تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بررسی دستگاه حضور و غیاب برای استارت اپ ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انواع دستگاه حضور و غیاب برای استارت اپ ها
دستگاه حضور و غیاب برای استارت اپ ها انواع مختلفی دارند. روز به روز که بر میزان پیشرفت علم و صنعت افزوده می شود دستگاه ها هم پیشرفته تر می شوند، با انواع دستگاه حضور و غیاب برای استارت اپ ها می شویم.
سیستم های حضور و غیاب به دو دسته کدی و بیومتریک تقسیم بندی می شوند. دستگاه های حضور و غیاب کدی شامل دو نوع رمزی و کارتی می شود.

● سیستم های حضور و غیاب رمزی
نوعی از سیستم های حضور و غیاب رمزی هستند. در این دستگاه ها برای هر کدام از پرسنل شرکت یک رمز در نظر گرفته می شود. به همین ترتیب هر فرد هنگام حضور در محل کار رمز مربوط به خود را وارد می کند و به همین ترتیب ساعت حضور او ثبت می شود.
البته هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است که کارشکنی هایی صورت بگیرد و اگر هر کدام از کارکنان از رمز دیگری آگاه شوند ممکن است سواستفاده هایی صورت گیرد. همچنین اگر تعداد افرادی که در یک مکان کار کنند زیاد باشد ممکن است که این دستگاه انتخاب مناسبی نباشد زیرا وارد کردن رمز برای این افراد ممکن است طول بکشد
● سیستم های حضور و غیاب کارتی
نوع دیگری از سیستم های حضور و غیاب، کارتی هستند. برای استفاده از این دستگاه باید هر کدام از پرسنل یک کارت مخصوصی داشته باشند که هنگام ورود به محل کار آن را در نزدیکی دستگاه قرار بدهند که به همین ترتیب ورود آنها ثبت می شود.
سیستم های بیومتریک
نوع دیگری از سیستم های حضور و غیاب، سیستم های حضور و غیاب بیومتریک هستند. این سیستم ها از سیستم های قبلی پیشرفته تر و جدیدتر هستند.
کار با این سیستم ها به آسانی انجام می شود. در این قسمت از مطالب با سیستم های حضور و غیاب بیومتریک آشنا خواهیم شد.
● سیستم های حضور و غیاب اثر انگشت
[font=IRANSans-NUM-L, tahoma][font=IRANSans-B, IRANSans-NUM, tahoma][font=IRANSans, IRANSans-NUM, tahoma]سیستم های حضور و غیاب[/font][/font] با بررسی اثر انگشت کار می کنند. یعنی در ابتدا اثر انگشت همه کارکنان را دریافت می کنند و سپس آنها را ذخیره می کنند. به این ترتیب هرگاه هر کدام از کارکنان انگشت خود را به قسمت اسکن این دستگاه بچسبانند ساعت ورود و یا خروج آنها ثبت می شود.[/font]
● سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره
[font=IRANSans-NUM-L, tahoma][font=IRANSans, IRANSans-NUM, tahoma][font=IRANSans-B, IRANSans-NUM, tahoma]سیستم حضور غیاب تشخیص چهره[/font][/font] با ویژگی های فیزیکی کارکنان کار می کند. یعنی در ابتدا چهره افراد را اسکن می کند و آنها را در سیستم ذخیره می کند. پس از این کار هر روز هنگام ورود و خروج، کارکنان جلوی این دستگاه قرار می گیرند و ساعت ورود و یا خروج آنها ثبت می شود.[/font]
● سیستم های حضور و غیاب تشخیص عنبیه چشم
این نوع از دستگاه های حضور و غیاب سیستم هایی هستند که عنبیه چشم کارکنان را اسکن می کنند و به کمک آن ورود و خروج افراد را ثبت می کنند.

یکی از کاربردهای سیستم حضور و غیاب در استارتاپ ها است. منظور از استارتاپ یک شرکت نوپا است. حوزه فعالیت استارتاپ ها تنها مربوط به تکنولوژی نمی باشد اما طبق آن چه که در سال های اخیر رخ داده است کلمه استارتاپ بيش از در حوزه فناوری و تکنولوژی به کار برده می شود.
در واقع استارتاپ به کسب و کاری گفته می‌ شود که قصد ارزش آفرینی دارد و همچنین شرایط کنونی آن کاملا واضح نیست و در سال های اولیه خود به سر می‌ برد. به همین علت تمامی اعضا برای پایداری آن تلاش می‌ کنند.
در واقع کلمه استارتاپ در حوزه‌های مختلف به کار برده می شود که به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
● کسب و کارهای نوپای خانگی
● کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی
● کسب و کارهای آینده نگر
● کسب و کارهایی که در بازار تحولاتی ایجاد می‌ کنند
● کسب و کار های مبنی‌ بر و فناوری