تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره ازدواج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشاوره ازدواج
مشاوره ازدواج

7 دلیل که ممکن است به ازدواج درمانی نیاز داشته باشید
زوج‌درمانگرها می‌توانند در تنظیم رابطه و تعمیرات جدی کمک کنند
 مشاوره ازدواج

تصویری از زوج بالغی که در خانه مشکلات رابطه دارند
 
گتی ایماژ
 
زبان اسپانیایی | همه زوج ها دچار تعارض می شوند. برای برخی، جنگ بر سر پول است. برای دیگران این یک زندگی جنسی است که فاقد آن است یا الگویی از مشاجره مداوم. و همه‌گیری کرونا یک عامل استرس‌زای بالقوه دیگر را اضافه کرده است: زمان بیشتر در خانه با هم، که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند یا شکاف‌های پنهان یک رابطه را آشکار کند.
 
درمان می تواند کمک کند. برخلاف آنچه برخی ممکن است باور کنند، موضوع انگشت نشان دادن نیست – چه کسی چه کاری انجام داده یا چه کسی مقصر است. تریسی راس، یک درمانگر روابط و خانواده در شهر نیویورک، می‌گوید: «زوج‌درمانی ابزارهایی برای برقراری ارتباط و درخواست آنچه نیاز دارید فراهم می‌کند.
 
توجه داشته باشید: طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، حدود 75 درصد از زوج هایی که درمان را انتخاب می کنند، می گویند که این درمان باعث بهبود روابط آنها می شود. راس می‌گوید: «بسیاری از زوج‌ها به من می‌گویند که این تنها ساعتی است که در طول هفته روی یکدیگر تمرکز می‌کنند، بدون حواس‌پرتی
 
گیل سالتز، استادیار بالینی روانپزشکی در بیمارستان نیویورک-پرسبیتریان، کالج پزشکی ویل کورنل، می‌گوید: بسیاری از شرکا قبل از امتحان کردن درمان، سال‌ها با هم مبارزه می‌کنند، اما «همیشه بهتر است در این فرآیند زودتر پیش بروید». تغییر رفتار ناسالم و احساسات آزاردهنده هر چه بیشتر ادامه پیدا کند دشوارتر می شود.
 
سد بزرگی برای کمک گرفتن؟ وقتی فقط یک نفر در یک رابطه مشتاق تغییر است. سالتز می‌گوید: «گاهی اوقات شخصی وارد می‌شود که بسیار مایل به انجام کار است و دیگری حاضر نیست. "در نهایت، هر دو نفر باید شرکت کنند."
 
اینها هفت دلیل متداول است که زوج ها به دنبال کمک رابطه هستند.
. شما از هم جدا شدید
 
پس از سال‌ها ازدواج، برخی از زوج‌ها دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند و صرفاً به عنوان هم اتاقی زندگی می‌کنند. دیوید وودسفلو، روانشناس بالینی و زوج درمانگر و موسس و مدیر مؤسسه زوج‌ها وودسفلو در آتلانتا، می‌گوید که وقوع طلاق در زمان‌های مختلف به اوج خود می‌رسد. او خاطرنشان می کند: «بالاترین موج اول در حدود هفت سال است. اوج موج دوم 21 سال است. آن طلاق دوم معمولاً یک طلاق رو به رشد است. این در مورد اجتناب است، نه مبارزه.
 
راس می‌گوید: "شنیده‌ام که زوج‌ها می‌گویند، "ما با هم یک خانواده را اداره می‌کنیم، اما هیچ ارتباط یا صمیمیتی وجود ندارد. اما هر دو آنقدر سرمان شلوغ است که مهم نیست." زمانی که مردم زندگی خود را با چیزهای دیگر پر می کنند و هر تنهایی یا نیازی را که دارند پایین می آورند. سپس اتفاقی می افتد - آنها بازنشسته می شوند یا آشیانه های خالی می شوند - و به یکدیگر نگاه می کنند و فکر می کنند، حالا ما به عنوان یک زوج کی هستیم؟
 
سالتز مشاهده می کند که زوج ها اغلب فراموش می کنند که در وهله اول چه چیزی آنها را دور هم جمع کرده است، چرا آنها عاشق شده اند. «اگر برای مدت طولانی با کسی بوده‌اید، روایت زندگی، خاطرات و تاریخی ساخته‌اید که نمی‌توانید با شخص دیگری آن را جبران کنید. زوج درمانی می تواند به احیای آن کمک کند
2. بر سر پول با هم درگیر می شوید [font=Arial]مشاوره ازدواج[/font]
پول همیشه یک موضوع بحث برانگیز برای زوج‌ها بوده است، اما نگرانی‌های دیگری را که در اواخر عمر با آن‌ها روبه‌رو هستند - مشکلات سلامتی بالقوه، سال‌های کمتر (و کمتر) قدرت کسب درآمد، نه به ذکر نرخ‌های سود بد- را افزایش دهید. فضایی برای اصطکاک مالی آماده شده است. در یک نظرسنجی هریس اینتراکتیو، 36 درصد از افراد متاهل 55 تا 64 ساله گفتند که مسائل مالی باعث مشاجره با همسران می شود.
 
تضادها ممکن است ناشی از شیوه‌های متفاوت خرج کردن یا اختلاف نظر در مورد نحوه پس‌انداز و خرج کردن دوران بازنشستگی باشد. ممکن است استرس در مورد نداشتن پول کافی یا نابرابری در نحوه مدیریت تخم مرغ لانه شما وجود داشته باشد. اد کومبز، متخصص در مشاوره زوجین و درمان مالی در متیوز، کارولینای شمالی، می‌گوید: «پول می‌تواند احساسات قوی خشم، اضطراب و حسادت را برانگیزد. آنقدر ارزش تداعی بالایی با قدرت دارد که اگر شریکی که درآمد کمتری دارد تأثیر روانی دیگری نداشته باشد، می تواند عدم تعادل در رابطه ایجاد کند
 
کومبز توضیح می‌دهد که درمان به افراد کمک می‌کند تا رابطه‌شان با پول و نحوه شکل‌دهی افکارشان را درباره خودشان و دیگران درک کنند. اغلب، نحوه نگاه و مدیریت ما به امور مالی با تجربیات گذشته مرتبط است. او از مشتریان می‌خواهد که یک شجره نامه ترسیم کنند و در مورد نحوه رسیدگی به مسائل مالی در خانواده هر یک از شریک‌ها صحبت کنند - چگونه والدین آن‌ها پول پس‌انداز کرده، خرج می‌کنند و درباره آن بحث می‌کنند. کومبز می گوید، این تمرین به آنها کمک می کند تا از رفتارهای خرج کردن خود آگاه تر شوند و "همدلی مالی بیشتری برای یکدیگر ایجاد کنند."
3. شخصی خیانت کرده است
 
یکی از رایج ترین دلایل مراجعه به زوج درمانی: تلاش برای ترمیم نقض اعتماد - به عبارتی کمتر ظریف، تقلب. انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی دریافته است که 15 درصد از زنان متاهل و 25 درصد از مردان متاهل گزارش کرده اند که رابطه خارج از ازدواج داشته اند.
اما، مطمئناً، خیانت تنها به معنای خیانت فیزیکی نیست. راس خاطرنشان می کند: "پنهان کردن چیزی و پنهان کاری یک خیانت عاطفی است." «شاید از طریق فیس بوک دوباره با یک شعله قدیمی ارتباط برقرار کنید و فکر کنید، ما تازه داریم جلو می رویم. بی ضرر است سپس، ناگهان، بیش از این است
 
چگونه تشخیص دهیم که چه زمانی از خط عبور کرده اید؟ این مشکل است. ایمی مک مانوس، یک درمانگر ازدواج و خانواده در لس آنجلس، می گوید: «خیانت برای افراد مختلف معنای زیادی دارد. "آنچه مهم است این است که شرکای یک تعریف مشترک و مورد توافق از وفاداری در رابطه خود ایجاد کنند."
 
اگر وسوسه می‌شوید که منحرف شوید، بهتر است همین الان مشاوره را امتحان کنید تا اینکه بعداً با پیامدها روبرو شوید. و اگر یکی از زوجین قبلاً رابطه داشته باشد، قطعاً راه بازگشتی وجود دارد. سالتز می‌گوید حدود یک سوم زوج‌های متاهل از یک رابطه نامشروع جان سالم به در می‌برند، اما به طور کلی، آنها کسانی هستند که برای درمان می‌روند و تمام تلاش خود را برای نجات این اتحادیه انجام می‌دهند. راس خاطرنشان می کند: در واقع، "یک رابطه عاشقانه اغلب انگیزه ای برای برخورد با چیزهایی است که سال ها از آنها اجتناب شده است."
مشکلات زناشویی، ناراحتی زوج در رختخواب
 
گتی ایماژ
4. مشاجرات غیرمولد و آزاردهنده زیادی دارید
 
همه ما راه های مختلفی برای مدیریت تعارض داریم. برخی از ما در رویارویی پیشرفت می کنیم. دیگران وقتی همه چیز گرم می شود پاشنه می چرخند. و سپس انواع منفعل-تهاجمی وجود دارد. انفجارهای بزرگ می تواند اشک و احساسات را جریحه دار کند، اما مشاجره های مکرر می تواند به همان اندازه مخرب باشد. راس می گوید: «زوج ها وارد یک حلقه تکراری می شوند. "این بحث بارها و بارها یکسان است."
 
بحث به خودی خود چیز بدی نیست. وودسفلو توضیح می‌دهد، بلکه نحوه برخورد مردم با تعارض است که می‌تواند آن را ناسالم کند. به عبارت دیگر: لزوماً این نیست که شما چه می گویید، بلکه نحوه بیان آن مهم است. او می‌گوید: «این می‌تواند انتقاد یا شکایت، ضرب و شتم یا کلمات ناخوشایند، یا توهین کلامی مانند صدا زدن یا فریاد زدن باشد».
 
زوج درمانی به شما می آموزد که چگونه اختلافات را به روشی سالم پراکنده کنید - معقولانه و محترمانه. وودسفلو می گوید که نحوه شروع گفتگو بسیار مهم است. بنابراین به جای پرتاب چیزی تحریک آمیز مانند "چرا این کار را کردی؟" لحن تشویق‌کننده‌تری را امتحان کنید، مانند «به من کمک کن تا بفهمم چرا چنین احساسی داری». ضمایر را عوض کنید، "شما" را مبادله کنید (مثلاً، شما همیشه این کار را انجام می دهید)، که طرف مقابل را در حالت دفاعی قرار می دهد، برای اول شخص (احساس می کنم شما حرف های من را نمی شنوید).
5. شما در حال عبور از یک انتقال بزرگ هستید
 [font=Arial]مشاوره ازدواج[/font]
مک مانوس می‌گوید: «حتی اگر شما و شریک زندگی‌تان خوب با هم کنار بیایید، یک تغییر بزرگ می‌تواند پویایی رابطه‌تان را متزلزل کند.» «و سبک‌های مختلف مقابله‌ای باعث ایجاد اصطکاک می‌شوند
 
این می تواند یک بیماری، بازنشستگی یا بیرون رفتن آخرین فرزندان شما باشد. سالتز می گوید: «در گذشته فرزندان شما ممکن است زمان و انرژی زیادی را اشغال کرده باشند. «سپس آن‌ها می‌روند، و اگر شما ازدواج خود را در همان سطح حفظ نکرده‌اید، ممکن است به شریک زندگی‌تان نگاه کنید و فکر کنید، نمی‌دانم شما کی هستید. حتی مطمئن نیستم که تو را دوست داشته باشم
 
پیدا کردن ناگهانی مراقبت از والدین بیمار، که می تواند بخش بزرگی از وقت و توجه شما را به خود اختصاص دهد، مجموعه ای متفاوت از چالش ها را به همراه دارد. اگر همسرتان استرس را درک نمی کند یا حمایت نمی کند، می تواند احساس ناامیدی و رنجش را برانگیزد. زوج‌درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا با بازگرداندن ارتباطی که شما و همسرتان زمانی به اشتراک گذاشته‌اید، با شرایط عادی جدید کنار بیایید.
6. شما عاشق کمبودهای زندگی هستید
در مطالعه ای که در مجله Sex & Martal Therapy منتشر شد، از 2371 نفری که اخیراً طلاق گرفته اند خواسته شد تا دلایل جدایی خود را انتخاب کنند. پاسخ شماره یک (از 47 درصد از شرکت کنندگان): فقدان عشق یا صمیمیت.
 
برای برخی، این یک زندگی جنسی ضعیف است. مک‌مانوس می‌گوید سال‌ها انجام همین کار در گونی می‌تواند لذت جنسی را کاهش دهد. "گاهی اوقات یکی از شرکای زندگی خیلی خسته است و داشتن رابطه جنسی فقط یک چیز دیگر است که باید از لیست کارها حذف شود." مسائل پزشکی، عوارض جانبی داروها و تغییرات در بدن شما، مانند یائسگی، نیز می تواند رابطه جنسی را برای برخی از زوج ها دشوار کند.
 
اما صمیمیت‌های کوچک - مانند نوک زدن گاه به گاه، گوش دادن به داستان‌های شریک زندگی‌تان و حرکات کوچک مهربانی - می‌تواند به همان اندازه برای کمک به شما و شریک زندگی‌تان برای احساس ارتباط مهم باشد. مک مانوس خاطرنشان می کند که زوج های زیادی هستند که از نظر عاطفی صمیمی و صمیمی هستند اما از نظر جنسی صمیمی نیستند. «تا زمانی که هر دوی شما از هر شرایطی که هستید راضی هستید، واقعاً مشکلی وجود ندارد. مشاوره زوجین زمانی مفید است که یکی یا هر دوی شما از سطح صمیمیت خود راضی نباشید.
 
ممکن است صحبت کردن در مورد چیزی تا این حد شخصی برای مردم دشوار باشد، اما یک درمانگر خوب می تواند به هدایت گفتگو کمک کند و باید بداند که چگونه می تواند احساس راحتی بیشتری در مورد موضوعات صمیمی داشته باشد.
7. می خواهید از طلاق اجتناب کنید یا یک طلاق دوستانه داشته باشید
 
سالتز می‌گوید: «معمولاً، اگر [یک زوج متاهل] برای درمان مراجعه کنند، به طلاق فکر کرده‌اند اما می‌خواهند ببینند که آیا ازدواج قابل نجات است یا خیر.
 
گاهی اوقات زوج ها برنامه های متفاوتی دارند. یکی می خواهد از هم جدا شود یا طلاق بگیرد و دیگری می خواهد رابطه را حفظ کند. مک مانوس می‌گوید در مواردی مانند این، «مشاوره تشخیص» می‌تواند به همسران کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند طلاق بگیرند یا اگر می‌خواهند با هم بمانند چه چیزی باید تغییر کند.
 
اگر آشکار شود که این ازدواجی نیست که می تواند کارساز باشد، درمان می تواند راهی برای ایجاد شکاف کمتر سمی باشد. راس می‌گوید: «طلاق‌های طولانی و نامرتب ارتباط زیادی با ناتوانی در رها شدن دارند. "اگر زوجی بتوانند "چگونه به اینجا رسیدیم؟" را پردازش کنند و از سرزنش یکدیگر بگذرند، می توانند به روش بزرگسالانه تر حرکت کنند که آسیب کمتری به همه افراد درگیر وارد کند
 [font=Arial]مشاوره ازدواج[/font]
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.ruсайтlacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruинфоsemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru