تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نوسانات قیمت تتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  usdt-price_04ne.png]
نوسانات قیمت تتر
قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است، چون به ازای هر واحد USDT یک دلار در خزانه بانک‌ها نگهداری می‌شود. اما اگر به نمودار قیمت تتر توجه کنید، قیمت USDT همیشه برابر با یک دلار آمریکا نیست و گاهی اوقات شاهد نوسانات جزئی در آن هستیم. برای مثال، گاهی اوقات قیمت ۰.۹۸ دلار و گاهی اوقات ۱.۰۱ دلار است.
علت این موضوع این است که قیمت تتر با جفت ارز USDT/USD در صرافی‌های مختلف از جمله بیتفینکس مشخص می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که معامله‌گران حاضر باشند تترهای خود را با قیمت پایین‌تر از یک دلار بدهند و به جای آن سریع‌تر دلار واقعی بگیرند، قیمت کمی پایین‌تر از یک دلار خواهد بود. می‌توان گفت که قیمت USDT اعتماد به این ارز دیجیتال نسبت به دلار واقعی را نشان می‌دهد. در ایران معمولاً قیمت بالاتر از قیمت واقعی دلار در بازار است. برای مثال، اگر قیمت دلار در بازار آزاد ایران ۱۷,۰۰۰ تومان باشد، احتمالاً در صرافی‌های آنلاین هر واحد USDT با ۱۷,۴۰۰ تومان معامله می‌شود.
درآمد این شرکت از کجاست؟
درآمد قانونی شرکت آیفینکس (به جز درآمدی که می‌تواند از دستکاری بازار به دست بیاورد)، از دو جا به‌دست می‌آید: کارمزدهای بیتفینکس و سود پشتوانه ذخیره‌شده در حساب‌های بانکی.
صرافی بیتفینکس به عنوان درگاهی برای دسترسی به تترهای جدید عمل می‌کند. برای دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال که از تتر پشتیبانی می‌کنند، این ارز دیجیتال یک منبع مهم تأمین نقدینگی است. با صرافی بیتفینکس می‌توان تترها را به پول نقد (دلار واقعی) تبدیل کرد و بیتفینکس در این بین از چند جا می‌تواند کارمزد به‌دست بیاورد.
برای خرید مستقیم تتر از بیتفینکس، کاربران باید دلار واقعی را به حساب‌های بانکی این صرافی واریز کنند. از سوی دیگر، بیتفینکس اصلی‌ترین جایی است که کاربران می‌توانند تترهای خود را به دلار واقعی تبدیل کنند. برای واریز و برداشت دلار واقعی در صرافی بیتفینکس باید ۰.۱ دلار کارمزد پرداخت شود. همچنین برداشت USDT از بیتفینکس هم مستلزم پرداخت کارمزد است. این درآمدی است که شرکت آیفینکس از طریق صرافی بیتفینکس به دست می‌آورد، نه خود تتر. به جز این، شرکت آیفینکس با ذخیره مقدار زیادی دلار در بانک‌ها سود بانکی زیادی دریافت می‌کند.
چرا قیمت تتر همیشه ثابت است؟
به ازای هر واحد تتری که تولید می‌شود ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند.
چگونه تتر بخرم؟
برای خرید تتر باید به سایت‌های صرافی ارز دیجیتال مانند تاپ کنز مراجعه کنید. فقط کافی است کلمه «خرید تتر» را جستجو کنید. همچنین می‌توان در سایت‌های بین‌المللی مانند بایننس، ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین را به تتر تبدیل کرد.
کلام آخر
برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت تاپ کنز دعوت می کنیم.