تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتخاب رشته دانشگاه شاهد 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه شاهد را دارند در نظر داشته باشند انتخاب رشته دانشگاه شاهد همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام می شود و از آنجایی که پذیرش دانشگاه شاهد به صورت متمرکز با شرایط خاص است، داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کنند در صورت کسب حد نصاب برای مصاحبه دعوت می شوند.


بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور 1401، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود در دوره روزانه مجاز به انتخاب رشته سراسری شده اند در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.
انتخاب رشته دانشگاه شاهد همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری انجام می شود. در واقع علاقمندان به تحصیل در دانشگاه شاهد می توانند جهت اطلاع از لیست رشته های دانشگاه شاهد، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط به گروه آزمایشی خود را از سایت سنجش دریافت نمایند و از میان رشته های ارائه شده دانشگاه شاهد و مندرج در این دفترچه، رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این مقاله نحوه انتخاب رشته دانشگاه شاهد ارائه شده است.

انتخاب رشته دانشگاه شاهد 1401
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور 1401  با ورود به سایت سنجش دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و بعد از مطالعه دقیق تمامی شرایط و ضوابط و مندرجات این دفترچه نسبت به انتخاب رشته محل های دانشگاه شاهد در بین انتخاب های خود اقدام نمایند.

در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته کنکور 1401 مشخص نیست ولی به محض مشخص شدن آن، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. شما می توانید در کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا عضو شوید تا در صورت اعلام، از زمان دقیق انتخاب رشته آگاه شوید.

بعد از مرحله انتخاب رشته داوطلبانی که رتبه و نمره لازم را در کارنامه اولیه کنکور کسب کرده اند و در زمان انتخاب رشته از رشته های دانشگاه شاهد در فرم انتخاب رشته خود قرار داده اند، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت می شود. لازم به ذکر است که انتخاب رشته محل های دانشگاه شاهد هیچ گونه هزینه ای ندارد.

توجه داشته باشید پس از انجام انتخاب رشته حتما باید کدی 15 رقمی دریافت کنید در غیر این صورت انتخاب رشته شما ثبت نشده است. دانشگاه شاهد چند برابر ظرفیت پذیرش هر رشته امتحانی را محاسبه کرده و به تعداد آن از میان داوطلبانی که فرم انتخاب رشته خود را در زمان مقرر شده تکمیل کرده اند و حد نصاب دعوت به مصاحبه را کسب کرده اند، به مصاحبه دعوت می کند.

نکات قابل توجه در انتخاب رشته دانشگاه شاهد:

داوطلبانی که علاقمند به پذیرش فقط در دانشگاه شاهد هستند، باید کد رشته های مربوط به این دانشگاه را در انتخاب های اول خود در فرم انتخاب رشته قرار دهند، زیرا نحوه بررسی فرم انتخاب رشته به این شکل است که انتخاب های داوطلب از ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و اگر رتبه لازم برای رشته اول را به دست آورده باشند، دیگر انتخاب های بعدی آن ها بررسی نخواهد شد. بنابراین اگر داوطلبی رشته اول خود را غیر از رشته های دانشگاه شاهد قرار دهد و در همان انتخاب های اول خود نمره لازم را به دست آورد، دیگر جهت مصاحبه دانشگاه شاهد دعوت نمی شود.

پذیرفته نشدن در دانشگاه شاهد، تاثیری بر انتخاب های بعدی داوطلب نخواهد داشت در واقع اگر داوطلبی در مرحله مصاحبه دانشگاه شاهد پذیرفته نشود، انتخاب های بعدی او بررسی می شود.

مصاحبه دانشگاه شاهد شامل دو قسمت کتبی و شفاهی می‌ باشد که از متقاضیان در صورتی برای مصاحبه شفاهی دعوت به عمل می آید که در آزمون کتبی نمره قابل قبول کسب کرده باشند.

در آزمون کتبی 100 سؤال عقیدتی - سیاسی و بخشی احکام وجود دارد که باید به آن‌ها پاسخ دهید.

عدم مراجعه داوطلب برای انجام مراحل مصاحبه به منزله انصراف او تلقی می شود و رشته انتخابی دانشگاه شاهد از فرم انتخاب رشته داوطلب حذف شده و انتخاب های بعدی او بررسی می شود.
بیشتر بخوانید: لیست رشته های دانشگاه شاهد

[تصویر:  academy1.gif]

مدارک لازم برای مراجعه حضوری دانشگاه شاهد 1401
داوطلبانی که اسامی آن ها برای مصاحبه اعلام می شود باید جهت اطلاع از زمان و محل برگزاری مصاحبه، به سایت دانشگاه شاهد به آدرس shahed.ac.ir مراجعه نمایند و پس از اطلاع از جدول زمان بندی، به همراه مدارک زیر جهت مراجعه حضوری به محل برگزاری مصاحبه مراجعه کنند.

یک قطعه عکس 4*3 داوطلب که مربوط به سال جاری می باشد. (عکس باید پشت نویسی شده و دارای زمینه سفید باشد)

اصل شناسنامه و کپی از آن

اصل کارت ملی و کپی از آن

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر با نحوه مصاحبه دانشگاه شاهد آشنایی پیدا کنند تا در روز مصاحبه استرس کمتری داشته باشند.
در ادامه بخوانید: مصاحبه دانشگاه شاهد


[تصویر:  sarasari.gif]



متقاضیان می توانند به منظور دریافت راهنمایی در خصوص انتخاب رشته محل های دانشگاه شاهد با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در تماس بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از تجربیات مشاوران این مرکز استفاده نمایند.

[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ آزمون کتبی دانشگاه شاهد شامل چه سوالاتی می شود؟
✔️ در آزمون کتبی ۱۰۰ سؤال عقیدتی - سیاسی و بخشی از احکام وجود دارد، برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.


2- ✔️ انتخاب رشته دانشگاه شاهد در چه سایتی انجام می شود؟
✔️ در سایت سازمان سنجش انجام می شود که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است.


3- ✔️ انتخاب رشته دانشگاه شاهد چه زمانی انجام می شود؟
✔️ انتخاب رشته دانشگاه شاهد هم زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود که جزئیات بیشتر در مقاله ارائه شده است.
منبع : انتخاب رشته دانشگاه شاهد 1401