تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هفته پانزدهم بارداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با ورود به سه ماهه دوم بارداری خانم ها بیش از گذشته با حاملگی سازگار می شود . در بیشتر خانم ها در سه ماه دوم بارداری تمامی مشکلات و ناراحتی های اولیه بارداری به تدریج از بین می رود . اگر زن باردار بتواند فرزند خود را در هفته پانزدهم بارداری مشاهده کند حتماً با مشاهده این که چگونه جنین عضلات خود را کش می دهد و تکان می خورد یا اخم می کند و حتی درون رحم لبخند می زند ، خیلی شگفت زده می شوید . در هفته پانزدهم حاملگی زمان تعیین جنسیت جنین رسیده است . البته همه چیز به نحوه قرار گرفتن جنین بستگی دارد تا تشخیص راحت تر باشد . البته اگر این هفته مادر نتوانست جنسیت جنین خود را متوجه شود در هفته های بعد تشخیص به راحتی ممکن می شود . 
در این مقاله به بررسی هفته پانزدهم بارداری شامل علائم بارداری در هفته پانزدهم یا وضعیت مادر در هفته پانزده بارداری ، وضعیت جنین در هفته پانزدهم حاملگی و تغذیه در هفته پانزدهم حاملگی می پردازیم  .



” در هفته پانزدهم حاملگی زمان تعیین جنسیت جنین رسیده است . “

علائم بارداری در هفته پانزدهم یا وضعیت مادر در هفته پانزده بارداری
وضعیت مادر در هفته پانزده بارداری این است که احتمالاً مادر حدود 2 کیلوگرم وزن اضافه کرده است . البته میزان اضافه وزن در خانم های باردار با یکدیگر متفاوت است . هرچند مادر باردار با نوسانات دوره بارداری عادت کرده است اما امکان دارد گاهی با یک علامت جدید غافلگیر شوند . در این هفته علائمی مانند گرفتگی بینی ، سوزش سر دل ، احساس ضعف ، و سرگیجه در مادر باردار وجود داشته باشد . افزایش هورمون استروژن امکان دارد باعث تورم غشاء مخاطی و در نتیجه تولید مخاط بیشتر شود که این باعث گشاد شدن رگ های مادر از جمله رگ های بینی می شود که باعث  خون دماغ مادر می شود . ممکن است به خاطر تغییراتی در سیستم ایمنی مادر دچار سرماخوردگی یا آلرژی شود . 
حتما بخوانید: علت رشد نکردن جنین



[تصویر:  2.gif]


وضعیت جنین در هفته پانزدهم حاملگی
وضعیت جنین در هفته پانزدهم حاملگی این است که اندازه جنین در هفته پانزده بارداری حدود 10 سانتی متر است و در حدود 70 گرم وزن دارد و به اندازه یک پرتقال است . در هفته پانزدهم بارداری عملیات دم و بازدم را با مایع آمنیوتیک به جای هوا انجام می دهد این عمل باعث رشد کیسه های هوا در ریه های او می شود . در این هفته اندازه پاهای او بزرگ تر از دست هایش شده است و می تواند همه مفاصل و اعضایش را حرکت دهد . جنین در هفته پانزده حاملگی روزانه مشغول لگد زدن ، حلقه کردن انگشتان و حرکت دادن بازوها و پاهای کوچکش است ولی مادر به علت وزن کم جنین قادر به حس کردن حرکات جنین نیست . با این که چشم های او بسته هستند ولی او می تواند نور را احساس کند .
حتما بخوانید: تاثیر بارداری بر حافظه

تغذیه در هفته پانزدهم حاملگی
بهتر است تغذیه در هفته پانزدهم حاملگی شامل مصرف آجیل های سالم مانند بادام زمینی ، پسته ، گردو ، پسته ، و بادام باشد . بهتر است مادران باردار مقدار غذای خود را کاهش دهد اما وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند . بهتر است زنان باردار به آرامی غذا میل کنند ، شب ها دیر غذا نخورند و پس از آن به مدت طولانی دراز نکشند . بهتر است مادر باردار در این مدت مایعات زیاد بنوشد . مثلاً روزی 10 لیوان آب بنوشد . 
در ادامه بخوانید: دیابت بارداری


[تصویر:  instagram.png]




سوالات متداول

1- ✔️ علائم بارداری در هفته پانزدهم چیست؟
✔️ وضعیت مادر در هفته پانزده بارداری این است که احتمالاً مادر حدود 2 کیلوگرم وزن اضافه کرده است که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ وضعیت جنین در هفته پانزدهم حاملگی چیست؟
✔️ جنین در هفته پانزدهم حاملگی حدود 10 سانتی متر است و در حدود 70 گرم وزن دارد که در متن مقاله مطرح شده است.


3- ✔️ تغذیه مناسب در هفته پانزدهم حاملگی چگونه است؟
✔️ بهتر است تغذیه در هفته پانزدهم حاملگی شامل مصرف آجیل های سالم و موارد دیگری باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است.
منبع : هفته پانزدهم بارداری