تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: لیست دستگاه گرمکن غذا (گرمخانه غذا)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گرمکن غذا چیست؟
[تصویر:  %DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%B5%D9...DB%8C1.jpg]
یکی دیگر از کاربردی ترین و پر مصرف ترین انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی، دستگاه گرمکن غذا می باشد که به آن گرمخانه غذا نیز گفته می شود و به منظور گرم کردن و گرم نگه داشتن انواع مواد غذایی در  رستوران ها ، ارگانهای دولتی ، ادارات ، مدارس ، هتل ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه گرمکن غذای صنعتی در ظرفیت های مختلف از جمله گرمکن غذا 10 نفره، گرمکن غذا 20 نفره، گرمکن غذا 30 نفره، 50 و 100 نفره تقسیم بندی می شوند و با برق یا گاز شهری کار می‌کنند.
انواع دستگاه گرمکن غذا
[list]

[*]صنعتی

[*]رومیزی و کوچک

[*]رستورانی

[*]پرسنلی و اداری
[/list]
انواع دستگاه گرمکن غذا

گرمکن غذا صنعتی


دستگاه گرمکن غذا در دو نوع خانگی و صنعتی کاربرد دارد. دستگاه گرمکن غذا صنعتی ظرفیت بالایی دارد و معمولا 100 نفره و 200 نفره است. دستگاه گرمکن غذا صنعتی از مهم‌ترین تجهیزات رستوران و فست فود است چرا که به دلیل حجم بالای مشتری و سفارش، بیشتر غذاها از قبل آماده می‌شوند و داخل گرمکن غذا قرار می‌گیرند تا هگام سرو کاملا گرم بمانند.

گرمکن غذای رومیزی و کوچک

گرمکن غذا 20 نفره یک دستگاه رومیزی است به دلیل حجم کم و ابعاد کوچک برای تولیدی های با ظرفیت کم کاربرد دارد. همچنین این گرمکن غذای رومیزی برای شرکت های کوچکی که تعداد پرسنل آنها تا 20 نفر است بسیار مناسب و کاربردی است.
گرمکن غذا 20 نفره معمولا دارای 3 طبقه است و 20 دقیقه زمان برای گرم کردم غذا نیاز دارد.

گرمکن غذا رستورانی

انتخاب گرمکن غذای رستورانی به تعداد مشتری بستگی دارد. دستگاه گرمکن غذای 100 نفره و 200 نفره می‌تواند انتخاب خوبی برای رستوران و فست فودها باشد.

 
کاربرد گرمخانه غذا

دستگاه گرم کن و گرمخانه غذا با نام دستگاه گرم کننده غذا نیز شناخته می‌شود و در حقیقت برای انواع دستگاه بخار پز، انواع دستگاه شوتینگ سیب زمینی، برگر و... استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه گرم کننده غذا می‌توان انواع غذای آماده شده را در مدت طولانی گرم نگه داشت و سفارش مشتری را خیلی زود آماده کرد. این دستگاه برای رستوران‌ها، هتل‌ها، اداره‌جات و اساسا هر جایی که تعداد بالایی غذا تهیه می‌شود و نیاز به گرم ماندن دارد، بسیار کاربردی است.

منبع:
گرمکن صنعتی امروزه یکی از پرکاربرد سیستم‌های مورد استفاده در صنایع ، گرمکن‌های صنعتی می‌باشد.
https://akhgartabesh.com/portfolio/%da%a...%aa%db%8c/
برای انرژی پنهان از سوخت یا منبع انرژی به انرژی حرارتی در یک سیستم، جریان فرآیند یا محیط بسته استفاده می شود. فرآیند تبدیل انرژی حرارتی از یک منبع انرژی به یک سیستم را می توان به عنوان انتقال حرارت توصیف کرد.
https://akhgartabesh.com/portfolio/%da%a...%aa%db%8c/