تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ارشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ وضعیت قبولی یا عدم قبولی آن ها را  از طریق سایت خود به آدرس sanjesh.org اعلام می کند. متقاضیان می بایست در زمان اعلام نتایج به سایت مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی از نتایج خود مطلع شوند.


آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری که نسبت به تکمیل فرم اینترنتی و اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نموده اند، می توانند نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. به منظور اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، فرم انتخاب رشته داوطلب به ترتیب اولویت توسط نرم افزار سازمان سنجش بررسی شده و اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی وی در نظر گرفته می شود.
داوطلبانی که در زمان اعلام نتیجه نهایی کارشناسی ارشد 1401 موفق به کسب رتبه قبولی در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می شوند، باید در موعد مقرر به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.
لازم به ذکر است، با وجود مجزا بودن انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، نتیجه این مرحله به صورت مشترک در سایت سنجش اعلام شده و امکان ادامه تحصیل را برای پذیرفته شدگان رشته محل های کارشناسی ارشد فراهم می کند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه مشاهده جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم.  

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
به طور کلی، نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون در سایت سنجش، منتشر می شود. با توجه به اینکه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جدا از کنکور ارشد انجام می گیرد، نتایح این دو آزمون به صورت همزمان در سایت سنجش منتشر خواهد شد.


هنوز زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 منتشر نشده است. به محض اعلام، در این قسمت اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 مطلع شوند.  

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
داوطلبان به منظور مشاهده اسامی پذیرفته شدگان کنکور ارشد باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده نمایند. به منظور رفاه حال متقاضیان، راهنمای تصویری این مرحله را ارائه داده ایم.

راهنمای تصویری

 از منوی سمت راست سایت سازمان سنجش بخش "کارشناسی ارشد" را انتخاب کرده و وارد سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 شوید.

[تصویر:  1637661701_photo_2021-11-22_16-00-24.jpg]

 در صفحه باز شده گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید. 

[تصویر:  1637661713_photo_2021-11-22_16-00-22.jpg]

 در ادامه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می گیرد که با وارد کردن اطلاعات درخواستی می توانید به میز کار خود دسترسی یافته و جواب آزمون را مشاهده نمایید. 

روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی 


[تصویر:  1637661722_photo_2021-11-22_16-00-26.jpg]

نکته : در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید می توانید با ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایید. 

در صورت درج اطلاعات صحیح، میز کار شما به نمایش درآمده و امکان مشاهده نتیجه نهایی کارشناسی ارشد 1401 فراهم می شود. با کلیک بر روی گزینه  "مشاهده نتایج نهایی" می توانید از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود در دانشگاه های سراسری مطلع شوید. همچنین در صورت اعلام همزمان نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ شاهد انتشار این نتایج در همین قسمت خواهیم بود.

[تصویر:  1637492172_1545826030_4%20(1).png]

 راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سال های پیش می باشد. در صورت تغییر در روند مشاهده نتیجه، این تصاویر به روز رسانی خواهند شد.

کارنامه سبز کارشناسی ارشد حدودا یک هفته پس از انتشار نتایج نهایی منتشر می شود که در آن شانس قبولی فرد در سایر انتخاب ها مشخص شده است. برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه سبز ارشد، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: کارنامه سبز کارشناسی ارشد


[تصویر:  arshad.gif]



مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 احتمالا با داوطلبانی مواجه خواهیم بود که از محل قبولی خود راضی نبوده و به دنبال راهی برای ثبت اعتراضات خود می باشند. هر چند نرم افزار سازمان سنجش از دقت بالایی برخوردار بوده و کنترل های متعدد در خصوص صحت نتایج اعلام شده صورت می گیرد، اما به منظور اطمینان خاطر بیشتر داوطلبان، بخشی از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای اعتراض به نتیجه کنکور ارشد در نظر گرفته می شود.

 همچنین به داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ نشده اند توصیه می کنیم، در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شانس خود را در این مرحله بیازمایند. در غیر این صورت می توانند نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال بعد اقدام نمایند.

متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد، می توانند از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا استفاده نموده و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شوند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ آیا در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد رتبه داوطلب در هر رشته محل مشخص می شود؟
✔️ با توجه به مقاله، داوطلبان برای اطلاع از رتبه خود در هر رشته محل باید منتظر انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد باشند.


2- ✔️ آیا زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 مشخص شده است؟
✔️ همانطور که در مقاله گفته شد، معمولا جواب نهایی ارشد در شهریور ماه منتشر میشود که به محض انتشار در متن مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.


3- ✔️ آیا داوطلبان می توانند به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد اعتراض کنند؟
✔️ امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد که، در متن مقاله هم نوشته شده است.
منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ارشد