تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ملانین در مو چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Times New Roman]رنگ طبیعی موهای ما سیاه یا قهوه ای است. اما آیا فکر کرده اید که چگونه رنگ آن تغییر می کند و با افزایش سن به تدریج سفید و خاکستری می شود؟ ملانین ترکیبی است که مسئول رنگدانه موهای شماست. با این حال، با افزایش سن، میزان ملانین در بدن کاهش می‌یابد و باعث تغییر رنگ آن می‌شود.
اما چه چیزی باعث کمبود ملانین می شود؟
کمبود ملانین ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. بعضی از آنها عبارتند از:
شرایطی مانند ویتیلیگو باعث می‌شود بدن تولید ملانین را متوقف کند و لکه‌های ناهموار و سبکی در سراسر پوست ظاهر شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث از بین رفتن این سلول های رنگدانه می شود.
ملانین چه نقشی در موهای ما دارد؟
اول از همه، ملانین رنگ موهای شما را تعیین می کند. عواملی مانند ژنتیک نقش مهمی در تعیین میزان ملانین شما دارند. دو نوع ملانین عبارتند از:
Eumelanin که مسئول رنگ های تیره مو است.
فئوملانین که مسئول رنگ های روشن تر مو است.
ملانین موجود در موهای شما همچنین از موهای شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند. علاوه بر این، رنگدانه مو در طول مراحل مختلف زندگی زنان تغییر می کند. ملانین همچنین مسئول شادابی مو است و باعث می شود موها فاقد ملانین، شکننده و خشک بوده و به راحتی شکسته شوند.
غذاهای غنی از آهن، مس و کاتالاز مانند سیب زمینی شیرین، انگور، جوانه، ماهی، بادام هندی، دانه کدو تنبل و هلو موهای غنی از ملانین تولید می کنند.
https://dermisteb.com/product/bioxsine/
[/font]

[تصویر:  ffe94caecafa7261.jpeg]