تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تغذیه بعد کاشت مو به چه شکل است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تغذیه بعد از کاشت مو باید عاری از چربی باشد.زیرا چربی به بافت مو آسیب میرساند.وبا توجه به کاشته شدن مو، فولیکول ها حساس تر شده و چربی ها روند سریع تری برای آسیب رسانی میگیرند و به کاشت آسیب وارد میکنند.
باید توجه داشت بعد از کاشت مو در هفته اول فقط از غذا های سبک و بدون چربی مانند سوپ سبزیجات استفاده کرد و بعد از هفته اول،در رژیم غذایی خود چربی و غذاهای چرب را به مقدار بسیار پایینی مصرف نمود.از دیگر موارد  که راز سلامت مو را در پی دارد نوشیدن آب است،نوشیدن آب کافی خون بیشتری را به فولیکول میرساند و باعث میشود موی پیوند شده کاملا تثبیت یابد،پس آب را روزانه زیاد مصرف کنید چون علاوه بر رشد مو مانع از خشکی و شکنندگی موها میشود.
متقاضیان عزیز باید در مصرف شکر و نمک هم دقت کافی را داشته باشند چون مصرف زیاد آن ها رشد مو و تثبیت مو ها را کند میکند پس از مصرف زیاد آن اجتناب ورزید.
[font=yekan]ما باید بدانیم که مو از کراتین تشکیل شده است و به کراتین کافی برای سالم ماندنش نیاز دارد،کراتین از پروتوئین تامین میشود،پس بامصرف گوشت،مرغ،آمینو اسید ها و غلات کراتتین موهای خود را قوی سازید.

حتما همه ما،با این مسئله آشنایی داریم که کم خونی و کمبود آهن موجب ریزش و ضعیف شدن مو ها میشود،آهن خون ساز است.و این کم خونی می تواند اکسیژن کافی را به فولیکول ها نرساند.افراد بعد از کاشت باید مواد غذایی آهن دار و قرص آهن را مصرف کنند پس خوردن میوه،اسفناج،جگر،عدس میتواند نقش کمک کننده ایی برای تامین آهن باشد.
علاوه بر کمبود آهن،کمبود ویتامین cوb هم عمل پیوند را کند میکنند و سبب ریزش سریع موها میشوند،شدیدا به افرادی که کاشت میکنند توصیه میشود، از میوه،سبزیجات،نخود،ماهی سالمون،گوشت قرمز،زرده تخم مرغ،آجیل و مغزیجات استفاده نمایند و در کنارشان حتما از قرص های ویتامین c و b خصوصا b میل کنند.
ما باید بدانیم موهای کاشت شده درست مانند موهای طبیعیانسان عمل میکند و هر عاملی که موجب ریزش و آسیب موی طبیعی میشود به موی کاشت شده هم اثر میگذارد پس با رعایت موارد بالا و گنجاندن آن ها در زنجیره غذایی خود میتوانید بدون هیچ نگرانی از موهای پر پشت،دائمی و زیبایتان لذت ببرید.
به راستی که تغذیه سالم،نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند.
[/font]