تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشمولین طرح ثبت نام خانه اولی ها، افراد بالای 18 سالی می باشند که تا کنون موفق به داشتن ملک مسکونی به نام خودشان نشده اند که در این صورت می توانند با ورود به سامانه ثبت نام و بارگذاری و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها از قرار شاسنامه و کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل وی، گواهی پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، گواهی سرپرستی برای سرپرستان خانوار، اقدام به ثبت نام در سامانه نمایند.



داشتن خانه ای مستقل، از جمله خواسته های ابتدایی هر فردی است که متاسفانه امروزه به دلیل اوضاع اقتصادی نابسامان و بالا رفتن تصاعدی قیمت ملک، به امری غیر ممکن بدل شده است. اما با این وجود، دولت در سال های اخیر با ارائه طرح هایی از قبیل مسکن ملی، طرح مسکن خانه اولی ها و ارائه تسهیلاتی چون وام ودیعه مسکن، در پی ممکن ساختن رویای خانه دار شدن افراد می باشد.
از جمله طرح های در دست اقدام دولت برای خانه دار کردن افراد و سرپرستان خانوار بالای 18 سال، طرح مسکن خانه اولی ها می باشد. برای ثبت نام و استفاده از این طرح، متقاضیان باید دارای شرایط خاص این طرح باشند و مدارک مثبته آن را ارائه نمایند و در غیر این صورت با درخواست آنان موافقت نخواهد شد.
از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال ۱۴۰۰، نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک، مشاوره اطلاعات در خصوص مدارک صحبت کنیم. جهت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال 1400و نحوه بارگذاری آن با ما همراه باشید.


مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1400
یکی از طرح های در دست اقدام دولت که به زودی اجرایی خواهد شد، طرح ثبت نام خانه اولی ها برای متقاضیان بالای 18 سالی است که در طول زندگی خود تا به حال خانه ای نداشته اند. این طرح در کنار سایر طرح های اجرایی دولت، از قبیل وام مسکن روستایی، از جمله طرح های حمایتی است که دولت، با اجرایی کردن آنها، در پی تسهیل روند خانه دار شدن افراد می باشد.
همچون هر طرح دیگری، برای استفاده از طرح ثبت نام خانه اولی ها، شرایطی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها در سال ۱۴۰۰ که اثبات کننده آن شرایط است اقدام به ثبت نام در سامانه نمایند و  مدارک خود را در سامانه بار گذاری کنند که مدارک لازم برای ثبت نام عبارتند از:
مدارک هویتی از قرار شناسنامه و کارت ملی متقاضی
مدارک هویتی از قرار کارت ملی افراد تحت تکفل متقاضی
ارائه مدارک ثابت کننده داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهری که متقاضی، خواهان مسکن دار شدن در آن می باشد که این مدارک عبارتند از:
مدارک محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان وی
سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر وی
تاییدیه اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی یا همسر وی
تاییدیه پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان
جواز کسب فرد یا همسر وی، چنانچه فرد دارای مشاغل آزاد است
ارائه تائیدیه تحصیلی فرزندان متقاضی
حتما بخوانید: ثبت نام خانه اولی ها

نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1400
با کلید خوردن طرح ثبت نام خانه اولی ها، دولت، همانند گذشته و طرح هایی از قبیل تسهیلات ودیعه مسکن که اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن نموده بود، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام خانه اولی ها  کرد و زیر ساخت های لازم برای ثبت نام الکترونیک افراد را فراهم آورد. پس از راه اندازی شدن سامانه ثبت نام خانه اولی ها توسط دولت، افراد متقاضی که در سایت ثبت نام کرده، باید اقدام به بارگذاری و ارائه اصل مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی های سال 1400 نمایند. مراحل و نحوه بارگذاری و ارائه اصل مدارک برای ثبت نام خانه اولی ها عبارت است از:
ابتدا آدرس سایت ثبت نام خانه اولی ها را در مرورگر خود جست و جو نمائید و وارد سایت شوید.
سپس در قسمت پیگیری درخواست، نام کاربری خود که شماره ملی شما می باشد و رمز عبوری که در دفعه اول ثبت نام به شما داده شده است را در کادر مربوطه وارد نمائید.
کادری که در آن نوشته شده شما حائز شرایط می باشید را انتخاب نمائید و سپس قسمت بارگذاری مدارک را انتخاب کنید.
در کادر مربوط به اطلاعات هویتی متقاضی، تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفلتان را بارگذاری نمائید.
در کادر مربوط به سوابق اطلاعات سکونتی، مدارکی از قبیل تائیدیه تحصیلی فرزندان، سابقه بیمه خود یا همسرتان، جواز کسب خود یا همسرتان و سایر مدارک اثبات کننده شرط حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای مسکن را بارگذاری نمائید.
پس از بارگذاری موفقیت آمیز مدارک، پیغامی دریافت می کنید که محل مراجعه حضوری شما برای ارائه اصل مدارک در آن مشخص شده است.
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام مسکن اولی ها

[تصویر:  instagram.gif]


مشاوره اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها 1400
در سال ۱۴۰۰، دولت گام های بسیاری در راستای تسهیل روند خانه دار شدن افراد برداشت. از جمله این گام ها می توان به اجرایی کردن ثبت نام طرح مسکن ملی و تسهیلات کمک ودیعه مسکن با راه اندازی سامانه جامع اقدام مسکن ملی اشاره داشت که به موجب همین امر، بسیاری از متقاضیان واجد شرایط توانستند خانه دار شوند یا با استفاده از این تسهیلات، روند اجاره نشینی برایشان آسان تر گردد. همانگونه که دولت برای افراد متقاضی مسکن ملی یا تسهیلات ودیعه مسکن، شرایطی را مشخص کرده بود، در خصوص طرح ثبت نام خانه اولی ها نیز این کار را کرده است.
خوب است از مدارک لازم برای آن اطلاعاتی کسب کرد. در خصوص مشاوره اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها، می توان نکات زیر را مد نظر داشت:
بر اساس اعلام دولت، متقاضیان استفاده از این طرح، علاوه بر سرپرستان خانوار، می توانند افراد مجردی از قبیل زنان خود سرپرست، نخبگان علمی به شرط داشتن نامه از بنیاد ملی نخبگان کشور و همچنین معلولین جسمی حرکتی مشروط بر داشتن 20 سال سن و نامه از بهزیستی نیز باشند.
متقاضیان باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند، اما استثنائاتی بر آن وارد است. مهاجرینی که از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور رفته اند، صرفا کافی است یک سال در آن شهر سکونت داشته باشند. کارمندان دولت (به استثناء استان تهران) که به حکم دستگاه متبوع خود به سایر شهرها منتقل شده اند، شرط سکونت پنج ساله را نخواهند داشت.
متقاضیان باید، توانایی پرداخت اقساط تعیین شده مربوط به مسکنی که به آنها تعلق می گیرد را داشته باشند.
در ادامه بخوانید: ثبت نام مسکن حمایتی
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها پاسخ دهند.


آخرین اخبار مرتبط با مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها

1 آبان 1400
بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، امکان ثبت نام مجردها در سامانه ثبت نام خانه اولی ها وجود داشته، البته مشروط بر اینکه این افراد در زمان تحویل واحد مسکونی، سند ازدواج خود را ارائه نمایند.
29 مهر 1400
در روز اول ثبت نام در سامانه ثبت نام خانه اولی ها، حدود 10 هزار نفر از متقاضیان، اقدام به ثبت نام در این سامانه نموده و مهلت ثبت نام به مدت یک ماه تا 28 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.


[تصویر:  5.gif]


سوالات متداول

1- مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها چیست؟  
مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها شامل مدارک هویتی فرد و افراد تحت تکفل وی همچنین مدارک ثابت کننده حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

2- نحوه بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها چیست؟
در ابتدا باید وارد سایت ثبت نام شد و پس از ثبت نام و حائز شرایط شدن اقدام به بارگذاری مدارک نمود که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها جهت اثبات داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت چیست؟
جهت اثبات داشتن حداقل 5 سال سابقه سکونت متقاضی می تواند به ارائه تائیدیه تحصیلی فرزندان یا سوابق  پرداخت بیمه  خود یا همسرش بپردازد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها