تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تغییر آدرس مرسوله پستی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امکان تغییر آدرس مرسوله پستی، در صورت داشتن شرایط خاص برای مشتریان شرکت ملی پست جهت عوض کردن آدرس گیرنده و فرستنده وجود دارد؛ همچنین، پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی، از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی نیز، برای متقاضیان امکان پذیر می باشد.


شرکت ملی پست، برای ارسال مرسوله های پستی، به اطلاعات کامل فرستنده و گیرنده نیاز دارد. به همین منظور، لازم است که اشخاص، برای ارسال مرسوله پستی، دقت لازم را برای وارد کردن آدرس مرسوله پستی به کار گیرند، تا مشکلی برای مرسوله ارسالی آن ها رخ ندهد.
 اما در بعضی از مواقع، ممکن است که فرد ارسال کننده مرسوله پستی، آدرس مربوط به فرد فرستنده و فرد گیرنده را به اشتباه ثبت کرده باشد و در این زمان، نیاز به عوض کردن آدرس مرسوله داشته باشد. حال این سوال برای افراد پیش می آید که آیا امکان تغییر آدرس پستی وجود دارد یا خیر؟
در ادامه، برای راهنمایی بیشتر در رابطه با تغییر آدرس مرسوله مشتریان شرکت ملی پست، نحوه تغییر آدرس مرسوله پستی و همچنین، پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی مطالبی آورده شده است.


نحوه تغییر آدرس مرسوله پستی
برای ارسال یک مرسوله پستی، لازم است که اشخاص، اطلاعات خاصی مانند، اطلاعات فرد گیرنده و فرد فرستنده را وارد نمایند. نوشتن اطلاعات دقیق فرد فرستنده و گیرنده، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که آدرس فرد گیرنده، دقیقا همان آدرسی است که مرسوله، به آن جا تحویل داده می شود و آدرس فرد فرستنده نیز، دقیقا همان آدرسی است که در صورت برگشت مرسوله، مرسوله پستی به آن جا تحویل داده می شود.

بنابراین، لازم است که افراد، برای ارسال یک مرسوله پستی، مخصوصا برای وارد کردن آدرس گیرنده و فرستنده، دقت کافی داشته باشند؛ اما به هر حال، در بعضی از اوقات، ممکن است که اشخاص، آدرس گیرنده و یا آدرس فرستنده را به اشتباه در مرسوله پستی خود، درج کرده باشند و همین موضوع باعث شود که بخواهند آدرس مرسوله پستی خود را تغییر دهند؛ اما آیا واقعا امکان تغییر آدرس مرسوله پستی وجود دارد؟

به طور کلی، با توجه به اینکه آدرس گیرنده و فرستنده، در زمان ارسال مرسوله پستی در سایت شرکت ملی پست، ثبت می شود و به آن، کد مرسوله تعلق می گیرد، امکان تغییر آدرس مرسوله پستی، پس از ارسال یک مرسوله پستی، وجود ندارد. بنابراین، در صورتی که پس از ارسال یک مرسوله پستی، متوجه شدید به اشتباه آدرس مرسوله پستی خود را وارد کردید، نمی توانید به صورت حضوری و حتی غیر حضوری، آدرس مرسوله پستی خود را تغییر دهید.
البته در صورتی که مرسوله پستی شما، هنوز از سوی دفاتر خدماتی و یا مراکز توزیع شرکت ملی پست، برای فرد گیرنده ارسال نشده باشد، شما می توانید بر اساس شرایط خاصی و در صورت همکاری مراکز توزیع و دفاتر خدماتی، آدرس مرسوله خود را تغییر دهید؛ اما پس از ارسال مرسوله پستی، به هیچ وجه امکان عوض کردن آدرس مرسوله وجود نخواهد داشت.

حتما بخوانید: نرسیدن مرسوله پستی

پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی
همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، امکان تغییر آدرس مرسوله پستی، پس از ارسال یک مرسوله پستی وجود ندارد؛ چرا که شرکت ملی پست، تمامی اطلاعات مرسوله های پستی را به صورت سیستمی ثبت می کند و امکان تغییر اطلاعات، در سیستم ثبت شده یک مرسوله پستی، وجود ندارد.
البته تحت شرایط خاص، امکان تغییر آدرس برای یک مرسوله پستی، وجود دارد. آن هم در صورتی است که دفاتر خدماتی و یا مراکز توزیع مرسوله پستی با اشخاص، همکاری لازم را داشته باشند و شخص متقاضی برای عوض کردن آدرس مرسوله پستی خود، خیلی زود و قبل از ارسال مرسوله به مراکز توزیع مرسوله پستی، اقدام کند.

با توجه به اینکه امکان پیگیری مرسوله پستی، از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست وجود دارد، افراد می توانند با ورود به سایت tracking.post.ir، مراحل رهگیری مرسوله پستی خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در این سامانه، امکان پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی هم وجود دارد؛ چرا که تمامی جزئیات مربوط به آدرس فرد گیرنده و آدرس فرد فرستنده در این سامانه، درج می شوند و افراد می توانند از طریق این سامانه، جزئیات وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنند.

در صورتی که قبل از زمان ارسال بسته، موفق به عوض کردن آدرس مرسوله پستی نشدید، می توانید پس از ورود مرسوله پستی، به مرکز توزیع شهر محل سکونت شما، به آن مرکز توزیع شرکت ملی پست، مراجعه نمایید و در صورت نیاز، اقدام به دریافت مرسوله پستی، با ارائه کارت شناسایی و مدارک هویتی خود، کنید.
همچنین، می توانید درخواست تغییر آدرس برای ارسال مرسوله پستی، به یک مکان دیگر را در آن مرکز ثبت نمایید. در غیر این صورت، مرسوله پستی شما، دقیقا به همان آدرسی که از سوی شما درج شده است، ارسال می شود و مشکل تحویل اشتباه مرسوله پستی، برای شما رخ خواهد داد.

در ادامه بخوانید: سامانه ثبت و پیگیری شکایات پست

[تصویر:  instagram.gif]



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تغییر آدرس مرسوله پستی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تغییر آدرس مرسوله پستی پاسخ دهند.
سوالات متداول

1- ✔️آیا امکان تغییر آدرس مرسوله پستی وجود دارد؟
✔️امکان تغییر آدرس مرسوله پستی در شرایط خاص برای مشتریان شرکت ملی پست وجود دارد که در متن مقاله نیز به این مورد اشاره شده است.

2- ✔️نحوه تغییر آدرس مرسوله پستی به چه صورت می باشد؟
✔️برای تغییر آدرس مرسوله پستی می بایست پیش از ارسال مرسوله به مراکز توزیع پستی مراجعه نمود که در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

3- ✔️برای پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی چطور می توان اقدام کرد؟
✔️برای پیگیری تغییر آدرس مرسوله پستی می توان از سامانه پیگیری مرسولات پستی اقدام نمود که در متن مقاله توضیحات کامل آورده شده است.
منبع : تغییر آدرس مرسوله پستی
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting