تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 را به اطلاع داوطلبان می رساند. ازاین رو داوطلبان این آزمون، می بایست در زمان معین شده به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و وضعیت علمی خود را برای انتخاب رشته خود، مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.


پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پاسخنامه داوطلبان توسط نرم افزار سازمان سنجش مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در قالب کارنامه کارشناسی ارشد منتشر می شود. از این رو متقاضیان به منظور اطلاع از وضعیت علمی خود باید اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را دنبال کرده و در موعد مقرر نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.
این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی نظیر درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلبان بوده و وضعیت مجاز بودن آن ها را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد مشخص می کند. داوطلبان با آگاهی از تاریخ اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می توانند در مهلت قانونی به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.
هر چند نتایج اولیه کنکور ارشد برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد در یک کارنامه منتشر می شود، اما از این مرحله به بعد مسیر دو دانشگاه از هم جدا شده و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا صورت می گیرد. در ادامه به بررسی زمان اعلام جواب اولیه کارشناسی ارشد 1401 می پردازیم.

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
سازمان سنجش هر سال با انتشار جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان را از زمان تقریبی در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد مطلع می کند. همچنین با نزدیک شدن به مرحله اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 اخبار و اطلاعیه های مختلف در این خصوص منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، جواب اولیه این آزمون با تاخیر و در مهر ماه منتشر شد، امسال نیز با توجه به جدول زمانبندی این آزمون، احتمالا شاهد اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 در مرداد ماه باشیم.


هنوز زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 مشخص نیست، به محض انتشار در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

به متقاضیان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از تاریخ در نظر گرفته شده برای این فرایند مطلع شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401

[تصویر:  academy1.gif]

اقدامات لازم در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
همان طور که گفتیم در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 وضعیت مجاز بودن داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد مشخص می شود.

متقاضیانی که بر اساس این نتایج مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری روزانه و غیر روزانه شده اند، می بایست به سایت سنجش sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org امکان انتخاب 100 کد رشته محل را خواهند داشت. نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ابزار کمکی برای انجام این فرایند می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401


[تصویر:  arshad.gif]



داوطلبان این آزمون، می توانند سوالات خود را در خصوص اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را از کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا بپرسند. راه ارتباطی داوطلبان با مشاوره این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد. همچنین به داوطلبان توصیه می کنیم، با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان اعلام کارنامه نهایی ارشد ۱۴۰۱ سریع تر مطلع شوند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ آیا نتایج اولیه متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود؟
✔️ با توجه به متن مقاله، نتایج اولیه کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.


2- ✔️ در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 چه اطلاعاتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؟
✔️ داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد می توانند رتبه، تراز و درصد دروس امتحانی خود را مشاهده کرده و از وضعیت مجاز بودن خود برای شرکت در انتخاب رشته مطلع شوند که جزئیات آن در مقاله قرار گرفته است.


3- ✔️ آیا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد 1401 باید انتخاب های خود را در یک فرم درج کنند؟
✔️ با توجه به متن مقاله، انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می شود.
منبع : زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱