تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دلایل ریزش مو بعد از زایمان چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Times New Roman]ریزش مو در مرحله بارداری در مقایسه با دوران بعد از زایمان بسیار کمتر است. معمولا در دوران بارداری سطح استروژن، در بدن مادر بالا است. این امر باعث تقویت موها شده و معمولا مادران در طول دوران بارداری، موهای درخشان و ضخیمی دارند. همچنین در دوران بارداری گردش خون بدن بالا است و خون رسانی به اندام های بدن به خوبی انجام می شود. اما بعد از بارداری، میزان هورمون استروژن به حالت طبیعی برگشته، در نتیجه چرخه مو از مرحله استراحت خارج شده و منجر به ریزش موها می شود. مرحله ریزش مو معمولا سه تا شش ماه بعد از زایمان ادامه می یابد. با این حال ممکن است که برخی عوامل خارجی نیز در ریزش مو دخیل باشند. به عنوان مثال کم خوابی و استرس های پس از زایمان ممکن است فرآیند ریزش موها را تشدید کند.
البته جای نگرانی نیست. زیرا با مراقبت و پیگیری درمان می توانید تا حدود زیادی از مشکل ریزش مو بعد از بارداری جلوگیری کرده و یا آن را کاهش دهید.
توصیه ها
• معمولا این ریزش مو با رشد طبیعی موها جبران میشود
• از دستکاری موها تا حد ممکن خودداری شود و از برس نرم برای شانه کردن استفاده گردد.
• موها را با ملایمت شامپو کرده وبرای خشک کردن، موها با یک حوله خشک بسته شود از کشیدن یا فشار بیش از حد هنگام خشک کردن خودداری شود.
• از رژیم غذایی مناسب و همراه با ویتامین ها و پروتئین کافی یا مکمل های ویژه دوران پس از زایمان و شیردهی استفاده شود.

https://dermisteb.com/product/%da%a9%d9%88%da%a9%d8%aa%d9%84-%d8%b6%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88-%d9%88%db%8c%d9%88%d9%86%d8%b3%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7/
[/font]

[تصویر:  c237d258a6c327d4.jpg]