تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در سال 1400 برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. متقاضیان این دانشگاه ها می توانند بر اساس معدل مقطع قبلی خود برای این دانشگاه ها ثبت نام کنند.


دانشگاه غیرانتفاعی هر ساله به دو روش با آزمون و بدون آزمون که در روش با آزمون بوسیله کنکور سراسری و بدون آزمون نیز از طریق سوابق تحصیلی متقاضیان بوده، دانشجو پذیرش می کند. این دانشگاه به دلیل آنکه از جمله دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم بوده، علاوه بر اعتبار بالا از کیفیت آموزشی خوبی نیز برخوردار است.
دانشگاه غیر انتفاعی سالیانه 2 بار برای ورودی مهر و برای ورودی بهمن ماه، به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد. متقاضیان این دانشگاه باید با مطالعه لیست رشته های بدون کنکور این دانشگاه ها، شرایط و ضوابط پذیرش در زمان مشخص شده ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.


طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی بهمن 1400 از تاریخ 14 آذر آغاز شده و تا 20 آذر ماه ادامه خواهد داشت

لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی بهمن 1400

به محض شروع زمان ثبت نام لینک های ثبت نام اینجا قرار داده خواهند شد. لازم به ذکر است که این دانشگاه جزو دانشگاه های شهریه پرداز می باشد. در این مقاله زمان و نحوه و شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و ویژگی های تحصیل در دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی ۱۴۰۰ را شرح داده ایم. 

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400
همانطور که قبلا اشاره شده است، دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی پیوسته، کاردانی به کارشناسی بدون آزمون دانشجو می پذیرد. متقاضیان هر پذیرش بدون کنکور هر یک از مقاطع گفته شده باید در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش، ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی هر ساله از سوی سازمان سنجش اعلام می شود. در جدول زیر زمان بندی تمام مقاطع بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی را قرار داده ایم.

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1400

تاریخ ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بهمن
مقطع
زمان آغاز ثبت نام سال 1400 
زمان پایان ثبت نام سال ۱۴۰۰
کاردانی پیوسته
18 آذر
24 آذر
کاردانی ناپیوسته
14 آذر
20 آذر
کارشناسی پیوسته
14 آذر
20 آذر
کارشناسی ناپیوسته
16 آذر
22 آذر

زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1400

تاریخ ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی
مقطع
ورودی مهر
زمان آغاز ثبت نام سال 1400 
زمان پایان ثبت نام سال ۱۴۰۰
کاردانی پیوسته
30 خرداد
6 تیر
کاردانی ناپیوسته
14 مرداد
15 شهریور
کارشناسی پیوسته
14 مرداد
15 شهریور
کارشناسی ناپیوسته
23 خرداد
30 خرداد

لازم به ذکر است که به محض اعلام زمان مهلت تمدید ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400 ورودی بهمن، علاوه بر بروزسانی این مقاله، در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر،دفترچه انتخاب رشته را از طریق لینک زیر مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400
دانشگاه غیرانتفاعی همانطور که گفته شد بصورت بدون آزمون و با آزمون در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دانشجو پذیرش می کند. پذیرش دانشجو در کد رشته های با آزمون این دانشگاه از طریق کنکور سراسری و کسب نمره لازم برای قبولی انجام می شود.

اما متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ می توانند از میان لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که برای ورودی مهر یا بهمن ارائه شده است، کد رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند و در مهلت تعیین شده برای ثبت نام اقدام کنند.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1400

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی موجود در قانون اساسی 

عدم عناد و دشمنی (نه اعتراض) با نظام جمهوری اسلامی

عدم اعتیاد و احراز فساد اخلاقی

عدم عضویت در گروه ها و سازمان های سیاسی غیر قانونی

فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ 31 / 06 / 1400 برای مهر و تاریخ 31 / 11/ 1400 برای بهمن

تفاوت درصد اعمال سوابق تحصیلی با توجه به تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1400

کاردانی پیوسته: دارا بودن دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش (نظام ترمی واحدی/ سالی واحدی، نظام 3-3-6، نظام قدیم چهارساله)

کاردانی ناپیوسته: دارا بودن دیپلم نظام ترمی واحدی/ سالی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی، دیپلم نظام 3-3-6 و یا دیپلم نظام قدیم چهارساله 

کارشناسی پیوسته: دارا بودن دیپلم نظام ترمی واحدی/ سالی واحدی به همراه مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی، دیپلم نظام 3-3-6 و یا دیپلم نظام قدیم چهارساله 

کارشناسی ناپیوسته: دارا بودن مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور هر یک از مقاله دانشگاه غیرانتفاعی می توانند با مطالعه مقاله زیر از سایر جزئیات شرایط وضوابط ثبت نام و پذیرش دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰ مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]



نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1400
طبق رویه دوره های قبل، معمولا ثبت نام بدون کنکور ورودی نیمسال اول و نیمسال دوم دانشگاه های غیر انتفاعی با هم مشابه بوده و پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش به صورت دقیق مشخص می شود. طبق رویه هر ساله ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه های غیر انتفاعی ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و داوطلبان می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام خود را انجام دهند.

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام مقطع مورد نظر برای سال 1400

مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه مدارک مورد نیاز

بررسی لیست رشته محل های ارائه شده

پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری

تکمیل فرم ثبت نام (اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی)

تکمیل فرم انتخاب رشته

تایید نهایی و دریافت کد رهگیری

لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی بهمن 1400

به داوطلبان متقاضی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۰ توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام نخست مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام را آماده کرده و سپس نام نویسی خود را انجام دهند.

حتما بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

[تصویر:  1480676883_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%B1.gif]



مزایای تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی
دانشگاه غیرانتفاعی از جمله دانشگاه هایی هستند که با اخذ مجوز از وزارت علوم و با هدف فعال سازی بخش خصوصی در زمینه آموزش عالی و افزایش ظرفیت آموزش عالی شروع به کار کرده است. این دانشگاه با برخورداری از سطح و کیفیت آموزشی مناسب در مقایسه با سایر دانشگاه ها متقاضیان زیادی را جذب ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرده است. 

این دانشگاه رشته های بدون کنکور را در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می دهد. کیفیت دانشگاه غیرانتفاعی در سال های اخیر با بررسی بازرسان وزارت علوم سطح بندی شده است و 5 سطح آموزشی برای دانشگاه های غیرانتفاعی تعریف شده است که سطح یک از کیفیت آموزشی بالاتری نسبت به سایر سطوح برخوردار است.

مدرک دانشگاه غیرانتفاعی نیز از نظر ارزش و اعتبار مانند سایر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می باشد و فارغ التحصیلان این دانشگاه با ارائه این مدرک می توانند در همه دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل شوند. همچنین داوطلبان باید دقت داشته باشند که عنوان بدون آزمون در مدارک آنها درج نمی شود.

با توجه به اینکه دانشگاه غیرانتفاعی بدون آزمون نیز دانشجو می پذیرد، به داوطلبان توصیه می شود که پیش از ثبت نام نخست از هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی مطلع شوند. 

در ادامه بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سال 1400 سوالی در خصوص زمان، نحوه یا شرایط ثبت نام و پذیرش این دانشگاه دارید می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید.


آخرین اخبار مرتبط با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

تاریخ 14 آذر 1400
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی بهمن 1400 از 14 آذر آغاز شده است.

تاریخ 1 آذر 1400
طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از تاریخ 14 آذر آغاز می شود و تا تاریخ 20 آذر ادامه دارد.


سوالات متداول

1- ✔️ زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی از چه طریقی اعلام می شود؟
✔️ همانطور که در مقاله نیز اشاره شده است،زمان و نحوه ثبت نام این دانشگاه ها از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.


2- ✔️ دانشگاه های غیرانتفاعی برای چه مقاطعی بدون کنکور دانشجو می پذیرند؟
✔️ این دانشگاه ها برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرند.


3- ✔️ ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر دانشگاه های غیر انتفاعی از چه طریقی انجام می شود؟
✔️ ثبت نام این ورودی از طریق سایت سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل آن در متن مقاله نیز توضیح داده شده است.
منبع : ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی