تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درباره خواص مریم گلی چه می دانید؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Times New Roman]گیاهان از زمانهای قدیم به دلیل کاربردهای متنوع در آشپزی و همچنین ارزش دارویی ارزشمند بوده‌اند. اکثر آنها بخش مهمی از رژیم غذایی ما را تشکیل میدهند. مریم گلی یکی از این گیاهان است که از دوران روم باستان شناخته شده است.

این گیاه به طور خاص در شام سنتی شکرگزاری که در فصل پاییز میزبانی میشد،به کار میرفت. مریم گلی، اساساً یک گیاه همیشه سبز چند ساله متعلق به خانواده نعناع همراه با گیاهانی مانند پونه کوهی، رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن است. بومی مدیترانه و جنوب شرقی اروپا است. نام علمی خود را از کلمه لاتین salvere به معنای "نجات" گرفته شده است.
محبوبیت مریم گلی را می توان به راحتی از این واقعیت منعکس کرد که در زمان های قدیم، چینی ها سه عدد برگ چای را با هلندی ها مبادله می کردند، برای یک عدد برگ مریم گلی. مریم گلی در شرایطی مانند سوء هاضمه، گاز معده، افسردگی و مشکلات یائسگی به دلیل مواد مغذی موجود در آن یک موهبت است. برگ مریم گلی مانند سایر سبزیجات منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است.
خواص شگفت‌انگیز سلامتی این گیاه افسانه‌ای برای سلامت کل بدن، سلامت و زیبایی پوست و تقویت و تغذیه مو، آن را به یکی از اصلی‌ترین داروهای سنتی اروپایی و چینی تبدیل کرده است. علاوه بر این، به دلیل رایحه دلپذیر منحصر به فرد، به عنوان عطر در ساخت صابون ها و لوازم آرایشی استفاده می شود. در تمام طول سال به صورت تازه، خشک و پودری موجود است.

https://dermisteb.com/?s=%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D9%88&post_type=product
[/font]

[تصویر:  b65b5111e322a793.jpg]