تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط نام نویسی کنکور کاردانی به کارشناسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبانی که متقاضی نام نویسی و شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ هستند باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده توسط سازمان سنجش پذیرش باشند. شرایطی اعم از تاریخ فارغ التحصیلی، تجانس مدارک تحصیلی، نظام وظیفه و.... برای پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته می شود.


پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی مشروط به رعایت برخی قوانین و شرایط می باشد. داوطلبان متقاضی نام نویسی باید با اطلاع از این شرایط برای ثبت نام خود اقدام کنند، در غیر این صورت قبولی و پذیرش وی دچار مشکل شده و یا لغو خواهد شد.
داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 را دارند می بایست واجد شرایط ثبت نام بوده و از تمامی شرایط عمومی، اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و شرایط مربوط به مشمولین سهمیه های رزمندگان و ایثارگران اطلاع کافی داشته باشند.
مطالعه و بررسی تمامی این موارد با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ امکان پذیر است. ما نیز در ادامه این مقاله مهم ترین بند های شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 را عنوان کرده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱
متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید پیش از اقدام به انجام انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1401 از دارا بودن شرایط تعیین شده اطمینان حاصل کنند. شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ به شرح زیر می باشد.

اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
ملتزم به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات)
عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن
عدم احراز فساد اخلاقی
عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال فعلی)
برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

داوطلبان واجد شرایط متقاضی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سال 1401 مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

[تصویر:  academy1.gif]

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱
همان طور که می دانید داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی از نظر وضعیت تحصیلی، نظام وظیفه، طرح نیروی انسانی و... در وضعیت های مختلفی قرار دارند. سازمان سنجش کشور به منظور ایجاد رقابتی سالم وضعیت های مختلف داوطلبان را بررسی کرده و تحت عنوان شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 ارائه می کند. در این قسمت بخشی از این شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم.

وضعیت تحصیلی داوطلبان

داوطلبان می بایست دارای مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی به شرط اخذ مدرک کاردانی تا تاریخ 1401/06/31 برای انتخاب رشته های تحصیلی نیمسال اول و یا در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ 1401/11/30 منحصراً برای انتخاب رشته های تحصیلی نیمسال دوم مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشند. 

داوطلبانی که مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند حق ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ در رشته های گروه پزشکی و غیر پزشکی را ندارند.

دارندگان مدارک معادل مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدارک معادل سازمان امور استخدامی کشور (که فاقد مجوز وزارت علوم هستند) به شرط ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدارک معادل، می توانند در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات و مراکز آموزش عالی و پردیس ها ثبت نام نمایند.

پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1401 در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم (شـبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی) می باشند. 

وضعیت طرح نیروی انسانی

با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته در صورت دارا بودن مدرک کاردانی مرتبط مندرج دفترچه راهنما، با رعایت شرایط زیر می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های گروه پزشکی از طریـق قبولی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، تحصیل نمایند.

لزوم گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته مشمول طرح.

دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. 

اگر داوطلبی کاردانی یکی از رشته گروه پزشکی که طرح اجباری دارند را داشته باشد بشرطی بدون انجام دوره طرح می تواند در آزمون شرکت کند که رشته انتخابی او در کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1401 دارای طرح اجباری باشد.

وضعیت نظام وظیفه:

مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت. 

وضعیت انتخاب رشته فرهنگیان:

دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش)

دارا بودن فرم « موافقت با ادامه تحصیل کارکنان » (رسمی یا پیمانی) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر اساس شـرایط مندرج در فرم موافقت بـا ادامه تحصیل کارکنان.

عدم اشتغال به تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی.

فرهنگیانی که به هر نحوی قبلاً مدرک کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و بالاتر از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی یا آزاد بصورت معادل یـا غیـر معادل دریافت نموده اند مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان نمی باشند.

این شرایط مربوط به سال گذشته می باشد و به محض اینکه تغییری در شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1401 ایجاد شود این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

به داوطلبان توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ نخست دفترچه راهنمای انتخاب رشته و ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 را دانلود و مطالعه کنند.
بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی


[تصویر:  bedonekonkoor.gif]



مشاوره انتخاب رشته متقاضیان گروه پزشکی کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱
با توجه به این که در ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی در رشته های پزشکی، شرط تجانس رشته وجود داشته و هر داوطلب تنها مجاز به شرکت در رشته های امتحانی متناسب با مدرک کاردانی خود می باشد توصیه می کنیم ضمن مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی، جدول مربوط به رشته های امتحانی و مدرک کاردانی مورد پذیرش هر رشته را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن تمامی شرایط و امکان شرکت در رشته مورد علاقه، برای پرداخت هزینه ثبت نام کاردانی به کارشناسی و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایید.

رشته امتحانی
مدرک کاردانی مورد قبول
تکنولوژی اتاق عمل
تکنسین اتاق عمل -اتاق عمل - پرستاری
بهداشت عمومی
بهداشت دهان و دندان -بهداشت عمومی - بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده - بهداشت عمومی گزایش مبارزه با بیماری ها - پرستاری دندان پزشکی - راهنمای بهداشت عمومی 
تکنولوژی پرتو شناسی 
تکنسین رادیولوژی - تکنولوژی رادیولوژی - کاردانی رادیوتراپی - رادیولوژی - رادیولوژی تشخیصی - تکنولوژی پزشکی هسته ای 
علوم ازمایشگاهی 
علوم ازمایشگاهی 
مامایی ( جنس پذیرش فقط زن ) 
کاردانی مامایی
هوشبری
پرستاری - هوشبری - تنفس درمانی ( ارزشیابی شده توسط وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی )
فوریت های پزشکی (جنس پذیزش فقط مرد)
اتاق عمل - پرستاری - هوشبری - فوریت های پزشکی 

توجه: رشته فوریت پزشکی از رشته های نیمه متمرکز می باشد که فرد در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط زیر و حد نصاب علمی در آزمون دعوت به مصاحبه می شود:

داشتن سلامت کامل جسمانی و عدم ابتلا به بیماری های مزمن، واگیر و صعب العلاج مانند دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های پیشرفته قلبی و مانند این ها.
نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی.
نداشتن تغییر شکل مادر زادی یا اکتسابی اسکلت بخصـوص اندام ها و عدم اسـتفاده ازاندام های مصنوعی.
نداشتن اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر.
داشتن قدرت تکلم طبیعـی (نداشـتن لکنـت زبـان)
داشـتن قـدرت بینـایی و شنوایی کامل
قد داوطلب نباید از 170 سانتیمتر کمتر باشد
داشتن آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت های بدنی برای امداد رسـانی سریع و صحیح
تأیید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت نام در دانشـگاه
پذیرش دانشجو به روش نیمه متمرکز و از بین معرفی شدگان سه برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت.

به داوطلبان کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام نخست مدارک لازم برای نام نویسی و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سال 1401 را آماده کرده و سپس مراحل ثبت نام را آغاز کنند.
در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

[تصویر:  1480676883_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%D8%B1.gif]



در صورت وجود ابهام در هر قسمت از شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی می توان تغییر رشته داد؟
✔️ انتخاب برخی از رشته های ارائه شده مستلزم رعایت تجانس رشته بوده و در انتخاب سایر رشته های می توان تغییر رشته داد که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است.


2- ✔️ آیا دانشجویان کاردانی هم می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنند؟
✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده، داوطلبان می توانند در صورت فارغ التحصیلی تا تاریخ معین شده در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنند.


3- ✔️ آیا با مدرک کارشناسی می توان مجدد در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرد؟
✔️ خیر، همانطور که در مقاله اشاره شده فارغ التحصیلان کارشناسی و بالاتر مجاز به ثبت نام در این مقطع نیستند.
منبع : شرایط نام نویسی کنکور کاردانی به کارشناسی
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru