تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: زبان بدن چیست
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معمولا زمانی که حرف از ارتباط گیری می شود، افراد به ارتباط کلامی فکر می کنند، اما لزوما این طور نیست . ارتباط تنها سخن گفتن و حرف زدن نمی باشد ؛ ارتباط در بسیاری مواقع غیر کلامی بوده که نوع دیگری از ارتباط می باشد.
ارتباط شامل پیام های ضمنی که به طور عمد و یا غیر عمد بوده می باشد که از طریق رفتارهای غیر کلامی منتقل خواهند شد . شاید عجیب به نظر برسد اما ارتباطات غیر کلامی می تواند اطلاعات و معانی بیشتری به طرف مقابل انتقال دهد . در واقع معمولا بیشتر ارتباطات و پیام ها از طریق بادی لنگویج و زبان بدن منتقل می شود.
لازم است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده اغلب ارتباطات میان افراد غیرکلامی بوده ؛ آیا می دانید ارتباط غیرکلامی چیست ؟ نوعی از ارتباط غیرکلامی ، زبان بدن یا body language می باشد .

از مفهمم زبان بدن چه می دانید
در واقع می توان گفت عامل موفقیت در ارتباط با دیگران بیشتر از آن که ارتباط کلامی باشد ؛ زبان بدن فرد یا همان بادی لنگویج می باشد. بادی لنگویج و یا همان زبان بدن به معنای استفاده از رفتاهای بدنی ، حالت ها و روش های ارتباط غیرکلامی می باشد که اغلب غریزی بوده و افراد از آن آگاهی ندارند.
شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده باشید ، شما در هر حالتی که باشید حتی اگر سکوت کرده و حرف هم نزنید ؛ سیگنال های غیرکلامی فرستاده و دریافت می کنید . آیا می دانید رفتارهای غیرکلامی چگونه رفتارهایی می باشند ؟
وضعیت نشستن ، تماس چشمی ، صدای شما و غیره از جمله رفتارهای غیرکلامی باشد که شاید از آن ها اگاه نباشید . افراد توسط ارتباطات غیر کلامی می توانند احساسات مختلفی را به طرف مقابل انتقال دهند ، احساساتی همچون :
ناراحتی ، سردرگمی ، احساس راحتی ، اعتماد به نفس دادن ، تحقیر کردن ، جذب کردن و غیره از جمله احساساتی می باشد که فرد می تواند با استفاده از زبان بدن به طرف مقابل انتقال دهد . شاید عجیب به نظر برسد اما بدانید که حتی وقتی ساکت هستید باز هم ارتباط غیرکلامی دارید .
در واقع می توان گفت بادی لنگویج و یا همان زبان بدن می تواند هنگام ارتباط با دیگران پنج نقش اساسی را ایفا کند که در ادامه بیان خواهیم کرد :

تناقض
گاه ممکن است به دلیل تناقض بین حرف و رفتارتان، شنونده احساس کند که شما حقیقت را نمی گویید .
تکرار
گاه زبان بدن می تواند یک پیام ثابت را تکرار کرده و آن را تقویت کند.
کامل کردن
گاه زبان بدن می تواند پیام کلامی شما را کامل کرده تا شنونده بیشتر ارتباطات شما اعتماد کند .
جانشینی
گاه بهترین جایگزین برای ارتباطات کلامی ، زبان بدن می باشد ؛ به طور مثال ایما و اشاره می تواند به خوبی پیام فرد را منتقل کند .
برجسته کردن
گاه بادی لنگویج می توان میزان اهمیت و یا تاکید یک پیام را چندین برابر کند تا شنونده از اهمیت آن باخبر شود .
حتما بخوانید: نحوه استفاده از زبان بدن



[تصویر:  5.gif]


انواع مختلف زبان بدن و یا بادی لنگویج چیست
همانطور که گفتیم بادی لنگویج یعنی زبان بدن ؛ حتی در صورتی که فرد حتی صحبت نیز نکند باز بدن و رفتار او می تواند پیام های مختلفی را انتقال دهند. اگرچه غالبا مفاهیم زبان بدن در همه افراد مشترک است اما برخی از بادی لنگویج ها در زنان و مردان به شیوه های متفاوتی تفسیر می شوند.
به این معنی که یک رفتار واحد در زنان و مردان می تواند مفاهیم بادی لنگویج متفاوتی را به مخاطب منتقل کند. از این رو در مبحث زبان بدن، باید میان بادی لنگویج مردانه و بادی لنگویج زنانه تمایز قائل شویم. در ادامه برخی از انواع مختلف زبان بدن را بیان خواهیم کرد :
وضعیت بدن و حرکت آن
احتمالا تا به حال بار ها از نوع نشستن، راه رفتن و حتی ایستادن افراد پیام هایی را دریافت کرده اید. در واقع نحوه حرکت، راه رفتن و یا حتی ایستادن شما اطلاعات ارزشمندی را به طرف مقابل انتقال خواهد داد ؛ بی شک او نیز این اطلاعات را به خوبی دریافت خواهد کرد .
حتما بخوانید: بادی لنگویج زنانه

حالت صورت
یکی از آشکار ترین اجزا در زبان بدن، چهره و حالت آن است. حالت چهره انسان ها در بسیاری مواقع حتی بدون حرف زدن پیام های زیادی را منتقل می کند. چهره انسان در بیان احساسات بدون این که فرد حتی یک کلمه حرف نیز بزند، بسیار موفق است. چهره فرد نشان دهنده حالت هایی همچون غم ، خوشحالی ، عصبانیت ، تعجب ، ترس ، تنفر و غیره را نشان خواهند داد .
[تصویر:  1592912984_%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA%20%D...%D8%AA.jpg]
ارتباط چشمی
همانطور که می دانید ارتباطات بصری و یا همان چشمی نیز از جمله مهم ترین روش ها برای ارتباط برقرار کردن با افراد می باشد ؛ اما چطور ؟ زمانی که به دیگران نگاه می کنید می تواند پیام های زیادی از جمله محبت ، عشق ، تنفر ، خشم ، غم ، علاقه و غیره را به طرف مقابل انتقال دهد .

ژست و اشارات
ژست ها و حرکات مختلف که بدون آگاهی روزانه از آن ها استفاده می کنیم نیز بخشی از زبان بدن هستند، این حرکات و ژست ها پیام های زیادی را به دیگران انتقال خواهند داد . به طور مثال ممکن است هنگام صحبت کردن و یا استدلال کردن با حرکات دست و یا انگشتانتان به فرد مقابل پیام های مختلفی را انتقال دهید .

صداهای مختلف و لحن بیان آن
در واقع تنها آنچه که به زبان می آورید ، مهم نیست ؛ علاوه بر آن نحوه گفتن آن و یا چگونگی گفتن آن نیز اهمیت دارد . افراد نه تنها به حرف های شما بلکه به نوع گفتار شما نیز بسیار اهمیت خواهند داد و زمان و سرعت حرف زدن ، لحن صدا ، بلند صحبت کردن و غیره را ارزیابی خواهند کرد .
بیشتر بخوانید: تقویت هوش هیجانی
لمس و حرکات بدن
لمس کردن را با ذکر یک مثال توضیح خواهیم داد ؛ به طور مثال فرض کنید هنگام دست دادن ، تمایلی نداشته و خیلی آرام دست طرف مقابل را بگیرید و یا در آغوش گرفتن ، دست زدن بر شانه دیگری ، دست کشیدن بر سر دیگری و غیره می تواند نوعی ارتباط غیرکلامی باشد که پیام های زیادی را منتقل می کند . مثلا اگر محکم و با اطمینان دست ندهید، عدم اعتماد به نفس برداشت می شود.

فضا و فاصله افراد
برخی از افراد وجود دارند از اینکه طرف مقابل در فاصله ای دور و یا نزدیک با آن ها صحبت می کند ، احساس ناراحتی خواهند کرد . اما دلیل اهمیت فضا در ارتباطات افراد چیست ؟ موضوع فضا می تواند به فرهنگ ، میزان صمیمت ، ارتباط و نزدیکی افراد بستگی داشته باشد .

در نهایت

از مفهوم و اهمیت زبان بدن آگاه شدید ؛ اما نکته مهم تاثیر بادی لنگویج در زندگی فرد می باشد ، به طوریکه زبان بدن می تواند تاثیرات بسیاری در احساسات شنونده بر شما بگذارد . افراد از طریق سیگنا هایی که برای آن ها می فرستید ، تصمیم می گیرند که چطور با شما رفتار کنند .
به دلیل اهمیت زبان بدن در زندگی و ارتباطات شما ، از سوء برداشت ها جلوگیری کرده و همچنین احساس عشق و علاقه خود را از روش های مختلف زبان بدن نیز به دیگران نشان دهید ؛ تنها صحبت کردن نتیجه نخواهد داد .
در ادامه بخوانید: شخصیت کاریزماتیک

آخرین اخبار مرتبط با زبان بدن چیست

25 مرداد 1400
 برای داشتن زبان بدن یک فرد با اعتماد به نفس برخی حرکات تاثیر گذار است، این بادی لنگویج شامل برقراری تماس چشمی، کمی خم شدن هنگام صحبت دیگری، راست نگه داشتن سر خود، صاف ایستادن، در دید گذاشتن دستان، چرخش پا به سمت فرد مقابل، داشتن لبخند ریز و در اختیار داشتن فضای خود است.


[تصویر:  mosahab.png]




سوالات متداول

1- ✔️ مفهوم زبان بدن چیست ؟
✔️ زبان بدن در واقع مجموعه ای از رفتار ها و حرکات افراد بوده که می تواند به عنوان نوعی انتقال دهنده پیام باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


2- ✔️ زبان بدن چه نقشی دارد ؟
✔️ از جمله نقش های مختلف زبان بدن می توان به تکمیل کردن ، برجسته کردن و غیره اشاره کرد که در متن بیشتر به جزئیات و نقش های مختلف بادی لنگویج پرداخته شده است .


3- ✔️ آیا ارتباطات چشمی نوعی زبان بدن است ؟
✔️ بی شک بله ، حالات چشمی افراد می تواند نشان دهنده عشق ، علاقه و یا خشم افراد باشد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .
منبع : زبان بدن چیست
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru