تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پروژه بزرگ نفتی در جزیره قشم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%...%DB%8C.jpg]


مشاور مدیرعامل منطقه آزاد قشم در امور نفت و انرژی از به زمین نشستن 15 پروژه بزرگ در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با ارزشی بالغ بر 6 میلیارد دلار در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمدجواد دهقانی در جمع خبرنگاران افزود: پس از حضور مومنی در سمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم استراتژی های سازمان در رابطه با طرح های نفتی این جزیره با هماهنگی کامل با سیاست و استراتژی های وزرات نفت تدوین شد.
وی ادامه داد: تاکنون مجوز احداث 4 مجتمع پتروشیمی با تامین خوراک 25 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جزیره قشم توسط وزارت نفت صادر و زمین این مجتمع ها در سایت جنوبی سوزا آماده و سرمایه گذار داخلی این طرح ها نیز مشخص شده اند.
دهقانی از اعطای مجوز خوراک برای احداث چهار پالایشگاه برای تولید قیر و فرآورده های نفتی از نفت سنگین، فوق سنگین و صادراتی در قشم خبر داد و افزود: این پالایشگاه ها ظرفیتی بالغ بر 140 هزار بشکه دارند و در محدوده ساحلی آنها یک اسکله نفتی با ظرفیت 20 میلیون تن در حال احداث است.
به گفته وی براساس برنامه پنجم و ششم توسعه منطقه سلخ جزیره قشم به عنوان قطب بانکرینگ در جنوب کشور در نظر گرفته شده است و اکنون دو طرح بانکرینگ در جنوب و شمال جزیره در دست اجرا است.