تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دزدی در نوجوانان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برای بسیاری از والدین پیش آمده که فرزندشان چیزی را دزدیده باشد و چقدر این حس وحشتناک و دردناک است! دزدی در نوجوانان یکی از موارد رایج در چند سال اخیر محسوب می شود و دلایل مختلفی دارد. اینطور که بررسی ها نشان می دهد تنبیه کردن سبب می شود تا خشم و عصبانیت نوجوان بیشتر شود و شاید تبعات بدتری داشته باشد.
در ابتدا باید ریشه دزدی در نوجوانان مشخص شود و سپس به دنبال راهکار باشیم. دقت کنید که ریشه دزدی در نوجوانان به نسبت سایر افراد متفاوت است. بسیاری از نوجوانان صرفاً جهت کنجکاوی چنین کاری می کنند و این موضوع برایشان عادت می شود.

دزدی در نوجوانان
دقت کنید که در ابتدا باید تعریف از دزدی مشخص باشد. دزدی زمانی معنا پیدا می کند که فرد به حدی از توانایی ذهنی رسیده باشد که مفهوم مالکیت را درست تعریف نماید به این ترتیب رویکرد دزدی بهتر مشخص شود. یک نکته مهم دیگر این است که برداشتن وسایل دیگران در رده سنی کودکی، دزدی محسوب نمی شود اما در بین نوجوانان با توجه به رشد کامل فکری، قطعاً نوعی دزدی خواهد بود و این رویکرد سبب می شود تا دزدی ساختار متفاوتی داشته باشد. فکر می کنید دلیل دزدی در نوجوانی چیست؟
انواع دزدی در نوجوانان:
دزدی در نوجوانان مدل های متنوعی دارد، برخی از نوجوانان فقط از جیب پدر خود دزدی می کنند و برخی نیز به سراغ دزدی بیرون از منزل می روند. در صورتی که دزدی در نوجوانان تبدیل به یک باور و عادت شود به آن دزدی بیمارگونه گفته می شود و قطعاً شخص می بایست خود را برای رویایی با پلیس آماده نماید چون قانون در زمینه دزدی شرایط مختلفی را در نظر گرفته است.
دزدی بیمارگون:
دزدی بیمارگون نوع افراطی از دزدی است که شخص نمی تواند جلوی خود را بگیرد و سعی می کند تمایل شدید به دزدی داشته باشد. بارها دیده شده که نوجوانان اشیای بی ارزش را سرقت می کنند، در واقع آنها به دنبال ارزش مالی شی دزدی شده نیستند و فقط به این موضوع فکر می کنند که سرقت انجام دهند و برایشان لذتبخش است.
وسوسه دزدی:
شخصی که درگیر دزدی بیمارگون می شود، از دزدی احساس آرامش و لذت می برد و به طور کلی خود را درگیر یک چرخه باطل می کند. بررسی ها نشان می دهد که این سبک از دزدی نوعی بیماری روانی است و اگر به دقت بررسی نشود مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. اینطور که ارزیابی ها مشخص کرده است دزدی های بیمارگون حتی به خودکشی نیز کشیده می شود.
دلایل مختلفی سبب بروز دزدی در نوجوانان می شود که برخی از دلایل آشکار بوده و برخی پنهان هستند بنابراین چه خوب است که دقت و توجه زیادی در این زمینه صورت بگیرد و بررسی ها به سمتی پیش برود تا افراد بتوانند به نوجوانان خود کمک کنند.
حتما بخوانید: سیگار کشیدن نوجوانان



[تصویر:  1.gif]


علت دزدی در نوجوانان
برای درمان هر بیماری می بایست ریشه آن مشخص شود. ریشه یابی در خصوص دزدی در نوجوانان بسیار مهم است و می بایست توسط افراد متخصص صورت بگیرد.
خجالت از بیان خواسته:
یکی از مهمترین دلایلی که سبب دزدی در نوجوانان می شود، خجالت از بابت بیان خواسته است. دقت کنید که بسیاری از نوجوانان شهامت گفتن خواسته خود را ندارند و این موضوع سبب می شود تا بدون اجازه به سراغ کیف والدین خود بروند و مشکلات زیادی ایجاد نمایند. این موضوع بسیار پر اهمیت بوده و می بایست ارزیابی شود.
هیجان طلبی:
مورد دیگر از علت دزدی در نوجوانان، هیجان طلبی است. نوجوانان اغلب به دنبال هیجان هستند و در بازه سنی خاصی این موضوع بسیار مشخص است. دقت کنید که بسیاری از نوجوانان علاقه زیادی به رانندگی با سرعت دارند و این موضوع سبب می شود که احساس عجیبی در ذهن آنها ایجاد شود این رویکرد دقیقاً در مورد دزدی در نوجوانان نیز صدق می کند. از یاد نبرید که پروسه دزدی در نوجوانان رویکرد تقلیدی نیز دارد.
تقلید از دوستان:
یکی از دیگر دلایل دزدی در نوجوانان فشار همسالان و به نوعی نداشتن مهارت نه گفتن است. نوجوانان اصلاً دوست ندارند طوری رفتار کنند که ناتوان به نظر برسند این رویکرد سبب می شود تا درگیر اتفاقات نامناسبی شوند و در نهایت روی ذهنشان تاثیر بدی می گذارد.
جلب توجه:
یکی از مهمترین مواردی که سبب دزدی در نوجوانان می شود، جلب توجه است. نوجوانان از هر روشی استفاده می کنند تا جلب توجه نمایند.
[تصویر:  1636200211_%D8%AF%D8%B2%D8%AF%DB%8C%20%D...%D9%86.png]
کسب مالکیت:
کسب مالکیت از آن دسته مواردی است که در نوجوانان سبب بروز یک سری مشکلات می شود و در نهایت آینده آنها را زیر سوال می برد. اینطور که مشخص است کسب مالکیت در بین نوجوانان می بایست کنترل شده باشد وگرنه مشکلات زیادی را در بر می گیرد.
مشکلات خانوادگی:
نبود بستر درست رشد در بین نوجوانان از دیگر مواردی است که سبب دزدی شده و در نهایت به روح و روان شخص آسیب می زند.
حتما بخوانید: تحقیر نوجوان

راه های جلوگیری از دزدی کردن نوجوان
عصبانیت، داد و فریاد، تنبیه بدنی و قهر و ... هرگز راه درستی برای جلوگیری از دزدی در نوجوانان نخواهد بود بنابراین اگر می خواهید به این مشکل پایان دهید باید صبور و آگاه باشید و رفتار با نوجوان را از راه درست پیش گیرید .
صحبت کردن با فرزند:
یکی از بهترین روش هایی که سبب جلوگیری از دزدی کردن نوجوانان می شود، کلام خوش است. به او اطمینان دهید که می تواند با شما راحت باشد. به او توان مالی دهید یعنی اجازه ندهید برای هر میزان هزینه ای که مدنظر دارد به شما رو بیاندازد و به نوعی تقاضا کند طبق برنامه خاصی برای او بودجه ای در نظر بگیرید.
پیدا کردن شغل مناسب:
اجازه دهید فرزند شما به یک حرفه روی بیاورد و با درس و کتاب و کنکور او را محاصره نکنید. نوجوانان از سنین کم علاقه زیادی به درآمد زایی دارند و این رویکرد سبب می شود تا بتوانند برای رسیدن به شغل مورد نظر بهترین تصمیم را بگیرند.
کلاس های ورزشی:
کلاس های ورزشی سبب می شود که هیجان و انرژی از فرزند شما گرفته شود و به نوعی مسیر سازنده تری را پیش بگیرد. حضور در کلاس های ورزش کمک می کند تا کج روی ها کاهش یابد و اثر بخشی بی نظیری دیده شود.
با او وقت بگذرانید:
یکی از بهترین روش های جلوگیری از دزدی در نوجوانان این است که با او رفیق باشید و اجازه دهید با شما به او خوش بگذرد. دلیل دزدی در نوجوان باید کشف شود اگر ندانید که علت دزدی نوجوان چیست و فقط به فکر تنبیه باشید نتیجه نخواهید گرفت. از یاد نبرید که دزدی در نوجوانان زمینه روانی دارد و باید از مشاور کمک گرفته شود در غیر این صورت مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
نکته دیگری که باید به آن بپردازیم این است که بهتر است که جمع دوستان فرزند شما تغییر کند تا رفتارهای نامناسب به حداقل برسد. از سوی دیگر بسیار مهم است که فرزندان خود را متقاعد سازید که بهتر است در ارتباط با دوستان خود، تجدید نظر کنند.
در ادامه بخوانید: شرایط انتخاب شغل


[تصویر:  koodakmosahab.png]




سوالات متداول

1- ✔️ انواع دزدی در نوجوانان چیست؟
✔️ دزدی در نوجوانان مدل های متنوعی دارد، برخی از نوجوانان فقط از جیب پدر خود دزدی می کنند که در متن مقاله شرح داده شده است.


2- ✔️ علت دزدی در نوجوانان چیست؟
✔️ ریشه یابی در خصوص دزدی در نوجوانان بسیار مهم است که در متن مقاله به طور کامل علت احتمالی آن توضیح داده شده است.


3- ✔️ راه های جلوگیری از دزدی کردن نوجوان چیست؟
✔️ اگر می خواهید به این مشکل پایان دهید باید صبور و آگاه باشید و رفتار با نوجوان را از راه درست پیش گیرید که در متن مقاله مطرح شده است.
منبع : دزدی در نوجوانان
خب اگه این کار و نکنه چگونه پولدار شویم؟
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт