی معتبر به عنوان کارنامه ترم گذرانده شده به زبان پژوهان داده می شود.

تمامی اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب و تعیین کلاس های آموزشی در سایت کانون زبان ایران ارائه شده است. برای رفاه حال متقاضیان ثبت نام در این موسسه در جدول زیر لیست زبان های آموزشی در مراکز کانون زبان ایران ارائه شده است.

لیست زبان های آموزشی کانون زبان ایران
انگلیسی
عربی
فرانسه
آلمانی
روسی
اسپانیایی
ایتالیایی
چینی

زبان پژوهان پس از انتخاب نوع زبانی که قصد یادگیری آن را دارند می بایست از نحوه ثبت نام در سایت کانون زبان مطلع شده و سپس زبان مورد نظر خود را در فرم نام نویسی مشخص کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام کانون زبان به صورت آنلاین از طریق سامانه این موسسه به نشانی www.ili.ir صورت می گیرد.

در سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و کنسل شدن کلاس های حضوری، ترم های موسسه کانون زبان به صورت مجازی برگزار شد. کلاس های آنلاین کانون زبان ایران همانند دوره های حضوری دارای کیفیت آموزشی بوده و اغلب از طریق برنامه ادوبی کانکت برگزار می شود.

راهنمای تصویری تعیین نوع کلاس کانون زبان ایران

زبان پژوهان جهت تعیین نوع کلاس کانون زبان لازم است انواع مراکز آموزشی نزدیک به محل زندگی خود را شناخته و سپس از نوع زبان خارجه مورد آموزش در آن موسسه مطلع شوند. بدین منظور ابتدا به سایت www.ili.ir وارد شده و سپس از بین گزینه های موجود بر روی گزینه «مراکز آموزشی» کلیک کنید.

[تصویر:  1640518646_zaban-kanoon1.PNG]

در مرحله بعد، لیست زبان های آموزشی به همراه جزئیاتی که مشخص کردن آن ها روند انتخاب مراکز آموزشی کانون زبان را آسان تر می کند نمایش داده می شود. به طور مثال مطابق تصویر زیر، زبان پژوه قصد انتخاب مرکزی را داشته که در تهران واقع شده و دارای کلاس های زبان انگلیسی بزرگسال است. پس از مشخص کردن جزئیات، گزینه «جستجو» را کلیک کرده تا لیست مراکز کانون زبان به نمایش درآید.

[تصویر:  1640519041_zaban-kanoon2.PNG]

حال، تمام مراکزی که دارای کلاس های زبان انگلیسی با شرایط خواسته شده شما بودند به نمایش در می آیند. می توانید بر اساس نزدیکی مرکز کانون زبان مورد نظر خود به منزل یا محل کارتان، یکی از مراکز را انتخاب و وارد سامانه آن شوید.

[تصویر:  1640519307_zaban-kanoon3.PNG]

زبان پژوهان باید بدانند که ثبت نام در کلاس های کانون زبان در زمان مشخصی صورت می گیرد. اگر زبان پژوه خارج از این مهلت زمانی قصد ثبت نام داشته باشد، می تواند از طریق مطالعه مقاله زیر و راهنمای تصویری موجود در آن به پیش ثبت نام کانون زبان پرداخته تا در اسرع وقت از سمت موسسه جهت تعیین سطح با او تماس گرفته و یا از طریق سایت به وی اطلاع داده شود.

حتما بخوانید: ثبت نام کانون زبان ایران

[تصویر:  academy1.gif]

جدول زمانبندی کلاس کانون زبان ایران
زمان برگزاری هر یک از ترم های کانون زبان ایران بستگی به نوع مرکزی دارد که زبان پژوه در آن ثبت نام کرده است. معمولا کلاس های زبان کانون زبان ایران از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا 8 شب ادامه دارد. البته این ساعت برای هر مرکز متغیر بوده که زبان پژوه برای دریافت جزئیات زمانبندی و همچنین شهریه کانون زبان بهتر است با همان موسسه مورد نظر خود در تماس باشد.

کلاس های کانون زبان معمولا دو جلسه در هفته برگزار شده و هر جلسه شامل یک تا یک ساعت و نیم آموزش می باشد. کلاس ها اغلب به صورت گروهی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته بوده و هر چهار مهارت اصلی زبان یعنی مکالمه (speaking)، مهارت شنیداری (listening)، مهارت نوشتاری (writing) و مهارت خواندن (reading) را پوشش می دهد.

معمولا جزئیات برگزاری کلاس ها و آزمون های آنلاین کانون زبان در سایت هر موسسه درج شده و قابل دانلود می باشد. بنابراین نمی توان گفت که تمامی موسسات در چه ساعت و روز مشخصی دارای آموزش زبان انگلیسی یا فرانسه هستند، بلکه این امر بستگی به نوع موسسه ای دارد که برای آموزش تعیین کرده اید.


جدول زمانی برگزاری کلاس های کانون زبان بستگی به نوع مرکز آموزشی داشته و در سایت همان موسسه اعلام می شود.

حضور در کلاس های کانون زبان و فعال بودن در آن ها دارای نمره بوده و زبان پژوهانی که علاوه بر کسب نمره مناسب در امتحان نهایی، در کلاس نیز به عنوان دانش آموزی فعال و زرنگ شناخته شوند، مشمول تخفیف شهریه شده و می توانند با پرداخت هزینه ای کمتر در ترم بعدی خود ثبت نام نمایند.

بیشتر بخوانید: مشاهده نمرات کانون زبان ایران


[تصویر:  zaban.gif]


مشاوره نحوه تعیین کلاس کانون زبان ایران
انتخاب نوع کلاس زبانی که دانش آموز قصد تحصیل در آن را دارد در درجه اول بستگی به علایق او دارد. بنابراین اجبار دانش آموز به تحصیل در زبان خاصی که مورد علاقه وی نباشد، سبب می شود نه تنها فرد در آن زبان پیشرفت نکند، بلکه به طور کلی انگیزه تحصیل را نیز از دست دهد. بنابراین توصیه می شود ابتدا برای کودکان و نوجوانان خود علاقه و انگیزه ایجاد کرده و سپس در تعیین نوع کلاس کانون زبان آن ها را یاری دهید.

معمولا افرادی که در ترم های بالای کانون زبان از جمله زبان انگلیسی در حال تحصیل هستند، در آزمون های زبان مختلفی از جمله آزمون زبان دولینگو شرکت می کنند تا سطح زبانی خود برای گرفتن یک مدرک معتبر بین المللی را بسنجند.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که اگر زبان پژوهی بتواند تمام ترم های آموزشی زبان را با موفقیت پشت سر بگذارد و دارای دانش تخصصی در زبان خارجه مورد نظر خود گردد، می تواند بر اساس شرایط ذکر شده در اطلاعیه های سایت کانون زبان در فرآیند جذب مدرس کانون زبان شرکت کرده و خود به عنوان معلم در این موسسه مشغول به کار شود.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه تعیین نوع کلاس های کانون زبان را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار در حوزه آزمون های زبان را دریافت نمایید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج کانون زبان ایران

[تصویر:  zaban.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ نحوه انتخاب کلاس کانون زبان چگونه است ؟
✔️ انتخاب نوع کلاس کانون زبان بر اساس علاقه زبان پژوه، آدرس مراکز آموزشی و جدول زمانبندی تشکیل کلاس ها انجام می شود که در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ جدول زمانی تشکیل کلاس های کانون زبان را از کجا می توان دانلود کرد ؟
✔️ بر اساس متن مقاله، زمان تشکیل کلاس های کانون زبان معمولا دو جلسه در هفته می باشد که باید از سایت مرکز آموزشی دانش آموز آن را دانلود کرد.


3- ✔️ چگونه می توان لیست موسسات کانون زبان در هر شهر را پیدا کرد ؟
✔️ در متن مقاله راهنمای تصویری نحوه مشاهده مراکز کانون زبان در هر شهر و منطقه توضیح داده شده است. بدین منظور باید به سایت کانون زبان مراجعه و طبق راهنمای متن مقاله تمامی مراحل را انجام داد.
منبع : نحوه تعیین کلاس کانون زبان ایران