تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین زمان جمع بندی کنکور سراسری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
داوطلبا برای آمادگی بیشتر در کنکور سراسری و مرور مطالب خونده شده باید در زمان های جمع بندی کنکور سراسری که شامل جمع بندی دروس پایه، دروس نیم سال اول و نیم سال دوم میشه طبق یک برنامه ریزی مشخص مباحث خونده شده رو دوباره مطالعه کنن.


زمان جمع بندی کنکور یعنی زمانی که دیگه فرصت یاد گرفتن نیست و فقط زمان مرور نکات مهم و کلیدی در کنکوره. حالا سوالی که ممکنه برای شما و خیلی از دانش آموزای دیگه هم پیش بیاد اینه که این زمان جمع بندی کی میرسه و باید چطور انجام بشه؟ بهترین روش برای جمع بندی چه روشیه؟ و از این دست سوالات.
روش های جمع بندی کنکور زیاده و از طرفی هم این روش ها می تونه پاسخگوی نیاز دانش آموز با توجه به سطح اطلاعات و معلوماتی که داره، باشه. یعنی ممکنه یک دانش آموز از ابتدای شروع تحصیلی تا آخرش خیلی قوی کار کرده باشه و به همین دلیل هم سطح علمی بالایی داشته باشه و یک دانش آموز دیگه دقیقا برعکس باشه. هر کدوم از روش های جمع بندی واسه قشر خاصی می تونه کارگشا باشه.
حالا کل این مقاله رو با ما باشید تا در رابطه با زمان جمع بندی کنکور و دیگر اطلاعات راجع به این مسئله، بیشتر با هم گفتگو کنیم.

بهترین زمان جمع بندی دروس پایه
دروس پایه و اساسی مهمترین بخش رو در سوالات کنکور سراسری به خودشون اختصاص میدن و بنابراین لازمه که هم نوع جمع بندی تون و هم زمان جمع بندی کنکور در دروس پایه هر دو، بهترین حالت ممکن باشه. همونطور که گفتیم این مرحله یکی از مهمترین مراحل قبل از کنکور هست و اگر به نحو عالی و در موقعیت زمانی مشخص این کار صورت بگیره، شما مطمئن باشین که تا هفته منتهی به برگزاری کنکور، تمام و کمال تونستین تمام درس هاتون رو جمع بندی کنین.
برای دروس پایه، بهترین زمان جمع بندی کنکور، در تعطیلات عیده. در این زمان دو هفته ای شما می‌تونین همه دروس پایه دهم و یازدهم (سال دوم و سوم دبیرستان نظام قدیم) رو به طور کامل مرور کنید، البته یک شرط داره و اونم این که اگر در پایه دوازدهم یعنی سال آخر هستین، تمام دروس پایه نیمسال اولتون رو قبلا خونده باشین.
قبلا هم گفته بودیم که جمع بندی یعنی مرور نه اینکه تازه شروع به خوندن مطالب و یادگیری کنین! این کارها رو قبلا در حین سال تحصیلی و در تعطیلات تابستون باید انجام میدادین.
اگه یک جمع بندی درست و حسابی نداشته باشین، شک نکنید تا زمان برگزاری کنکور سراسری، بعضی چیزا رو فراموش می کنین. علاوه بر اینکه زمان جمع بندی کنکور خیلی مهمه، تکنیک مرور و جمع بندی هم مهمه! با استفاده از یک روش خوب در کوتاه ترین زمان ممکن می تونین اطلاعاتی که قبلا وارد حافظه تون کردین رو دوباره بازیابی کنین.
بیشتر بخوانید: روش های جمع بندی کنکور



[تصویر:  1480618076.gif]


بهترین زمان جمع بندی دروس نیم سال اول
شمایی که در سال آخر دبیرستان هستین، باید درس هاتون رو اصولی تر بخونین و بدونین که جمع بندی دروس نیمسال اول، برای شما خیلی مهمه و نباید زمان اون رو از دست بدین. به طوری که اگه جمع بندی مطالب نیمسال اول به خوبی انجام بشه در رتبه کنکور شما می تونه تاثیر مهمی بذاره.
شما باید بدونین که حتی زمانی که دارین امتحانات نیمسال اول رو می دین هم نباید از این جمع بندی عقب بیفتین. یک اصل مهم اینه که روش جمع بندی تون درست باشه. دی ماه معمولا زمان جمع بندی دروس نیمسال اول هستش. یعنی در دی ماه باید نصف دروس پایه دوازدهم تجربی، ریاضی یا انسانی و تمام دروس یک پایه دیگه مثلا دهم یا یازدهم رو جمع بندی کنین. به همین دلیله که می گیم شمایی که پایه دوازدهم هستین و داری امتحان نیمسال اول رو میدین، باز هم نباید برنامه ریزی جمع بندی خودت رو عقب بندازی.
بهتره برای داشتن بهترین نتایج در هر دو جبهه، هم به شکل تستی (کنکوری) درس بخونی و هم به شکل تشریحی (امتحانی) در ضمن این حرف که سال آخر زیاد مهم نیست و مهم کنکوره و امتحانات رو یک جوری رد می کنیم، اصلا و ابدا حرف درستی نیست! معدل و ریز نمرات شما در مدرسه در رتبه بندی کنکورتون بی‌تاثیر نیست.
فرجه امتحانی که راجع به هر درس رو دارین رو فقط به اون درس اختصاص بدین. مثلا اگر دو روز فرصت برای امتحان زیست شناسی دارین، بهتره در این دو روز فقط به جمع بندی زیست شناسی دوازدهم و یکی از پایه های دیگه بپردازین. زمان جمع بندی کنکور رو بهتره با همین روالی که بهتون پیشنهاد می کنیم پیگیری کنین تا بهترین نتیجه رو بتونین بدست بیارین.

[تصویر:  1614170714_2%20(1).jpg]

بهترین روش جمع بندی، جمع بندی به روش سه روز یکباره که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین مقاله زیر رو بخونین.
بیشتر بخوانید: جمع بندی به روش سه روز یکبار

بهترین زمان جمع بندی دروس نیم سال دوم
بهترین زمان برای جمع بندی مطالب در پایه دوازدهم، در انتهای ماه اردیبهشت و خرداده که می تونن تمام دروس سال آخر و یکی دیگه از پایه ها (مثلا یازدهم) رو هم زمان به انجام برسونین.
البته همونطور که از عنوان ما پیداست، مرور نیمسال دوم از ماه های اردیبهشت و خرداده نه اینکه تازه شروع به خوندن کنین. برای اینکه بتونین به زمان جمع بندی منابع کنکور در نیمسال دوم برسین (برای بچه های دوازدهمی) باید از دی ماه تا اردیبهشت ماه یک برنامه دقیق و منظم داشته باشین تا آخر اردیبهشت به مرور و جمع بندی برسین.
مثلا دروس داده شده در مدرسه رو روزانه مطالعه کنید. (هم به شکل تشریحی و هم به شکل تستی).
در کنارش مطالبی که از پایه دهم یا یازدهم رو خوندید رو مرور کنین. (منظور چیزایی که دی ماه خوندین).
نقطه ضعف های مطالبی که در نیمسال اول داشتید رو برطرف کنین و در دروس پایه دهم تجربی، ریاضی یا انسانی یا یازدهم پیشرفت کنین.

پس از این جمله ها می تونیم بفهمیم که چیزی که مهمه اینه که از دی ماه به خوبی استارت بزنین تا خرداد ماه به راحتی بتونین از عهده جمع بندی درس ها بربیاین. یادتون نره که در نیمسال دوم سعی کنین همون طوری که دارین درس های نیمسال دوم رو بخوبی پیش می برین از مرور درس های نیمسال اول غافل نشین.

برای اطلاع از بهترین منابع جمع بندی کنکور سراسری می تونین مقاله زیر را مطالعه کنین.
بیشتر بخوانید: بهترین منابع جمع بندی کنکور سراسری
ویژگی ها و اصول کلی دوران جمع بندی
وقتی که زمان جمع بندی کنکور فرا میرسه و شما مشغول مرور می شین، بهتره یک نکاتی رو رعایت کنین.

مبحث جدید نخونید

زمانی که دارین مرور می کنین، زمان شروع مطالب جدید نیست. یعنی اگه بخواین سعی کنین که یک مطلب جدید رو در این زمان شروع کنین، از بقیه برنامه ریزی کنکور خودتون عقب می افتین و نه می تونین به اون ها برسین و نه اینکه تمرکز کافی برای یادگیری مطلب جدید رو دارین. پس بهتره دور چیزای جدید رو خط بکشین.
اینکه هزار تا مطلب بخونین اون هم با عجله و هول هولکی، ولی موقع تست زنی نتونین از پس یکیش هم بربیاین، فایده نداره. بهتره مطلبی که کاملا یاد گرفتین رو مرور کنین و تست اون مطلب رو درست بزنین.

روی نقاط ضعف تمرکز کنید

یکی از خوبیای مرور و جمع بندی اینه که شما نقاط ضعف و قوت خودتون رو بهتر می تونین شناسایی کنین و به این ترتیب متوجه می شین که زمان خودتون رو بیشتر به چه مواردی اختصاص بدین. بیشتر روی نقطه ضعف هاتون مانور بدین. حتی می تونین از زمان مطالبی که در اونها قوی تر هستین و مشکلی ندارین، بزنین و به مسائلی که در اونها ضعیف هستین، بدین.

تمرین برای افزایش سرعت تست زنی داشته باشید

شما در زمانی که به مرور مطالب مشغول هستین و دارین جمع بندی می کنین، با تست زنی می تونین مدیریت کردن زمان رو هم یاد بگیرین و به نوعی تمرین کنین. یعنی از روش های تست زنی سرعتی استفاده کنین. زمان جمع بندی کنکور، زمان جمع بندی مهارت های کنکور هم هست.

تمرین مدیریت زمان داشته باشید

وقت خودتون رو اختصاص به مطالب جدید ندین. مطالبی که بیشتر نیاز به تمرین و تکرار داره رو از مطالبی که کمتر به این مسئله اختصاص داره رو جدا کنین. روی اشکالات خودتون تمرکز بیشتری کنین. انتخاب مطالب برای مرور رو براساس میزان اهمیت شون دسته بندی کنین. به این ترتیب می تونین مدیریت زمان کنکور سراسری بهتری داشته باشین و بهترین استفاده رو بکنید.
مطالبی که خوندین قبلا رو به طور کاربردی استفاده کنین و مهارت تست زنی رو در حل اون ها به کار بگیرین. نه خیلی ریز و وسواسی درس بخونین و نه خیلی سرسری. از منابع همیشگی خودتون استفاده کنین و منابع جدید رو وارد درس خوندن تون نکنید. ساعت خواب و بیداری تون هم به خوبی تنظیم کنین خیلی از خوابتون نزنین که بی خوابی عوارض داره.
بیشتر بخوانید: افزایش سرعت تست زنی در کنکور

نحوه مرور مباحث خوانده شده در دوران جمع بندی
دروس رو باید در فاصله زمانی کوتاه مطالعه بکنین. اگر تا قبل جمع بندی شما مطالب جدید رو هم در برنامه درسی تون داشتین، زمان شروع جمع بندی کنکور، دیگه باید این قسمت رو کنار بذارین. یعنی تا یکی دو ماه مونده تا زمان برگزاری کنکور دیگه زمان یادگرفتن نیست. چیزایی رو بخونین که اهمیت بالایی در سوال های کنکور دارند و اونایی که براتون سخته و از پسش برنمیاین رو کنار بذارین که فقط وقت شما رو می گیرن.
اما باز هم باید متذکر بشیم که نحوه درس خوندن در دوره جمع بندی، برای هر دانش آموز ممکنه با یکی دیگه فرق داشته باشه. هر دانش آموزی با توجه به سطح مطالعاتی که داشته و نقاط ضعف و قوتی که از خودش سراغ داره، باید یک برنامه ریزی جمع بندی درست و کامل رو برای خودش تدارک ببینه. البته در این مسیر مطمئنا باید از مشاوره های افراد با تجربه و بچه هایی که تونستن موفقیت در کنکور بدست بیارن، هم استفاده کنین.
خلاصه مطالب گفته شده اینکه برای قبولی در کنکور رو به دست آوردن یک رتبه خوب، باید زمان جمع بندی کنکور رو جدی گرفت. در این زمانه که می تونین به بازیابی مطالبی که خوندین بپردازین و با مرور بیشتر، مطالب رو در ذهنتون کاملا جا بندازین. جمع بندی مطالب به شما کمک می کنه که از وقت باقی مونده تا کنکور برای تمرکز بر روی تست زنی بیشتر و بالابردن سرعت عمل تون استفاده کنین. به این ترتیب می تونین روی یک رتبه خوب حساب کنین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بهترین زمان جمع بندی کنکور پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.
در ادامه بخوانید: افزایش ساعت مطالعه کنکور


[تصویر:  1480618076.gif]



سوالات متداول

1- ✔️ بهترین زمان برای جمع بندی دروس پایه چه زمانیه؟
✔️ بهترین زمان برای جمع بندی دروس پایه در ماه تابستانه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

2- ✔️ جمع بندی دروس برای کنکور باید در چه زمانی انجام بشه؟
✔️ این جمع بندی بهتره 3 بار در سال انجام بشه که زمان های مختلف جمع بندی در این مقاله گفته شده.

3- ✔️ نحوه مرور مطالب در دوران جمع بندی باید چه جوری باشه؟
✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد، داوطلبا برای مرور مباحث جمع بندی باید در زمان کوتاه مطالعه داشته باشن.
منبع : بهترین زمان جمع بندی کنکور سراسری
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо