تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان شده اند، می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت نمایند. این انتخاب رشته به صورت رایگان و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.


داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 به منظور شرکت در این مرحله از کنکور سراسری، می بایست با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ فرم مربوطه را تکمیل نموده و رشته محل های مورد علاقه خود را حداکثر در 150 کد رشته محل به ترتیب اولویت در این فرم درج نمایند.
انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از طریق سایت انتخاب رشته به آدرس sanjesh.org انجام می شود و داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ نمی باشند، بلکه بدون پرداخت مبلغی می توانند رشته محل های مورد علاقه خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 استخراج نموده و در سایت انتخاب رشته سازمان سنجش وارد نمایند.
شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 بر خلاف انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت رایگان بوده و هزینه ای برای داوطلب در پی ندارد. بنابراین به داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در این دوره شده اند، توصیه می کنیم در صورت داشتن شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ بر اساس کارنامه کنکور اولیه سراسری خود حتما شانس خویش را در این مرحله امتحان نمایند.
لازم به ذکر است در این مرحله امکان خرید کارت اعتباری علاقه مندی جهت انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی برای داوطلبانی که در زمان ثبت نام کارت مربوطه را خریداری نکرده اند، فراهم می باشد. در ادامه این مقاله راهنمای تصویری خرید کارت اعتباری علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی کنکور 1401 قرار داده شده است.

خرید کارت اعتباری دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی کنکور ۱۴۰۱
علاقمندان به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور که در زمان ثبت نام علاقمندی خود را به انتخاب رشته این دانشگاه ها اعلام نکرده اند، می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور 1401، کارت اعتباری علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را خریداری و در زمان مقرر شده توسط سایت انتخاب رشته سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

لینک خرید کارت اعتباری معمولا همزمان با آغاز انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ بر روی سایت sanjesh.org فعال شده و داوطلبان با ورود به سایت سنجش می توانند کارت اعتباری مذکور را خریداری نمایند. هزینه خرید این کارت معمولا در سایت سازمان سنجش در قسمت خرید کارت اعتباری ذکر می شود.

مطابق اطلاعیه وزارت علوم در خصوص هزینه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی کنکور سال گذشته به ازای هر مورد علاقمندی مبلغ 137,000 ریال دریافت می شد. هنوز اطلاعیه ای مبنی بر هزینه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته برای دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی کنکور در سال 1401 منتشر نشده است، اما با توجه به تورم سالانه امکان افزایش قیمت کارت اعتباری وجود دارد.
بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

[تصویر:  academy1.gif]

نحوه خرید کارت اعتباری دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی کنکور ۱۴۰۱
آن دسته از افرادی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را دارند، در صورت داشتن تمامی شرایط انتخاب رشته این دانشگاه می بایست وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و اقدام به پرداخت مبلغ تعیین شده از سوی سایت کرده و در نهایت سریال انتخاب رشته دانشگاه را دریافت نمایند.

داوطلبان می بایست قبل از هر گونه اقدامی دفترچه انتخاب رشته کنکور 1401 را به طور کامل و ذقیق مطالعه کنند و از تمامی شرایط انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی مطلع گردند.


خرید سریال انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی 1401 به محض فعال شدن لینک آن در این مقاله قرار خواهد گرفت.

راهنمای نحوه خرید سریال انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی 1401

۱افرادی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی شدند، برای انتخاب رشته این دانشگاه می بایست وارد سایت سنجش کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org شده و سپس از منوی سمت راست گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایند.

۲در مرحله بعد بر روی لینک "سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور ازمون سراسری 1401 (سامانه انتخاب رشته با آزمون-8 رقم)" کلیک کرده و سپس گزینه "تایید و ادامه" را انتخاب نمایند.

۳در این مرحله فرد می بایست اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و درگاه پرداخت خود را مشخص کند تا وارد مرحله بعدی شده و پس از آن اطلاعات خود را تایید کند.

۴در این بخش مطابق تصویر فرد می بایست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کند تا خرید کارت اعتباری باموفقیت صورت گیرد. پس از این که خرید انجام شد داوطلب یک سریال 8 رقمی دریافت می کند که زمان انتخاب رشته نیاز به وارد کردن این شماره سریال می باشد.

[تصویر:  1628596904_6.JPG]

برای اطلاع از صفر تا صد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان


[تصویر:  sarasari.gif]




مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را به بهترین نحو ممکن برای شما تکمیل نمایند تا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری با اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری مواجه نشوید . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به انتخاب رشته مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]





سوالات متداول

1- ✔️ هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 چقدر است؟
✔️ مطابق متن مقاله، انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت رایگان انجام می شود که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است.


2- ✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از طریق چه سایتی انجام می شود؟
✔️ همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.


3- ✔️ آیا امکان خرید کارت علاقمندی به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در زمان انتخاب رشته وجود دارد؟
✔️ در زمان انتخاب رشته می توانید کارت علاقمندی مذکور را خریداری نمایید البته در این مقاله راهنمای تصویری خرید کارت به محض فعال شدن لینک مذکور قرار داده می شود.
منبع : هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱