تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مبادلات در شبکه ارز دیجیتال تتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  tether_iaj1.jpg]
مبادلات در شبکه ارز دیجیتال تتر
مثل همه ارزهای دیجیتال، شما در شبکه ارز دیجیتال تتر هم می‌توانید آن را مستقیما به کسی بفرستید یا دریافت کنید. تایید تراکنش‌ها در تتر مرکزی است و توسط همین شرکت تتر لیمیتد انجام می‌شود.
بلاک‌چین یک نوع از آن نیز وابسته به بلاک‌چین بیت‌کوین است و با استفاده از فناوری Onmilayer به بلاک‌چین بیت‌کوین متصل می‌شود؛ یعنی هش بلاک‌های تتر، همان هش بلاک‌های بلاک‌چین بیت‌کوین است.
ارز دیجیتال تتر در ابتدا قرار بود که ابزاری برای مبادلات مالی بسیار معمولی در دنیا باشد اما به دلایل متعددی این ارز دیجیتال فعلا به‌عنوان یک پایه معاملاتی در سایت‌های معامله ارزهای دیجیتال در دنیا استفاده می‌شود.
یعنی کاربران پس از خرید ارز دیجیتال تتر از طریق وب‌سایت این شرکت آن را به کیف پول دیجیتال خود در یکی از سایت‌های معامله ارزهای دیجیتال مثل بایننس (Binance) یا کوین‌بیس (Coin base) واریز می‌کنند و سپس با استفاده از آن بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را می‌خرند. وقتی هم که بخواهند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند، آن را می‌فروشند و در مقابل تتر دریافت می‌کنند.
یا اینکه ارزهای دیجیتال دیگر خود را به حساب این سایت‌ها واریز می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانند آن را بفروشند و تتر بخرند.
تتر ارز دیجیتالی با قیمت ثابت
بعدازآنکه بیت‌کوین به یک ارز دیجیتال بسیار محبوب تبدیل شد، قیمت آن‌هم بسیار بالا رفت. پس از مدتی دوباره بسیار پایین آمد و بعدازآن، نوسان‌ همواره ادامه داشته است. این نوسان قیمت علاوه بر موارد پیشین باعث می‌شد که چندان نتوان از بیت‌کوین برای پرداخت‌‌ها و قراردادها استفاده کرد. تصور کنید که شرکت یا فردی از چندین سال پیش بابت خرید خدمات خاصی قرارداد می‌بست که مثلا ۱۰ بیت‌کوین به طرف مورد معامله‌اش بدهد. چنین معامله‌ای هم برای خریدار و هم برای فروشنده می‌توان باعث زیان شود.
چنین نوسان‌های قیمتی در بقیه ارزهای دیجیتال نیز وجود دارند. اتریوم‌ هم تغییر قیمت زیادی را تجربه کرده است. بقیه قیمت ارزهای دیجیتال هم از بیت‌کوین و اتریوم پیروی می‌کنند. ازاین‌روی ارزهای دیجیتالی ایجاد شده‌اند که اصطلاحا به آن‌ها ارزهای دیجیتال پایدار (Stable Coin) می‌گویند. این ارزهای دیجیتال پایدار قیمتشان نه بر اساس میزان عرضه و تقاضا و پارامترها دیگر بازار بلکه بر پایه ارزهای معتبر دنیا یا فیات‌ها مثل دلار، یورو و ین ژاپن تنظیم می‌شوند.
کلام آخر
برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت و صرافی تاپ کنز دعوت می کنیم.