تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 ممکن است به دلیل تغییر شرایط و امکانات مدارس نسبت به سال های گذشته کمی بیشتر یا کمتر شود. معمولا ظرفیت پذیرش و تعداد قبولی های مدارس نمونه دولتی استان ها همزمان با آغاز شدن مهلت ثبت نام این آزمون این مدارس اعلام می شود.


با توجه به اینکه مدارس نمونه دولتی از جهت سطح آموزشی و ارائه خدمات رفاهی، پژوهشی و ... به دانش آموزان بهتر از مدارس عادی دولتی هستند؛ هر ساله دانش آموزان زیادی در پایه نهم علاقه مند به شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی و ثبت نام در این مدارس هستند.
با توجه به رقابت بسیار زیاد دانش آموزان پایه نهم در هر یک از استان های کشور برای ثبت نام و قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، لازم است که افراد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی مطلع باشند و بسته به ظرفیت مدرسه تلاش خود را بیشتر کنند.
لذا به منظور اطلاع رسانی هر چه دقیق تر به داوطلبان آزمون نمونه دولتی سال جاری در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در هر یک از استان های کشور و رشته های مختلف آشنا کنیم.

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402
در حال حاضر طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ فقط برای پایه نهم به دهم برگزار می شود و دانش آموزان پایه ششم از شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی برای ثبت نام در این مدارس معاف شده اند.

مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم در هر یک از استان های کشور وجود دارند؛ اما تفاوتی که میان این مدارس وجود دارد باعث شده است که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در هر یک از استان های کشور و هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت باشد.

در واقع، با توجه به اینکه دانش آموزان همزمان با ورود به مقطع متوسطه دوم می بایست انتخاب رشته خود را انجام دهند و مدارس نیز به صورت محدود فقط بعضی از رشته ها را ارائه می کنند، لازم است که دانش آموزان از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در استان و رشته های تحصیلی دبیرستان مورد علاقه خودشان مطلع باشند.

هر ساله با توجه به ظرفیت های مورد نیاز مدارس و امکانات هر یک از مدارس ممکن است که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی متفاوت باشد و به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که کدام مدارس ظرفیت بیشتری برای دانش آموزان دارند. همچنین، وزارت آموزش و پرورش امکان مشاهده ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی را در دفترچه های راهنمای ثبت نام این آزمون فراهم نکرده است، اما در زمان ثبت نام سال 1401 - 1402 و تایید مدرسه دانش آموز ظرفیت مورد پذیرش نیز نمایش داده می شود.

لذا دانش آموزان می بایست بدون اطلاع از ظرفیت های مدارس، دقت کافی برای درس خواندن و مطالعه منابع آزمون نمونه دولتی داشته باشند و با زدن تست های متنوع و فراوان آمادگی لازم را جهت شرکت در آزمون نمونه دولتی پایه نهم کسب کنند تا بتوانند با یک رتبه عالی در هر یک از مدارس نمونه دولتی کشور ثبت نام کنند.

علاقه مندان واجد شرایطی که قصد ثبت نام و قبولی در مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات محتوای این آزمون و بهترین راهکارها برای داشتن برنامه ریزی درسی صحیح مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

[تصویر:  academy1.gif]

زمان اعلام ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402
بسیاری از دانش آموزان پایه نهم برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ علاقه مند هستند که لیست ظرفیت های پذیرش مدارس نمونه دولتی را مشاهده کنند تا بر اساس هدف خودشان تلاش کمتر و یا بیشتری داشته باشند؛ اما واقعیت این چنین است که در زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی در دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس نمونه دولتی امکان مشاهده ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی وجود ندارد.

به همین خاطر بهتر است که دانش آموزان برای داشتن عملکرد عالی خودشان بدون در نظر داشتن ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، تلاش زیادی برای گرفتن بهترین نمره از آزمون نمونه دولتی بکنند؛ اما نکته ای که برای زمان اعلام ظرفیت های پذیرش مدارس نمونه دولتی وجود دارد این است که معمولا دانش آموزان پایه نهم می توانند در هنگام ثبت نام در سایت، ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی استان محل سکونت خود را مشاهده کنند.

ظرفیت این مدارس بسته به نوع امکانات آموزشی، نوع رشته انتخابی دانش آموزان و ... در هر سال متفاوت است؛ اما دانش آموزان می توانند ظرفیت پذیرش این مدارس را در همان سال در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی مشاهده کنند. معمولا در مرحله ای که دانش آموزان می خواند مدرسه مورد نظر را تایید کنند ظرفیت پذیرش سال جاری به داوطلب نمایش داده می شود.

لازم به ذکر است که در بعضی از دفترچه های راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم در بعضی از استان ها، امکان مشاهده ظرفیت رشته های تحصیلی و تعداد کلاس های مدارس در هر یک از رشته های تحصیلی وجود دارد. به طور مثال در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان تهران امکان مشاهده تعداد کلاس های هر مدرسه وجود دارد؛ اما هیچ صحبتی در رابطه با تعداد دقیق دانش آموزان در این مدارس نشده است.

با توجه به شهریه پرداز بودن مدارس نمونه دولتی به داوطلبان متقاضی پذیرش این مدارس توصیه می شود که پیش از شرکت در این آزمون و ثبت نام نهایی نخست شهریه مصوب این مدارس را بررسی کرده و در صورت همخوانی آن با ملاک های تعیین شده برای ثبت نام خود اقدام کنند.
حتما بخوانید: شهریه مدارس نمونه دولتی


[تصویر:  madares.gif]



مشاوره ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402
در سال های اخیر رقابت برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی بسیار افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده که دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نیاز به تلاش بیشتری برای کسب بهترین رتبه و تراز در آزمون نمونه دولتی داشته باشند. آزمون مدارس نمونه دولتی فقط برای پایه نهم برگزار می شود و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی بسته به نوع رشته انتخابی دانش آموزان، امکانات آن مدرسه و شرایط کلی مدرسه متفاوت است.

هر چه ظرفیت پذیرش در یک مدرسه نمونه دولتی بیشتر باشد، دانش آموزان شانس قبولی بیشتری در آن مدرسه دارند، اما هر چه ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی کمتر باشد، رقابت میان دانش آموزان برای قبولی در آن مدرسه زیاد می شود و در عین حال شانس قبولی در مدرسه نیز کاهش پیدا می کند.

البته برای تعیین شانس قبولی در مدارس نمونه دولتی، یک سری معیارهای دیگر نیز مهم است. به طور مثال نوع امکانات آموزشی و رفاهی مدارس و پرطرفدار بودن یک مدرسه در میزان رقابت دانش آموزان بسیار تاثیر دارد. داوطلبان باید در نظر گیری تمام این فاکتورها خود را آماده کنند و در زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در جلسه امتحان حاضر شوند.

بنابراین، به طور کلی توصیه می شود که دانش آموزان بدون در نظر داشتن ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، مطالعه کافی جهت شرکت در آزمون نمونه دولتی داشته باشند و با آمادگی کامل در جلسه این آزمون شرکت کنند. بدیهی است که در استان های پرتقاضا مانند استان تهران، رقابت بیشتری میان دانش آموزان پایه نهم جهت شرکت در آزمون نمونه دولتی پایه نهم وجود دارد و دانش آموزان باید تلاش بیشتری جهت قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی این استان ها کنند.

داوطلبان می توانند برای داشتن مطالعه ای بهینه و مدون نخست نمونه سوالات آزمون های نمونه دولتی سال های گذشته را نیز بررسی کنند تا با تمرکز بر مباحث پر تکرار در این آزمون موفق شوند.
در ادامه بخوانید: نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی

[تصویر:  1480676883_%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%8...%DB%8C.gif]



اگر پس از مطالعه مقاله ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402 سوالی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی سال جاری دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات خود را ازایشان دریافت کنید.


سوالات متداول

1- ✔️ آیا ظرفیت پذیرش همه مدارس نمونه دولتی یکسان است؟
✔️ خیر، همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده، ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی با هم متفاوت است.


2- ✔️ ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی را از چه طریقی می توان مشاهده کرد؟
✔️ ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در زمان ثبت نام و در فرم نام نویسی نمایش داده می شود که توضیحات بیشتر در این خصوص در این مقاله ارائه شده است.


3- ✔️ ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر رشته چقدر هست؟
✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده، ظرفیت پذیرش هر یک از رشته های مدارس نمونه دولتی با توجه به شرایط و امکانات هر مدرسه متفاوت است.
منبع : ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru