تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نحوه عبور از بحران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افراد در مواجهه با مرگ یک عزیز یا از دست دادن عذاب آور یک شغل یا خانه ، طلاق ، جراحت ، بیماری ، ورشکستگی یا فاش شدن یک سری خبر دچار شوک و ناباوری می شوند . در این لحظه افراد احساس می کنند زندگیشان بسیار نابود شده است . در این هنگام افراد نمی دانند برای آرامش سراغ چه کسی بروند ؟ به همین علت شیوه عبور از بحران خیلی اهمیت دارد و نیاز هست افراد با مهارت برخورد با روش عبور از بحران آشنا باشند .
 در این مقاله به بررسی نحوه عبور از بحران می پردازیم .



” هدف سوگواری کمک به فرد در رسیدن به نقطه ای است که بتواند بدون درد و رنج موضوع را به یاد آورید . “

به خودتان اجازه دهید سوگواری کنید
این یک تفکر غلط است که غصه خوردن موجب درد و رنج است . اگر می خواهید کاملاً بهبود بیابید ، باید غم تان را تجربه کنید . هدف سوگواری کمک به رسیدن به نقطه ای است که شما بتوانید بدون درد و رنج موضوع را یاد آورید . سوگواری یعنی به خودتان اجازه دهید که اندوه را احساس کنید نه این که آن را سرکوب کنید یعنی آن را به اشتراک بگذارید ، درباره آن صحبت کنید ،  برای آن گریه کنید و به خودتان اجازه دهید که به مراحل سوگ وارید شوید ؛ این مراحل شامل شوک ، انکار ، احساس گناه ، عصبانیت ، افسردگی ، و در نهایت قبول واقعیت و ادامه دادن مراحل بعدی زندگی است . 
اگر از قبول عمق شکست در زندگی و در نتیجه از درد و رنج آن سرباز بزنید در مرحله انکار مانده اید . نشانه هایی انکار خود را بررسی کنید ؛ الگوی  فرار یا مقابله با آن . آیا خود را در خواب مواد مخدر ، الکل ، غذا ، مسمومیت های کلی ، چیزهای پیش پا افتاده ، ورزش کردن ، کدام یک از راه کارها برای مقابله سالم است ؟ و از کدام یکی آن ها می خواهید خلاص شوید؟
اندوه ابراز نشده ممکن است به صورت علائم جسمی ، افسردگی و یا به صورت مانعی در برابر سایر عواطف مثل عشق بروز کند . سرکوب کردن این عواطف می تواند باعث خطر از بین رفتن بخش بزرگتری از وجودتان شود . لذا به خودتان اجازه دهید احساس کنید و احساساتان را بیان کنید . هر چند این کار ممکن است درد آور باشد ، در نهایت شما از این تجربه بیرون خواهید آمد ؛ بدون این که نیروی احساسات را نابود کنید . کسی که از یک اتفاق بد رنج برده است به صورت طبیعی به چیز هایی مثل " چه می شد اگر ؟ " و " اگر من فقط ... " فکر می کند . زمان بگذارید وحوزه های واقعی مسئولیت هایتان را طبقه بندی کنید . اگر ممکن است خطاها و اشتباهایتان را اصلاح کنید و اگر نه خود را برای موقعیتهای جبران ناپذیر ببخشید . ماندن در احساس گناه فقط بر مشکلات سایه می افکند و شما را از بصیرت و تصمیمات بی طرف باز می دارد .

حتما بخوانید: انواع سوگ چیست



[تصویر:  4.gif]


به دنبال کمک یک دوست باشید
یکی از ترس های بنیادی انسان ترس از طرد شدن است . اولین هدیه ی دوستی ، احساس تعلق و دومین هدیه آن امید است . دوست هدیه ای است که شما به خود می دهید . وقتی رنج می برید به این هدیه احتیاج دارید . شما به کسی نیاز دارید که بدون قضاوت به احساسات منفی و مثبت شما گوش دهد ، کسی که با صبر حرف هایی که بارها و بارها تکرار می کنید را بشنود .

” اولین هدیه ی دوستی ، احساس تعلق و دومین هدیه آن امید است . “

با افراد متخصص برای مراقبت از خود مشورت کنید
خودتان را دوست بدارید ؛ از نظر جسمی ، عاطفی و روحی . از یک فرد مذهبی برای یک بحران روحی یا فقط برای حمایت احساسی ، کمک بگیرید . از آن جا که حوادث می توانند خیلی تنش های جسمی ایجاد کنند ، باید توجه خاصی به سلامتی تان کنید و از پزشک تان برای بررسی وقت بگیرید . هم چنین باید مشاوره های رواندرمانی را هم در نظر بگیرید . هرچند دوستان و خانواده می توانند بسیارحمایتگر باشند ، اما دلبستگی های زیادی بین شما است و آن ها به دلیل گره های عاطفی که با شما دارند ، از درمان ناتوانند . در رابطه با یک مشاور متخصص ، تمرکز روی شماست زیرا مشاور از لحاظ احساسی درگیر این قضیه نیست و می تواند به بهترین شکل فرایند مشاوره را مدیریت نماید . جلسات می توانند به شما کمک کنند تا بهتر با مشکلاتتان کنار بیایید و برای رشد فردی تان اهداف را تعیین کنید .
حتما بخوانید: تاب آوری چیست
شکوفا کردن امید 
اکنون وقت آن است که اراده و هدفتان را با مرور کردن چیزهایی که در زندگی شما معنا دارند و یا می توانند معنا داشته باشند تنظیم کنید . آیا کسانی را دارید که خیلی عمیق دوستتان بدارند ؟ آیا می توانید به خود انگیزه دهید که بیشتر هوای خود را داشته باشید ؟ آیا می خواهید گفتگوهای درونی خود را بیازماید و روی جایگزین کردن پیام های مثبت یا منفی کار کنید ؟

از آنچه شما را بهبود می دهد آگاهی یابید
در جنگل و یا کنار دریا راه بروید . با غوطه ور کردن خود در طبیعت می توانید حس زیبایی و قدرت را در خلقت خود و مکانی که در آن هستید به  خود بازگردانید . ایمانتان را با دعا کردن و مطالعه متون معنوی تقویت کنید . سرانجام متوجه می شوید که سخن یک معلم مهربان است که شما را به سوی دورنمای روشنی بخشی از زندگی و ارزش های ماندگار هدایت می کند . شما خواهید دید که چه چیزی واقعاً مهم است و به تمرکز کردن روی مسایل معنوی و عقلانی بیشتر از وقت گذرانی های سطحی متمایل خواهید شد .
هر چند رسیدن به خدا در این وضعیت ذهنی کار سختی به نظر می رسد ، تلاش کنید تا حضور الهی را پذیرا باشید و اجازه دهید خدا به شما دسترسی یابد . محبت خداوند می تواند نیروی قدرتمندی در بهبودتان باشد و شما را در این بحران از ناامیدی به امید برساند . وقتی تلاش های انسان افول می کند ، خداوند در کنار شما است و شما را خالصانه در سفرتان از تاریکی به سوی روشنایی همراهی می کند .


بگذارید گذشته بگذرد 
زمانی برای غصه خوردن به خود بدهید و زمانی برای گذشتن از آن به خود بدهید . شکرگزاری از آنچه در حال حاضر دارید تا حدودی بسته به توانایی شما در چشم پوشی از دردهای گذشته است . وقتی دیگر مرور کردن درد کمکی نمی کند باید واکنش به این بحران را کنترل کنید . اغلب افرادی که این بحران های را پشت سر گذاشته اند می توانند یک نقطه عطف را شناسایی کنند ؛ کشف اینکه هنوز می توانند از زندگی روزمره یا زیبایی لذت ببرند و به دیگران کمک کنند . فعال بودن می تواند رسیدن به این نقطه اساسی را تسریع کند : مثل زمانی که خودتان را مجبور می کنید که یک کتاب یا مقاله بخوانید ، پیش مشاور بروید ، بارتان را از دوش یک دوست بردارید ، یک نوشته تشکر آمیز بنویسید و یا سر کار بروید . منفعل ماندن باعث افسردگی می شود ، در حالی که فعال بودن عزت نفس شما را افزایش می دهد و احساس قدرت و امید را به وجود می آورد .

کمک به دیگران 
به دنبال یافتن هدف دیگر باشید . اگر شما می توانید در رنج کشیدنتان معنایی پیدا کنید ، که چه بهتر . شاید روزی بتوانید درد و رنج تان را به گونه ای معنی کنید که بتواند به افرادی که از آن رنج می برند کمک کنید . بیمارانی که گروه های حمایتی برای بیماران مشابه راه انداخته اند ، راه بسیار خوبی برای کمک به خود پیدا کرده اند .

تا می توانید از سختی ها بیاموزید
در واکنشی که به اتفاق بد نشان می دهید مشوق خود باشید . در طول درمان شما می توانید به بحرانتان به عنوان یک فرصت برای یادگیری بنگرید ، که البته یک فرایند تدریجی است . شما امید و ایمان را به خود برگردانید و با اطمینان به سوی فصل جدیدی از زندگی تان حرکت می کنید . زندگی جدیدتان بسیار لذت بخش خواهد بود چرا که شما توانمندی هایی در خود کشف کرده و گسترش داده اید که هرگز  پیش از این آن ها را نمی شناختید .
حتما بخوانید: مشخصات افراد تاب آور


[تصویر:  instagram.png]




سوالات متداول

1- ✔️ نحوه عبور از بحران چیست؟
✔️ شیوه عبور از بحران خیلی اهمیت دارد و نیاز هست افراد با مهارت برخورد با روش عبور از بحران آشنا باشند که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ راه های عبور از بحران چیست؟
✔️ راه های زیادی برای عبور از بحران مانند صحبت با فرد متخصص یا دوست وجود دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.


3- ✔️ نحوه شکوفا کردن امید بعد بحران چیست؟
✔️ اکنون وقت آن است که اراده و هدفتان را با مرور کردن چیزهایی که در زندگی شما معنا دارند، مشخص کنید که در متن مقاله شرح داده شده است.
منبع : نحوه عبور از بحران
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт