تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاریخ برگزاری المپیاد های علمی دانشجویی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
المپیاد های علمی دانشجویی متمرکز ۱۴۰۱ همزمان با کنکور کارشناسی ارشد و المپیادغیر متمرکز در مناطق 10 گانه کشوری برگزار می شود. داوطلبان دارای شرایط پس از موفقیت در آزمون و کسب رتبه های برتر در رشته های 24 گانه، طبق زمانبندی اعلام شده به ارزشیابی تشریحی دعوت می شوند.

المپیاد های علمی دانشجویی هر ساله به صورت متمرکز همراه با آزمون ارشد و به صورت غیر متمرکز در مناطق 10 گانه برگزار می شود. در المپیاد متمرکز داوطلبان می بایست به همان سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پاسخ داده و در صورتی که نمرات آن ها جزو 15 درصد برتر بود به آزمون تشریحی دعوت خواهند شد.
اطلاع از زمان دقیق برگزاری المپیاد های علمی دانشجویی به آمادگی بیشتر داوطلبان کمک کرده و از دغدغه این روز های آن ها می کاهد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی زمان برگزاری المپیاد متمرکز علمی دانشجویی 1401 بپردازیم.

زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی متمرکز ۱۴۰۱
یکی از شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی، حضور دانشجو در هر دو مرحله المپیاد است. مرحله اول المپیاد متمرکز با زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد همزمان بوده و مرحله دوم بعد از کسب نمره قبولی در کنکور ارشد 1401 است. داوطلبانی دعوت به مرحله دوم می شوند که مشمول 15 نفر برتر در رشته های 24 گانه المپیاد باشند.


تاریخ برگزاری المپیاد علمی دانشجویی متمرکز ۱۴۰۱، همزمان با کنکور ارشد در 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه می باشد.

همه متقاضیان می بایست پس از ثبت نام کنکور ارشد و مطالعه دروس لازم، از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد مطلع شده تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات دریافت کارت ورود به جلسه، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

حتما بخوانید: زمان انتشار کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد

[تصویر:  academy1.gif]

زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی غیر متمرکز ۱۴۰۱
المپیاد های غیر متمرکز مختص دانشجویان ممتاز دانشگاه ها است و در مناطق 10 گانه برگزار می شود. دانشجویان در گروه های پنج نفره سازمان دهی شده و به دانشگاه های شاخص هر منطقه که گزینش در آن انجام می شود مراجعه می کنند. بر خلاف المپیاد متمرکز که سوالات به صورت تستی ارائه می شود، سوالات المپیاد غیر متمرکز بیشتر به صورت تشریحی و تحلیلی است.

طبق اطلاعیه سنجش، داوطلبان با حضور در مناطق ده گانه که شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران-بابلسر، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا-همدان، دانشگاه رازی-کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز می شود می توانند در این آزمون شرکت نمایند.


تاریخ برگزاری بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی غیر متمرکز در حال حاضر مشخص نیست، به محض اعلام تاریخ دقیق مقاله بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه ارشد متوجه وجود خطایی در اطلاعات مندرج بر روی آن شدند می توانند پس از مطالعه مقاله زیر اقدامات لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: باجه های رفع نقص کنکور کارشناسی ارشد


[تصویر:  arshad.gif]



مشاوره زمان برگزاری المپیاد های علمی دانشجویی ۱۴۰۱
داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد 1401 گزینه علاقه مندی به ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی را انتخاب کرده اند، پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد منتظر اعلام نتایج اولیه ارشد هستند. اگر متقاضیان جزو 15 نفر برتر با حد نصاب نمره علمی بدون احتساب معدل باشند به مرحله بعدی المپیاد راه یافته و می توانند در یکی از رشته های 24 گانه تحصیل نمایند.

البته به این نکته نیز باید توجه شود که طبق قانون، دانشجویان کارشناسی ترم 5 به بالا امکان شرکت در المپیاد علمی دانشجویی متمرکز را دارند. دانشجویانی که ترم 8 بوده و نهایتا تا 30 شهریور ماه فارغ التحصیل می شوند، در صورت قبولی در کنکور ارشد می توانند در رشته پذیرفته شده ادامه تحصیل دهند.

دانشجویانی که هنوز به ترم 8 لیسانس نرسیده و قصد شرکت در المپیاد را دارند، حتی در صورت قبولی در اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی اجازه ادامه تحصیل و انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را نخواهند داشت.

برای دریافت اطلاعات لازم در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401، می توانید به مطالعه مقاله زیر  بپردازید.

در ادامه بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد

[تصویر:  1480617610_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%AF.gif]



برای اطلاع از آخرین اخبار المپیاد های علمی دانشجویی ۱۴۰۱، عضو کانال تلگرام اطلاع رسانی کارشناسی ارشد هیوا شده و یا پیج اینستاگرام کارشناسی ارشد هیوا را دنبال نمایید. ضمناً داوطلبان گرامی می توانند تمامی سوالات خود در خصوص المپیاد های علمی دانشجویی 1401 را از طریق برقراری یک تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوند.


سوالات متداول

1- ✔️ المپیاد علمی دانشجویی متمرکز 1401 در چه زمانی برگزار می شود؟
✔️ با توجه به متن مقاله زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی متمرکز با کنکور کارشناسی ارشد که تاریخ آن در متن مقاله درج شده در یک روز است.


2- ✔️ برگزاری المپیاد غیر متمرکز 1401 در چه زمانی است؟
✔️ زمان برگزاری المپیاد های غیرمتمرکز هنوز اعلام نشده است، به محض مشخص شدن زمان، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.


3- ✔️ زمان دعوت به ارزشیابی مرحله دوم المپیاد های علمی دانشجویی 1401 در چه تاریخی است؟
✔️ اگر داوطلبی پس از اعلام نتایج اولیه ارشد مشمول شرایطی که در متن مقاله نوشته شده است باشد، در زمانی که از سوی سایت المپیاد سنجش اعلام خواهد شد، می بایست به محل برگزاری آزمون تشریحی مراجعه نماید.
منبع : تاریخ برگزاری المپیاد های علمی دانشجویی