تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۱
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. متقاضیان در صورت دارا بودن تراز بالای 6500 و داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه ی دوم و... می توانند فرم انتخاب رشته های فرهنگیان را در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند.


یکی از دانشگاه های پرمتقاضی بین داوطلبان کنکور سراسری به خصوص گروه آزمایشی انسانی، دانشگاه فرهنگیان است. جذب این دانشگاه به منظور تامین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است. یکی از راه های ورود به رشته معلمی قبولی در دانشگاه فرهنگیان است.
برای ورود به این دانشگاه شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب حد نصاب انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه کنکور سراسری الزامی است. بنابراین پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بر اساس شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد که عدم اطلاع از آن سردرگمی داوطلبان را به دنبال خواهد داشت.
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحلی است که در صورت نداشتن آگاهی لازم از آن منجر به مردودی و یا عدم قبولی داوطلب در رشته مورد نظر می شود به همین دلیل در ادامه این مقاله شرایط و نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 مورد بررسی قرار داده شده است.

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 کارنامه ای حاوی وضعیت علمی داوطلبان منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار داد. داوطلبان پس از دریافت این کارنامه می توانند وضعیت خود را برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند.

سال گذشته انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری در مرداد ماه و در فرم انتخاب رشته کنکور 1401 صورت گرفته بود یعنی متقاضیان این دانشگاه انتخاب رشته جداگانه ای نداشتند. از آنجایی که علاقمندان به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر انتخاب رشته این دانشگاه می بایست خود را برای سایر مراحل پذیرش نیز آماده کنند پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا عضو باشید تا از تمامی اخبار مربطو به دانشگاه فرهنگیان مطلع شوید.


به محض اینکه زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ مشخص شود در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401 می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
شرکت در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همچون سایر فرایند ها مستلزم داشتن شرایط و ضوابط خاصی است که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. از مهم ترین شرایط اختصاصی لازم برای شرکت انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سابق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط اختصاصی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

[list=1]
[*]داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (1376/07/01 به بعد)
[*]داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه ی دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) 
[*]کسب تراز 6500 به بالا
[*]بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط
[*]برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی
[*]موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی
[/list]
منظور از سلامت کامل در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401 چیست؟

داوطلبانی که برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت می شوند از نظر سلامت جسم در موارد مختلف مورد معاینه و سنجش قرار می گیرند. این موراد شامل شرط سلامت کامل گفتاری " نداشتن لکنت زبان "، قدرت بینایی " 10 از 10 با عینک و 10 از 20 بدون عینک بصورت مجموع هردو چشم "، قدرت شنوایی، قد و وزن مناسب " حداقل 160 سانتی متر در مردان و 155 سانتی متر در بانوان "، نداشتن نقص عضو مشهود، عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج، سلامت روانی و برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی، عامل بودن به اخلاق و رفتار متناسب با شان و جایگاه معلمی، برخورداری از قدرت تعامل با دیگران آشنایی با تعالیم دینی، به ویژه قرآن کریم از دیگر شرایط قبولی در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی است که در زمان مصاحبه بررسی خواهد شد.

بریا اطلاع از 15 نکته برای ورود به دانشگاه فرهنگیان می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.
بیشتر بخوانید: 15 نکته برای ورود به دانشگاه فرهنگیان


[تصویر:  sarasari.gif]



نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
داوطلبان می بایست در درج رشته محل های دانشگاه فرهنگیان دقت کافی را به کار گرفته و اولویت بندی انتخاب های خود را بر اساس علاقه انجام دهند. چرا که دعوت به مصاحبه این کد رشته محل ها علاوه بر ظرفیت پذیرش و حد نصاب لازم به نحوه اولویت بندی انتخاب های داوطلب نیز بستگی دارد.

بر این اساس داوطلبانی که شانس قبولی در اولویت های قبل از رشته محل های دانشگاه شهید رجایی را داشته باشند در فهرست معرفی شدگان این رشته محل ها قرار نگرفته و در نتیجه به مصاحبه دعوت نخواهند شد. اما متقاضیانی که طبق اولویت بندی انتخاب های خود در ردیف معرفی شدگان قرار گیرند به مصاحبه دعوت شده و می توانند شانس خود را برای پذیرش بیازمایند. بنابراین انتخاب رشته تاثیر به سزایی در دعوت به مصاحبه دانشگاه تربیت معلم سابق دارد.

حال با یک مثال واضح تر به بررسی اهمیت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری می پردازیم:

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری توسط نرم افزار سازمان سنجش به این شکل است که انتخاب های 1 تا 150 داوطلب به ترتیب بررسی می شوند. بدین صورت که ابتدا انتخاب اول داوطلب بررسی خواهد شد و چنانچه ظرفیت آن رشته محل توسط داوطلبانی با رتبه بالاتر تکمیل شده باشد انتخاب دوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر باز هم ظرفیت خالی موجود نباشد انتخاب بعدی تا زمانی که به رشته محلی با ظرفیت خالی رسیده و آن انتخاب را به عنوان محل قبولی داوطلب اعلام نماید.

بنابراین چنانچه هدف شما قبولی در دانشگاه فرهنگیان می باشد بهتر است کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را در انتخاب های اول خود قرار دهید تا شرایط شما برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بررسی شود اما اگر هدف شما قبولی در رشته ای به غیر از دانشگاه فرهنگیان است، کد رشته محل های مربوط به آن رشته را در اولویت بالاتر قرار دهید.
بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

[تصویر:  1480618076_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]



مراحل بعد از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱
یکی از مهم ترین مراحل پذیرش دانشجو در دانشگاه های تربیت معلم و پردیس دانشگاه های فرهنگیان، مصاحبه است که تنها معرفی شدگان مرحله انتخاب رشته حق شرکت در آن را دارند. به نحوی که سازمان سنجش پس از بررسی انتخاب های موجود در فرم انتخاب رشته کنکور 1401، فهرست اسامی چند برابر ظرفیت کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را به همراه زمان انجام مصاحبه در سایت خود منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

معرفی شدگان می بایست پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این خصوص و کسب آمادگی لازم در تاریخ مقرر به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و مراحل گزینش را به اتمام برسانند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توسط هسته های گزینش هر استان برگزار می شود و متقاضیان می بایست طبق اطلاعیه سازمان سنجش، سر جلسه تعیین شده حاضر شوند. همانطور که گفته شد در جلسات مصاحبه سلامت جسمی داوطلب بررسی می شود و سوالات مختلفی در خصوص هدف شما از انتخاب شغل معلمی، احکام،مسائل سیاسی و... از داوطلبان پرسیده می شود.
در ادامه بخوانید: سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

کارشناسان سامانه مشاوره تلفنی هیوا با داشتن تخصص و آگاهی کافی در مورد زمان و نحوه انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱، می توانند راهنمای شما در مسیر انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه فرهنگیان باشند. تنها راه ازتباطی شما با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره، استفاده از خدمات تلفنی می باشد.


سوالات متداول

1- ✔️ داشتن تراز 6500 برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان کافی است؟
✔️ مطابق متن مقاله، داشتن تراز 6500 لازم است اما برای قبولی کافی نیست، در این مقاله کلیه مواردی که برای قبولی داوطلبان مورد نیاز است ارائه شده است.


2- ✔️ در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه مواردی بررسی می شود؟
✔️ رتبه داوطلب در آزمون کتبی و کلیه موارد مربوط به سلامت جسمی و روانی فرد بررسی می شود که در این مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.


3- ✔️ برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شرط سن لحاظ شده است؟
✔️ بله، طبق شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان داوطلبانی که حداکثر 24 سال سن تمام دارند، مجاز به انتخاب رشته هستند که البته در این مقاله سایر شرایط این دانشگاه نیز ارائه شده است.
منبع : انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۱
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru