تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کارنامه اولیه ارشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبان با دریافت کارنامه ای تحت عنوان نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 از عملکرد خود در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری مطلع می شوند. به دلیل ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد، نتایج اولیه در یک کارنامه مشترک منتشر شده و در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.


امسال نیز طبق روال سالیان گذشته نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در دو مرحله اعلام می شود. نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 به صورت یک کارنامه منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده خواهد شد. پیرو این کارنامه وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز خود، می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شرکت نمایند.
 این داوطلبان به منظور اطلاع از نتایج کارشناسی ارشد، می بایست اخبار و اطلاعیه های منتشر شده را دنبال کنند و در موعد مقرر نسبت به مشاهده نتیجه و دریافت کارنامه نهایی خود اقدام نمایند. در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد محل قبولی داوطلب مشخص شده و امکان ثبت نام و ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان این آزمون فراهم می شود.
با توجه به یکپارچه بودن آزمون، نتایج اولیه کارشناسی ارشد همه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه و همچنین دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. در ادامه زمان و نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم. 

زمان دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به بررسی پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و نتایج این آزمون را در بازه زمانی مشخصی منتشر می کند. سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی مراحل پذیرش ارشد به تأخیر افتاده و با توجه به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، نتایج اولیه این آزمون در شهریور ماه اعلام شد. با استناد بر روند سال های گذشته در برگزاری این آزمون ها، پیش بینی می کنیم کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 در مرداد ماه منتشر شود.


زمان دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 هنوز مشخص نیست و در صورت انتشار در همین مقاله اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

متقاضیان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و یا دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانند از زمان دقیق دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 مطلع شوند. 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درباره اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ متقاضیان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را دریافت نمایند. برای مشاهده نتایج این آزمون دو روش جستجو وجود دارد :

1 – بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

2 – بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

[تصویر:  1637586399_photo_2021-11-22_16-00-26.jpg]

شکل زیر نمونه ای از کارنامه اولیه کارشناسی ارشد را نشان می دهد. 

[تصویر:  1637569143_1593590570_%DA%A9%D8%A7%D8%B1...%20(1).png]

همان طور که مشاهده می کنید بخش اول به بررسی مشخصات ثبت نامی داوطلب پرداخته و بخش دوم اطلاعات رشته امتحانی داوطلب و نتایج اکتسابی او را نشان می دهد. با توجه به این که رشته های امتحانی کارشناسی ارشد از کد ضریب ارشد مختلفی تشکیل شده رتبه و تراز داوطلب در هر گرایش متفاوت می باشد. سازمان سنجش پس از مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه مجاز در دوره روزانه و غیر روزانه وضعیت مجاز بودن او را در این قسمت درج می کند. 

کارنامه داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده اند از بخش سومی نیز تشکیل شده است که به بررسی وضعیت داوطلب در رشته امتحانی دوم می پردازد. این دسته از داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد، می توانند انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از هر دو رشته انجام دهند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درباره کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد


[تصویر:  arshad.gif]



مشاوره کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
هر چند رتبه و تراز اکتسابی مندرج در کارنامه نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 سهم بسزایی در انتخاب رشته ارشد داوطلبان دارد، اما باید توجه داشت عوامل موثر دیگر نظیر علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه هم، می تواند داوطلبان را در انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص یاری نماید.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز توجه داشته باشند برای شرکت در این مرحله می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج شده نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته ارشد داوطلبان، نتایج نهایی کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان با مشاهده کارنامه متوجه قبولی یا عدم قبولی خود در کد رشته محل ها می شوند. داوطلبانی که به هر دلیل مردود شده اند، می توانند شانس خود را در تکمیل ظرفیت ارشد 1401 امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]



در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص کارنامه اولیه و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می توانید با کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید. راه ارتباطی شما با مشاوران این سامانه سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد. همچنین به داوطلبان توصیه می کنیم، با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان دقیق دریافت کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ سریع تر مطلع شوند.

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی


سوالات متداول

1- ✔️ کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 را چه زمانی می توان دریافت کرد؟
✔️ پیش بینی می شود زمان دریافت کارنامه اولیه ارشد در تیرماه باشد که به محض اعلام زمان دقیق، در متن مقاله بروزرسانی می شود.


2- ✔️ کارنامه اولیه ارشد دانشگاه آزاد را از کجا می توان دریافت کرد؟
✔️ با توجه به توضیحات متن مقاله، کارنامه اولیه ارشد سراسری و آزاد به صورت مشترک در سایتی که در مقاله ذکر شده منتشر می شود.


3- ✔️ نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 چگونه است؟
✔️ مراحل دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1401 در متن مقاله توضیح داده شده است.
منبع : کارنامه اولیه ارشد