تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مهلت انتخاب رشته پایه نهم به دهم 1401
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فارغ التحصیلان پایه نهم 1401 - 1402 تا پایان مهلت تعیین شده جهت انتخاب رشته دبیرستان فرصت دارند تا رشته تحصیلی مورد نظر خود را طبق نتایج آزمون های مشاوره ای انتخاب کنند، همچنین در صورت تمدید مهلت انتخاب رشته نهم، دانش آموزان جامانده نیز می توانند اقدام به تعیین رشته برای دبیرستان نمایند.

دانش آموزانی که در پایه نهم متوسطه اول تحصیل می نمایند در پایان این دوره تحصیلی باید اقدام به انتخاب رشته دبیرستان 1401 - 1402 نمایند. مراحل مربوط به انتخاب رشته دبیرستان دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲  شامل نتیجه ارزشیابی نمرات، نظرات معلمان و والدین دانش آموزان و همچنین شرکت در آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی می شود.
مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته پایه نهم متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام می شود و در صورتی که مدت زمان در نظر گرفته شده به عنوان مهلت تعیین رشته دبیرستان به اتمام برسد و دانش آموز اقدام به انتخاب رشته نکرده باشد مجاز به ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم نخواهد بود.
با توجه به حساسیت بالای موضوع انتخاب رشته نهم به دهم 1401 - 1402 و همچنین ارائه اطلاعات بیشتر درباره این مسئله برای دانش آموزان و خانواده های آن ها در ادامه این مقاله موارد مرتبط از جمله مهلت انتخاب رشته پایه نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و نحوه دریافت فرم های هدایت تحصیلی را بررسی کرده و به شرح هر یک از آن ها می پردازیم.


مهلت انتخاب رشته نهم متوسطه اول 1401 - 1402
دانش آموزانی که در پایه نهم متوسطه اول تحصیل می کنند باید در زمان مشخص شده به سایت همگام مدارس مراجعه کرده و در آزمون های مشاوره ای انتخاب رشته نهم به دهم ارائه شده در این سامانه شرکت نمایند.

پس از تکمیل مراحل آزمون های مشاوره ای و ثبت نظرات و اعلام نتایج این آزمون ها، امکان انتخاب رشته 1401 - 1402 برای دانش آموزان پایه نهمی فراهم خواهد شد. مهلت زمانی برای مراجعه به سایت همگام آزمون مشاوره ای و شرکت در این آزمون ها هنوز اعلام نشده و در صورت اعلام در این قسمت منتشر خواهد شد.


 توجه داشته باشید که پاسخ های ارائه شده در این آزمون ها در نتایج آزمون های مشاوره ای و اولویت بندی رشته های تحصیلی تاثیر بسیار زیادی دارد و در صورت سهل انگاری و یا ارائه پاسخ های اشتباه، مشکلات زیادی برای آینده تحصیلی دانش آموزان ایجاد خواهد شد.


هنوز زمان انتخاب رشته پایه نهم 1401 - 1402 توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است که به محض انتشار، در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از زمان انتخاب رشته نهم به دهم می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته پایه نهم

[تصویر:  academy1.gif]

تمدید مهلت انتخاب رشته نهم 1401 - 1402
دانش آموزانی که در مهلت انتخاب رشته دبیرستان 1401 - 1402 موفق به انتخاب رشته پایه نهم نشده اند می توانند در صورت تمدید مهلت انتخاب رشته نهم به دهم اقدام به تعیین رشته تحصیلی پایه دهم نمایند.

در شرایطی که دانش آموزی امتیاز کافی برای ثبت نام در رشته دلخواه خود را کسب نکرده باشد، این امکان برای او وجود دارد که بتواند شانس خود را در آزمون تعیین رشته مجدد امتحان کرده و در رشته مورد دلخواه خود تحصیل نماید. برای این کاردانش آموزان می توانند از مشاوره انتخاب رشته نهم نیز کمک بگیرند.

شرکت در این آزمون از طریق ثبت درخواست در مدرسه انجام می گیرد. در صورت قبولی در آزمون و کسب حداقل امتیاز کافی در رشته تحصیلی مورد نظر، دانش آموزان می توانند به ادامه تحصیل در رشته منتخب خود بپردازند.
  

با توجه به این که زمان دقیقی برای مهلت ثبت نام نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مشخص نشده است، در صورت اعلام تاریخ تعیین شده جهت مهلت انتخاب رشته نهم متوسطه اول در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ جزئیات لازم در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد رشته های موجود برای انتخاب رشته نهم، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.
حتما بخوانید: معرفی رشته های انتخاب رشته نهم


[تصویر:  madares2.gif]


نحوه انتخاب رشته پایه نهم از سایت پادا 1401 - 1402
دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول برای انتخاب رشته سال تحصیلی آینده خود باید اقدام به دریافت و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی نمایند. در سال تحصیلی 1401 - 1402 دریافت فرم هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از طریق سایت پادا انجام می پذیرد. لذا در ادامه به شرح مراحل دریافت فرم هدایت تحصیلی از سایت پادا به صورت راهنمای تصویری می پردازیم.

راهنمای تصویری نحوه دریافت برگه هدایت تحصیلی پایه نهم

1ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.

[تصویر:  1636530446_1621229329_00%20(1).png]

2در صفحه باز شده وارد بخش مربوط به دریافت کارنامه شوید.

[تصویر:  1636530458_1625472763_00003.png]

3در آخر اطلاعات خواسته شده در هرقسمت را به درستی و با دقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی را مشاهده نمایید.

[تصویر:  1636530469_1625473746_001%20(1).png]

برای اطلاع از شرایط لازم برای انتخاب رشته در رشته ریاضی برای پایه دهم در متوسطه دوم می توانید مقاله زیر را مطاعه نمایید.
در ادامه بخوانید: شرایط لازم برای انتخاب رشته ریاضی پایه نهم


[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]


 برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مهلت انتخاب رشته نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره فرآیند هدایت تحصیلی می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.


سوالات متداول

1- ✔️ مهلت انتخاب رشته نهم به دهم 1401 - 1402 تا چه تاریخی تعیین شده است؟
✔️ در حال حاضر تاریخ دقیقی برای مهلت انتخاب رشته نهم به دهم 1401 - 1402 مشخص نشده است، اما به محض اعلام زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.


2- ✔️ دانش آموزان پایه نهم چه زمانی می توانند مراحل انتخاب رشته دبیرستان خود را تکمیل نمایند؟
✔️ انجام مراحل مربوط به انتخاب رشته دانش آموزان نهم متوسطه اول پس از اتمام امتحانات پایانی و دریافت کارنامه آن ها امکان پذیر خواهد بود که جزئیات آن در مقاله فوق ارائه شده است. 


3- ✔️ تمدید مهلت انتخاب رشته نهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام می شود؟
✔️ در صورتی که دانش آموزان پایه نهم موفق به انتخاب رشته دبیرستان نشده باشند مدت زمان مشخصی به عنوان تمدید مهلت تعیین رشته نهم به دهم برای آن ها در نظر گرفته می شود که جزئیات آن در این مقاله شرح داده شده است.
منبع : مهلت انتخاب رشته پایه نهم به دهم 1401
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru