تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تقویت هوش نوزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تقریبا می توان گفت همه والدین مایلند تا نوزادانی باهوش داشته باشند. اما آیا میدانید چگونه می توان به تقویت هوش نوزاد کمک کرد؟ قطعا به خوبی می دانید که تربیت و پرورش فرزند، از همان بدو تولد آغاز می شود.
دیگر هیچ پدر و مادری در این دوره و زمانه منتظر بزرگ شدن و سپس تربیت کردن فرزند خود نیست. بلکه از همان دوران نوزادی برای تقویت هوش کودک و همچنین شکوفایی استعدادهایش تلاش می کنند. اگر این موضوع دغدغه ذهنی شما نیز هست، مطالعه این بخش را از دست ندهید. ما در این بخش به بررسی راه های تقویت هوش نوزاد و فواید آن اشاره می کنیم.

ویژگی نوزاد باهوش
آیا میدانید نوزاد باهوش چه ویژگی هایی دارد؟ قطعا این موضوع در ذهن شما نقش بسته است که نوزاد هیچ کار خاصی انجام نمی دهد تا هوش او مشخص شود. اما باید بگوییم هوش بالا فقط مختص حل مسائل ریاضی نیست؛ بلکه در هر سن و سالی به یک نوع خودش را نشان می دهد. و اما ببینیم که ویژگی هوش بالا در نوزادان چیست و آیا باید از راه های تقویت هوش نوزاد استفاده کرد یا خیر؟
به خوبی ارتباط برقرار می کنند
یکی از اصلی ترین ویژگی های نوزاد باهوش این است که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می کند. نوزادانی که هوش و ذکاوت بالایی دارند، معمولا می خواهند تا با دیگران ارتباط بیشتری برقرار کنند. به همین علت اگر شما با آنها صحبت کنید، با دقت زیاد به حرف های شما گوش می دهند. این یکی از نشانه های هوش بالای فرزند شماست که شما می توانید با استفاده از راه های تقویت هوش نوزاد، نسبت به افزایش هوش نوزاد خود اقدام کنید.
مکالمه را زود شروع می کنند
از دیگر نشانه های نوزادان باهوش این است که به سرعت برای مکالمه تلاش می کنند. منظور از مکالمه بیان صحیح کلمات نیست؛ بلکه تقلا و تلاش برای حرف زدن است. نوزادانی که هوش بالایی دارند، به سرعت می خواهند حرف بزنند. آنها این کار را از ارتباطی که با بزرگترها برقرار می کنند، می آموزند.
عاشق بازی و سرگرمی هستند
نوزادانی که هوش بالایی دارند، آرام و قرار ندارند. آنها دائما دوست دارند بازی کنند و یا به سرگرمی های مختلف علاقه زیادی نشان می دهند. نوزادان باهوش معمولا نسبت به تنوع بازی و سرگرمی علاقه بسیار زیادی نشان می دهند.
خواب سبکی دارند
نوزادان باهوش خواب راحتی ندارند. ممکن است این موضوع برای والدین به شدت دردسرساز شود اما آنها به دلیل هوش بالایی که دارند، خواب بسیار سبکی دارند. ممکن است با سختی زیاد آنها را بخوابانید اما با کوچکترین صدایی از خواب بیدار شوند و برای خوابیدن مجدد مقاومت کنند.
حتما بخوانید: ویژگی کودکان تیزهوش



[تصویر:  1.gif]


راه های تقویت هوش نوزاد
برای تقویت هوش نوزاد شما باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید. کمک گرفتن از این نکات باعث می شود تا شما بتوانید با نیازهای نوزادتان آشنا شوید و به پرورش و تقویت مهارت های او بپردازید. در ادامه به بررسی چند راهکار موثر برای تقویت هوش نوزاد می پردازیم.
1برایش کتاب بخوانید
شاید برایتان جالب باشد اما کتابخوانی برای کودک حتی در دوران نوزادی نیز توصیه می شود. اصطلاح ز گهواره تا گور دانش بجوی یک سند بسیار معتبر در این رابطه است. زمانی که شما از همان دوران نوزادی برای فرزندتان کتاب بخوانید، در واقع ذهن و هوش او را بیدار می کنید. این موضوع تاثیر بسیار مثبتی در افزایش و تقویت هوش نوزاد دارد.
2نوزاد را ماساژ دهید
یکی دیگر از راه های تقویت هوش نوزاد این است که او را ماساژ دهید. شاید با خود بگویید ماساژ چه ارتباطی به تقویت هوش و حافظه دارد؟! اما طبق ادعای محققان و دانشمندان ماساژ نوزاد باعث تقویت و رشد ذهنی و جسمی او می شود. بهتر است روزی یک الی دو بار به آرامی نوزادتان را ماساژ دهید.
[تصویر:  1635670964_%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%A...%D8%AF.png]
3برای او بازی های لمسی در نظر بگیرید.
زمانی که شما با نوزادتان بازی های لمسی انجام دهید، او را با اندام ها ی بدنش و همچنین احساسات مختلف آشنا می کنید. به طور مثال ممکن است با لمس کف پای نوزاد، او قلقلکش بیاید. بنابراین می تواند حس قلقلک را به خوبی درک کند. همچنین شما می توانید اسباب بازی هایی که جنس های مختلفی دارند را به نوزاد خود بدهید تا تفاوت آنها را با یکدیگر بشناسد.
به طور مثال اگر نوزاد یکی از عروسک های نرم و ژله ای را در دهانش بگذارد، می تواند این اسباب بازی را در دهانش نگه دارد. اما اسباب بازی مثل عروسک های مو دار و یا عروسک های سفتی که خاصیت ارتجاعی ندارند را نمی تواند در دهانش بگذارد. به همین علت با اجسام مختلف از طریق لمس کردن آشنا می شود.
حتما بخوانید: بی خوابی نوزاد

فواید تقویت هوش نوزاد
حال که با ویژگی های نوزاد باهوش و همچنین راه های تقویت هوش نوزاد آشنا شدید، بهتر است تا در اینجا به شما بگوییم اصلا تقویت هوش نوزاد چه فایده ای دارد؟ و چرا باید این کار را انجام داد؟ به مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید.
موفقیت در تحصیل و امور مربوط به یادگیری
یکی از اصلی ترین مزایای تقویت هوش نوزاد این است که در آینده این آی کیو بالا باعث موفقیت در تحصیل برای او می شود. قطعا شما هم برای آینده نوزاد خود برنامه های آموزشی زیادی را در نظر گرفته اید و دوست دارید تا فرزندتان همیشه در سطح خودش بهترین باشد. بنابراین باید بگوییم کودکانی که از دوران نوزادی مهارت هایشان تقویت شده و روی افزایش هوش و استعدادشان کار شده است، در تحصیلات و یادگیری موفق تر هستند.
برخورداری از سلامت روان
کودکانی که ذهنشان از دوران نوزادی بیشتر درگیر آموزش و یادگیری بوده است، از سلامت روان بیشتر و بالاتری برخوردار هستند. این کودکان کمتر به بیماری های روحی و روانی و همچنین افسردگی مبتلا می شوند و بیشتر از ذهنشان برای یادگیری استفاده می کنند.
کنترل بهتر روی احساسات منفی و خشم
ار دیگر مزایای تقویت هوش نوزاد این است که در آینده کنترل بهتری روی احساسات منفی خود مانند خشم، عصبانیت، نفرت و... دارند. معمولا کودکانی که هوش آنها در دوران نوزادی تقویت شده است، به خوبی می توانند احساسات منفی خود را مهار کنند. و این یک مزیت بزرگ است که در آینده باعث موفقیت در روابطشان می شود.
موفقیت در زندگی فردی
به طور کلی تقویت هوش نوزاد در آینده بازتاب های خودش را نشان می دهد. یکی دیگر از مزایای این کار، موفقیت در زندگی فردی است. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که از دوران نوزادی شان به خوبی استعدادها و مهارت هایشان کشف شده در زندگی فردی خود افراد موفق تری هستند.
در ادامه بخوانید: توقف گریه کودک


[تصویر:  koodakmosahab.png]




سوالات متداول

1- ✔️ ویژگی نوزاد باهوش چیست؟
✔️ هوش بالا فقط مختص حل مسائل ریاضی نیست؛ بلکه در هر سن و سالی به یک نوع خودش را نشان می دهد که در متن مقاله ویزگی نوزادان باهوش مطرح شده است.


2- ✔️ راه های تقویت هوش نوزاد چیست؟
✔️ برای تقویت هوش نوزاد شما باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- ✔️ فواید تقویت هوش نوزاد چیست؟
✔️ تقویت هوش نوزاد از راه های درست منجر به موفقیت او در حوزه های مختلف زندگی از جمله تحصیل شده که در متن مقاله شرح داده شده است.
منبع : تقویت هوش نوزاد
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоlactogenicfactor.ruинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоhttp://selectivediffuser.ruинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо