تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این مقاله به بررسی دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها می پردازیم .


یکی از قراردادهای بیان شده در قانون قرارداد اجاره است که این قرارداد به دلیل پیچیدگی باعث بروز چالش ها و مشکلات متعددی بین طرفین شده است به طرفین قرارداد اجاره موجر و مستاجر می گویند که هریک در قبال هم حقوق و تکالیفی دارند از جمله تکالیف مستاجر پرداخت اجاره بها در موعد تعیین شده در قرارداد اجاره است که مستاجر مکلف به پرداخت آن می باشد و در صورت عدم پرداخت اجاره بها موجر حق دارد این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری نماید و دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها را به دادگاه ارائه نماید ، ارائه دادخواست لازمه شروع دادرسی است که تنظیم و نحوه نگارش آن بسیار مهم و تخصصی می باشد به دلیل انکه چیزی که در دادخواست می نویسند و خواسته شما در تمام جلسات دادرسی مورد بررسی قرار می گیرد . در این مقاله به بررسی دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها و نحوه نگارش و تنظیم دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها می پردازیم . 


دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها
در ذیل نمونه برگه دادخواستی که برای دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها می باشد قرار داده ایم :

[تصویر:  1559392794_%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%8...D8%AA..png]


نحوه نوشتن و تنظیم دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها
 نحوه نوشتن و تنظیم دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید . 
خواهان : ...... ( نام و مشخصات موجر یا مالک )
خوانده : .......... ( نام و مشخصات مستاجر )
وکیل یا نماینده قانونی : ........ ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی و مشخصات وکیل نوشته می شود ) 
خواسته یا موضوع و بهای آن :  تقاضای تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها ( عدم پرداخت اجاره بها )
دلایل و منضمات دادخواست : 1 – فتوکپی مصدق سند اجاره ( رسمی یا عادی )  2 – کپی مصدق سند مالکیت 3 – فتوکپی مصدق اظهارنامه های ابلاغ شده به خوانده 4 فتو کپی مصدق اخطاریه های ابلاغ شده به خوانده یا 4 – فتوکپی مصدق اخطاریه های ابلاغ شده به خوانده 
شرح دادخواست : 
سلام با احترام به استحضار می رساند : 
سلام علیکم با احترام به استحضار می رساند : 1 - اینجانب خواهان ... ( یا اینجانبان ) مالک شش دانگ پلاک ثبتی ... واقع در ... هستم ( هستیم ) که فتوکپی مصدق سند مالکیت ملک مذکور تقدیم شده است . 2 – قسمتی از ملک مذکور که به صورت یک دستگاه آپارتمان ( یک باب مغازه ) است به موجب سند عادی مورخ ... ( سند رسمی شماره ... مورخ ... تنظیمی در دفتر اسناد رسمی شماره ... شهرستان .... به خوانده محترم اجاره داده شده است و فتوکپی مصدق سند اجاره نیز ضمیمه است . 3 – نظر به این که خوانده دعوی ظرف یک سال سه بار با ابلاغ اظهارنامه ( در مورد اسناد رسمی – اخطاریه دفترخانه ) اجاره بها را پرداخت نکرده است و به این ترتیب مکرر مرتکب تخلف در تاخیر پرداخت اجاره بها شده است . مستندا به تبصره 1 ماده 14 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 رسیدگی و صدور حکم تخلیه با احتساب کلیه خسارات قانونی از محضر عالی استدعا می شود .


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها پاسخ دهند .
منبع : دادخواست تخلیه به علت تاخیر در پرداخت اجاره بها