تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نرم افزار Aspen Hysys
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نرم‌ افزار هایسیس از نرم افزارهای قدرتمند مهندسی شیمی به شمار می رود. [font=Vazir]در ایران شرکت هایی که در زمینه صنایع نفت، گاز، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها فعالیت دارند، بیشترین استفاده را از این نرم افزار دارند.[/font]

[font=Vazir][font=Vazir][font=BTitr][font=BTitr]قابلیت‌ های نرم‌ افزار هایسیس:[/font][/font][/font][/font]

[font=Vazir][font=Vazir]۱ـانجام محاسبات طولانی و پیچیده در کمترین زمان:
[/font]
[/font]

نرم‌ افزار هیسیس با توجه به پردازشگر قدرتمندی که دارد، مسائل دشوار و پیچیده مهندسی را در کمترین زمان حل نموده و دقیق ترین تحلیل ها را ارائه می دهد.



۲ـایجاد مدل های جدید برای مقایسه با سایر سیستم ها

۳ـترمودینامیک جامع:
[font=Vazir][font=Vazir]نرم افزار هیسیس دارای مجموعه ای کامل از مواد شیمیایی خالص و بسته خواص آن ها می باشد.همچنین معادلات ترمودینامیکی مختلف و ضرایب اکیتیویته و بسیاری از داده های ترمودینامیکی دیگر در کتابخانه هیسیس موجود می باشد که به کمک آن ها می توان بسیاری از سیستم های ایده‌آل، شبه ایده‌آل و غیر ایده‌آل با فشار های بالا را به راحتی و با دقت بالا شبیه سازی کرد. همچنین هایسیس این قابلیت را نیز فراهم کرده است تا موادی که در کتابخانه آن وجود ندارد را به راحتی درون نرم افزار اضافه کرده و نرم‌ افزار خواص فیزیکی و شیمیایی آن را پیش‌بینی می‌ کند.[/font][/font]
[font=Vazir][font=Vazir]۴ـ عملیات واحد جامع:
[/font]
[/font]

نرم افزار هایسیس قابلیت شبیه سازی بسیاری از تجهیزات فرآیندی نظیر انواع راکتور ها، برج‌ های تقطیر و استخراج، مبدل‌ های حرارتی، میکسر، پمپ‌ ها و کمپرسور ها، تجهیزات جداسازی مواد مختلف، انواع عملیات منطقی و… را دارا می‌ باشد.همچنین می‌توان با دقت بالایی فرآیند های شیمیایی را شبیه‌ سازی نموده و به تحلیل و بررسی آن پرداخت.



۵ـ امکان ایجاد تغییر در شبیه‌ سازی و بهبود آن:

توسط هیسیس می‌ توان فرآیندهای شیمیایی و تجهیزات فرآیندی را شبیه‌ سازی و تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کرد. با این کار نتایج حاصل از تغییرات فرآیند قابل مشاهده و قابل مقایسه می‌ باشند.در بسیاری از موارد از هیسیس جهت بهینه‌ سازی محصولات و شرایط انجام عملیات استفاده می‌ گردد.



۶ـ امکان شبیه سازی فرآیند هم به صورت پایا و هم به صورت دینامیک

۷ـ ایجاد مدل‌ های واقع بینانه:
[font=Vazir][font=Vazir]نتایج حاصل از شبیه‌ سازی فرآیند توسط نرم‌افزار هایسیس با توجه به فرضیات نرم‌ افزار از دقت بالایی برخوردار است.این نتایج قابل مقایسه با نتایج واقعی می‌ باشد و با فرضیات صحیح خطا ناچیز می شود.همچنین می‌ توان به کمک نرم‌ افزار هیسیس یک فرآیند شیمیایی را مدل‌ سازی کرده و رفتار سیستم را در شرایط مختلف عملیاتی پیش‌ بینی کرد.

[font=Vazir][font=BTitr]تصاویری از محیط نرم‌ افزار هایسیس:[/font]

[/font][/font]
[/font]


[font=Vazir][font=Vazir][تصویر:  image-hysys-introduction-2.png]
[/font]
[/font]

[font=Vazir][font=Vazir]منبع سایت: chempedia.ir[/font][/font]