تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها، یکی از امکاناتی است که توسط بیمه مرکزی برای افراد فراهم شده است. در حال حاضر امکان دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها به صورت غیر حضوری و آنلاین در سایت سازمان بیمه مرکزی وجود دارد.


سازمان بیمه مرکزی، در سال های اخیر امکان استعلام سوابق کلیه بیمه نامه ها را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. در حال حاضر تمامی افراد می توانند به صورت کاملا رایگان گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها در تمامی رشته های بیمه را از سایت بیمه مرکزی دریافت کنند.
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مزایای دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها و مراحل دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها آشنا کنیم. بنابراین، اگر قصد دارید که این گواهی را دریافت کنید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


نحوه دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها
در سال های اخیر با توجه به فراهم شدن بسترهای مختلف برای سازمان بیمه مرکزی، امکان دریافت سوابق بیمه و استعلام آن ها از سوی سازمان بیمه مرکزی فراهم شده است. آن دسته از افرادی که قصد دارند سوابق بیمه خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند، می توانند به سایت سازمان بیمه مرکزی مراجعه کنند و مراحل مربوط به دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها را انجام دهند.
لازم به ذکر است که در گذشته امکان دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها به صورت یکجا وجود نداشت و افراد باید بر اساس نوع بیمه خود، به سامانه سنهاب بیمه مرکزی مراجعه می کردند و با جستجوی بیمه نامه از سوابق بیمه نامه خود استعلام می گرفتند و از سامانه سنهاب نیز در این سامانه استعلام اصالت بیمه نامه سنهاب نیز می گرفتند.
اما در حال حاضر سایت سازمان بیمه مرکزی، امکانی را فراهم کرده است تا عموم مردم بتوانند با کد ملی خود گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها در تمامی رشته های بیمه را دریافت کنند؛ چرا که تمامی اطلاعات مربوط به فرد بیمه شده در هر یک از رشته های بیمه ای مانند بیمه تکمیلی، بیمه آتش سوزی، بیمه درمان و ... با کد ملی فرد در سایت سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است.
در صورتی که قصد دارید گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها در تمامی رشته های بیمه را از سایت بیمه مرکزی دریافت کنید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا سایت بیمه مرکزی را در گوگل جستجو کنید. حال بر روی اولین سایتی که گوگل با نام سایت بیمه مرکزی و آدرس اینترنتی www.centinsur.ir کلیک کنید تا به سایت بیمه مرکزی وارد شوید.

[تصویر:  1632218543_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A71.jpg]

حال شما می توانید برای استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان بیمه مرکزی به بخش خدمات الکترونیک وارد شوید. برای دریافت و استعلام سوابق بیمه کلیه رشته های بیمه ای، می توانید بر روی گزینه استعلام سوابق بیمه کلیک کنید.

[تصویر:  1632218557_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A72.jpg]

در مرحله بعدی، شما می بایست گزینه مربوط به ثبت استعلام جدید را انتخاب کنید.

[تصویر:  1632218570_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A73.jpg]

حال اطلاعاتی که برای استعلام سوابق بیمه ای شما نیاز است به شما نمایش داده می شود که می بایست برای ادامه استعلام، تیک گزینه تایید را فعال نمایید و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

[تصویر:  1632218585_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A74.jpg]

حال می بایست که فرم مشخص شده را برای استعلام سوابق بیمه ای خود تکمیل کنید. دقت داشته باشید که شماره تلفن همراه برای استعلام سوابق بیمه ای باید به نام کد ملی فرد متقاضی باشد. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

[تصویر:  1632218599_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A75.jpg]

حال یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که می بایست کد مربوطه را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

[تصویر:  1632218613_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A76.jpg]

حال یک کد رهگیری به شماره تلفن شما ارسال می شود که شما می بایست با این کد رهگیری، به بخش پیگیری استعلام وارد شوید و گواهی سوابق کلیه بیمه نامه های خود را دریافت کنید. برای این کار می توانید بر روی لینک پیگیری استعلام در زیر همین صفحه کلیک کنید و یا مجددا به بخش سوابق بیمه ای وارد شوید و بر روی گزینه پیگیری استعلام کلیک نمایید.

[تصویر:  1632218628_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A77.jpg]

حال کد پیگیری و کد ملی خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه پیگیری کلیک کنید. حال یک نسخه پی دی اف از گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها در تمامی رشته های بیمه دانلود می شود که در آن تمامی سوابق بیمه ای که با کد ملی شما در سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است، درج شده است. شما می توانید این نسخه از گواهی را در صورت نیاز پرینت بگیرید.

[تصویر:  1632218644_%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8...D8%A78.jpg]

افرادی که از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می باشند نیز می توانند جهت دریافت سابقه بیمه ای خود با سایت سابقه تامین اجتماعی نیز مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی

[تصویر:  lot.png]
مزایای دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها
در سال های اخیر، این امکان برای مردم فراهم شده است که بتوانند بسیاری از امور خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها، یکی از امکاناتی است که در حال حاضر سایت سازمان بیمه مرکزی برای مردم فراهم کرده است. یکی از اصلی ترین مزایای دریافت این گواهی این است که می توان به صورت غیر حضوری و آنلاین آن را دریافت کرد. در ادامه با مزایای دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها آشنا می شویم.

استعلام تمامی بیمه ها با کد ملی :
در سایت سازمان بیمه مرکزی، امکان استعلام سوابق بیمه ای در تمامی رشته ها مانند بیمه تکمیلی، بیمه درمان، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی و ... به صورت یکجا وجود دارد و نیازی نیست که افراد برای استعلام این بیمه ها، حتما شماره بیمه نامه و یا کد یکتا داشته باشند.
مشاهده تمامی بیمه هایی که با کد ملی فرد در سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است :
یکی دیگر از مزایای استعلام سوابق بیمه ای، این است که افراد با تمامی بیمه هایی که با کد ملی آن ها در سایت سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است، آشنا می شوند. در واقع، با استعلام سوابق بیمه ای امکان مشاهده تمامی بیمه های به نام کد ملی فرد وجود دارد و نیازی به استعلام تک به تک نیست.
مشاهده تاریخ صدور، تاریخ خاتمه و تاریخ شروع بیمه نامه :
معمولا در هر یک از گواهی های سوابق کلیه بیمه نامه ها، تاریخ صدور، تاریخ شروع و تاریخ خاتمه هر یک از بیمه نامه ها ذکر می شود. بنابراین، افراد می توانند با دریافت گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها، از تاریخ خاتمه و تاریخ شروع بیمه نامه های مد نظر خودشان مطلع شوند.
مشاهده کد یکتا بیمه نامه ها :
پس از استعلام گرفتن از سوابق بیمه ای، یکی از اطلاعاتی که در هر یک از بیمه نامه ها وجود دارد، کد یکتا بیمه نامه ها می باشد. بنابراین، شما می توانید با استعلام سوابق بیمه ای خود کد یکتا هر بیمه نامه را دریافت کنید.
مشاهده شماره بیمه نامه :
به غیر از اینکه کد یکتا بیمه نامه ها در گواهی سوابق کلیه بیمه نامه ها در تمامی رشته های بیمه درج می شود، شماره بیمه نامه نیز درج خواهد شد. افراد می توانند شماره بیمه نامه های خود را از طریق این روش دریافت کنند.

افرادی که قصد مشاهده سوابق بیمه ای تامین اجتماعی خود را به صورت غیر حضوری دارند نیز می توانند امکان دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی با موبایل را داشته باشند.

در ادامه بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

[تصویر:  instagram.gif]



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها آن پاسخ دهند.


[تصویر:  5.gif]


سوالات متداول

1- ✔️دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها امکان پذیر می باشد؟
✔️بله، امکان دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها نیز هست که در متن مقاله نیز بیان شده است.

2- ✔️نحوه دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها به چه صورت می باشد؟
✔️دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها از طریق سایت بیمه مرکزی امکان پذیر می باشد که مراحل آن در متن مقاله آورده شده است.

3- ✔️مزایای دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها چیست؟
✔️دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها مزایای بسیاری دارد که در متن مقاله آمده است.
منبع : دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها