تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 نتایج قبولی یا مردودی داوطلبان را در سایت خود به آدرس sanjesh.org اعلام می کند. از این رو داوطلبان می بایست در اسرع وقت در زمان اعلام شده توسط این سازمان، به مشاهده نتیجه خود در سایت مربوطه بپردازند.


پس از انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد شانس خود را برای قبولی در رشته محل های انتخابی می آزمایند.
سازمان سنجش نیز به منظور اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 اولویت بندی کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری را بررسی کرده و اولین رشته محل دارای ظرفیت را به عنوان محل قبولی اعلام می کند. از این رو، داوطلبانی که چینش انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه انجام داده و از تجربیات افراد آگاه و با تجربه در این زمینه استفاده کرده اند به نتایج قابل قبولی دست خواهند یافت.
جواب نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر شده و ضمن اعلام وضعیت قبولی یا مردودی متقاضیان امکان ثبت نام و ادامه تحصیل را برای پذیرفته شدگان این مرحله فراهم می کند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می پردازیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
کلیه داوطلبانی که پس از بررسی لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش اقدام کرده اند، می بایست اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان ارشد مطلع شده تا در صورت کسب رتبه قبولی، ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام دهند.

سال گذشته به دلیل تاخیر در زمان برگزاری آزمون، کلیه مراحل بعدی به تعویق افتاد و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در 27 مهر ماه 1400 منتشر شد. زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته امسال هنوز منتشر نشده که درصورت اعلام دراین قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.


زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار، در این مقاله اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

داوطلبان پذیرفته شده پس از مطالعه اطلاعیه نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد می بایست برای ثبت نام به سایت دانشگاه خود مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را مطالعه نمایند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401 می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 کافیست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد، با استفاده از اطلاعات ثبت نامی به میز کار خود دست یابید. تصویر زیر دو روش مشاهده جواب ارشد ۱۴۰۱ را نشان می دهد.

روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد

[تصویر:  1637654867_photo_2021-11-22_16-00-26.jpg]

 تصویر فوق مربوط به سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال پیش می باشد. در صورت مشاهده تغییر در این مراحل، راهنمای تصویری فوق بروزرسانی خواهد شد.

در صورتی که داوطلبان اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشند می توانند با ثبت درخواست در سایت سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درباره نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 1401


[تصویر:  arshad.gif]



اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
داوطلبانی که به دلیل عدم اطمینان به صحت جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد از نتایج اکتسابی خود ناراضی هستند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواستی با عنوان اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ارسال نمایند. سازمان سنجش پس از بررسی درخواست داوطلبان، نتیجه تایید یا عدم تایید آن را از طریق سیستم پاسخگویی خود اعلام می کند.

آنچه شانس قبولی داوطلبان را افزایش می دهد، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد داوطلبان می باشد. از این رو، متقاضیانی که نهایت دقت خود را برای اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه به کار می گیرند، جواب قابل قبولی کسب خواهند کرد. اما داوطلبانی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از نتیجه اکتسابی راضی نیستند، می توانند نسبت به ثبت درخواست بررسی اولویت بعدی انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و با تحلیل درست کارنامه اولیه، داوطلبان را در انتخاب رشته ای دقیق راهنمایی می کنند. برای ارتباط با مشاوران این مرکز می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید.

در ادامه بخوانید: کارنامه سبز کارشناسی ارشد

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ آیا نتایج اعلام شده در سایت سازمان سنجش مربوط به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیز می باشد؟
✔️ انتظار می رود نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org اعلام شود، اما طی سه سال گذشته شاهد انتشار این نتایج در سایت سازمان سنجش بودیم که جزئیات آن در متن مقاله قرار داده شده است.


2- ✔️ آیا در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 رتبه داوطلب در هر رشته محل مشخص می شود؟
✔️ با توجه به متن مقاله، در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 تنها وضعیت قبولی یا مردودی داوطلب اعلام خواهد شد.


3- ✔️ آیا زمان دقیق اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد اعلام شده است؟
✔️با توجه به متن مقاله، هنوز زمان دقیق اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1401 منتشر نشده و در صورت اعلام در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱