تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران برای داوطلبان کنکور سراسری شرایط خاصی داشته که در دفترچه این آزمون درج می شود. در صورت پذیرش در دوره روزانه، داوطلبان اجازه استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را نخواهند داشت، اما برای پذیرش در دانشگاه های شبانه، غیرانتفاعی، مجازی، پیام نور، آزاد و پردیس خودگردان، تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه ایثارگران به شرط انصراف از اولین دانشگاه، دو بار می باشد.

برای استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران داوطلبان باید شرایطی را داشته تا بتوانند مجدد از سهمیه 25 درصد و 5 درصد ایثارگری در کنکور سراسری استفاده نمایند. جزئیات مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری توضیح داده شده است.
داوطلبان زیادی درباره تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه ایثارگران سوال دارند، بنابراین در این مقاله استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران، شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگران به طور کامل توضیح داده شده است.

استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران
داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می نمایند، سهمیه های مختلفی به آنها تعلق می گیرد که یکی از این سهمیه ها، سهمیه ایثارگران می باشد. بسیاری از داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران بوده و برای ارتقای رتبه خود در کنکور و پذیرش در دانشگاه های بهتر می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.

سهمیه ایثارگران در کنکور شامل سهمیه ایثارگران 25 درصد و سهمیه ایثارگران 5 درصد بوده و جزئیات مربوط به هر یک از این سهمیه ها در دفترچه کنکور سراسری درج می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور که یک بار در کنکور سراسری شرکت نموده و از سهمیه ایثارگری استفاده کرده اند، می خواهند بدانند که آیا امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را دارند یا خیر که در این مقاله به توضیح این موضوع پرداخته شده است.

تعداد دفعات مجاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران بسته به شرایطی بوده و برای پذیرش در دانشگاه های مختلف این تعداد متفاوت می باشد. داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگری خود در دوره روزانه دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند، دیگر مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه نخواهند بود. شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگری در دوره های غیر روزانه در قسمت بعدی مقاله توضیح داده شده است.

داوطلبان برای اطلاع بیشتر از سهمیه های کنکور سراسری و جزئیات مربوط به هر یک از این سهمیه ها، می توانند مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران
در کنکور سراسری ایثارگران و خانواده آنها از سهمیه های ایثارگری 25 درصد و 5 درصد می توانند استفاده نمایند. پس از یک بار استفاده از این سهمیه ها، برخی داوطلبان می توانند مجدد از سهمیه ایثارگری استفاده نمایند. استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران برای داوطلبان کنکور سراسری شرایط خاصی داشته که در این قسمت از مقاله توضیح داده شده است.

متقاضیانی که یک بار از سهمیه ایثارگران برای پذیرش در دانشگاه های سراسری دوره روزانه استفاده نموده و در این دانشگاه ها پذیرش شده اند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را نخواهند داشت.

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگری برای پذیرش در دانشگاه های شبانه، پیام نور و نیمه حضوری، دانشگاه های غیر انتفاعی و همچنین پردیس خودگردان و مجازی استفاده نموده اند، در صورت انصراف از دانشگاه مورد نظر، می توانند مجدد تنها یک بار دیگر از سهمیه ایثارگران استفاده نمایند.

در صورت پذیرش داوطلب با استفاده از سهمیه ایثارگری در دانشگاه آزاد نیز در صورت انصراف از دانشگاه آزاد، تنها یک بار دیگر فرصت استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران به او داده می شود.

اگر داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری، سهمیه ایثارگران را انتخاب کرده باشند، اما مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری نشوند، می توانند در دوره های بعدی کنکور از سهمیه خود مجدد استفاده نمایند.

در صورت ایجاد تغییر در شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

برای استفاده از سهمیه ایثارگری، داوطلبان نیاز به کد ایثارگری دارند. مطالعه مقاله زیر به داوطلبان کمک کرده تا از نحوه دریافت کد ایثارگری دو ارگان سپاه و ارتش آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: دریافت کد ایثارگری سپاه و ارتش


[تصویر:  sarasari.gif]


تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگران
همان طور که در قسمت های قبلی مقاله توضیح داده شده طبق شرایطی داوطلبان کنکور می توانند مجدد از سهمیه ایثارگران استفاده نمایند. تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگران در این قسمت توضیح داده شده است.

دانشگاه های روزانه

داوطلبانی که یک بار از سهمیه ایثارگران برای پذیرش در دانشگاه های سراسری دوره روزانه استفاده نموده و در این دانشگاه ها پذیرش شده اند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را نخواهند داشت.

دانشگاه های شبانه

داوطلبانی که برای پذیرش در دانشگاه های شبانه از سهمیه ایثارگری استفاده نموده اند، در صورت انصراف از دانشگاه مورد نظر، می توانند مجدد تنها یک بار دیگر از سهمیه ایثارگران استفاده نمایند.

دانشگاه های پردیس خودگردان

داوطلبان برای پذیرش در پردیس های خودگردان دو بار حق استفاده از سهمیه ایثارگران را داشته به شرط آنکه از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

دانشگاه های مجازی، غیر انتفاعی و پیام نور

تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگران برای پذیرش در دانشگاه های مجازی، پیام نور و غیر انتفاعی نیز به شرط انصراف از محل تحصیل اولیه، دو بار می باشد.

دانشگاه های آزاد

در صورت پذیرش داوطلب با استفاده از سهمیه ایثارگری در دانشگاه آزاد نیز در صورت انصراف از رشته تحصیلی قبلی خود، تنها یک بار دیگر فرصت استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران به او داده می شود.

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در تعداد دفعات استفاده از سهمیه ایثارگران، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

در ادامه بخوانید: سایت ایثار

برای اطلاع از استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره این موضوع، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید.


[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]




سوالات متداول

1- ✔️استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران چگونه است؟
✔️برای استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران داوطلبان باید شرایطی داشته که در دفترچه کنکور سراسری درج شده و چگونگی استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در این مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️شرایط استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران چیست؟
✔️استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران شرایطی از جمله انصراف از دانشگاه محل تحصیل قبلی داشته که در این مقاله این شرایط به طور کامل توضیح داده شده است.


3- ✔️تعداد دفعات مجاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران چند بار است؟
✔️تعداد دفعات مجاز برای استفاده از سهمیه ایثارگران جهت پذیرش در دانشگاه های روزانه تنها یک بار و در دانشگاه های دیگر دوبار بوده و در این مقاله تعداد دفعات برای هر دانشگاه بیان شده است.
منبع : استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران